Hvordan lægger nogle af jeres procenter ift. ingoings, outgoings og rettidig omhu? 3 x 33%?

Ellers giver det jo ingen mening, hvordan I kan give vinduet en karakter på forundrende 02. Vi har købt klasse ind, kommet godt af med dødvægt - mindre detaljer som hvad vi har gjort gjort med ligegyldige spillere som Campbell, Sanogo og hvad ved jeg, ændrer ikke på det store billede, som er, at vi er kommet væsentligt styrket ud af vinduet med en langt mere konkurrencedygtig trup.
Vi har foretaget os 2 absolut klasse indkøb i Xhaka og Mustafi til 2 positioner vi haltede i, de er til topkarakter - der findes ikke bedre på markedet. Så simpelt er det, og kan ikke diskuteres. Perez ser spændende ud, og af de handlede spillere er der umiddelbart ingen jeg hellere vil have, for slet ikke at nævne håbløse alternativer som Lacazette, Icardi, og Lukaku til latterlige priser. Holding ser ekstremt spændende ud.
Outgoings - af med Flamini, Arteta, Rosicky. Udlejet Chambers og Wilshere, hvilket er super. Havde gerne set Campbell solgt, men det er en mindre detalje. Ganbry ser jeg potentiale i, men han ville væk, havde ikke bidtraget i lang tid, og havde kun et år tilbage, så der var ikke andet at gøre. Ikke meget mere vi kunne have gjort her - solgt Debuchy? Vil sgu hellere have ham end Jenkinson. Sanogo? Who cares, manden er ligegyldig. Walcott er startet sæsonen super, han ved, hvad der står på spil, så har det helt fint med at vi har beholdt ham, i sær over fantastisk middelmådige Campbell. Glimrende arbejde her også.
Rettidig omhu kunne være bedre, men når man ser interviews med Mustafi og Perez, så forstår man bedre, at det har taget lang tid. Perez sagde, at vi allerede havde kontaktet ham i starten af vinduet - hvilket betyder at vi som bekendt har kigget på andre spillere i mellem tiden. Mustafi nævnte besværlighederne i forhandlingerne, og vi endte alligevel med at betale en god portion for ham, så igen, ikke meget vi kunne have gjort her. Men, det tæller jo ikke mere end 10% i bedømmelsen, hvis ikke mindre. Var vi heldige med Vardy, havde vi allerede dækket 2/3 af vores store mangler i starten af vinduet.
Overordnet set har klubben gjort et fantastisk stykke arbejde og gjort stort set alt i sin magt for at forbedre truppen og det synes jeg vi bør tage med et regnestykket. Jeg havde gerne set at vi købte en endnu form for forward da vores angreb måske stadig mangler lidt kvalitet. Det trækker det fra topkarakteren, og bliver til et solidt 10-tal.
Olitast wrote:
Mustafi: 7
Ligesom Granit var han anfører på et yderst respektabelt hold, ligesom han også er rotationsspiller på verdens bedste landshold, hvilket utvivlsomt vidner om hans kvaliteter. I hans første interview nævner han også, at han godt kan lide at have bolden, hvilket er en god kvalitet i en centerforsvarer, såfremt han også evner at videredistribuere den ordentligt, hvilket jeg synes, han har kunnet i de kampe, jeg har set med ham. Om han vil fungere sammen med Koscielny i og med de virker til at være lidt samme type, det må tiden vise, men alderen er bestemt med ham, og jeg forventer, vi har fået en mand for både nutiden og fremtiden. Den meget høje pris trækker en del ned, da han kunne have været erhvervet billigere på et tidligere tidspunkt, men dette punkt vil blive adresseret mere omhyggeligt længere nede.
Mate, du kan ikke klandre klubben for rettidig omhu, og samtidig trække ned på, at spilleren koster for meget. Det giver ikke mening, for hvis du gerne have spilleren på plads til tiden, så skal du betale overpris, så simpelt er. Og naturligvis kunne han ikke have været erhvervet billegere på et tidligere tidspunkt - hvad får dig til at tro det?
Rygterne med Mustafi startede i slutningen af juli, og vi fik ham på plads i sidste uge dvs. der gik en måned, så det har tydeligvis ikke været nemt, og ikke være muligt at hente ham til en billigere pris. Valencia har højst sandsyneligt gerne ville have købeklausulsprisen for ham, hvilket var på 42M, og sikkert en del højere end, hvad vi ville betale for ham da vi først startede forhandlingerne.
Desuden var Mustafi med Tyskland og skadet i starten af sæsonen, så havde han vel ikke bidraget til meget.
Olitast wrote:Jeg respekterer, at man har gået efter spillere på højere hylder i første omgang, men det er noget, man kun kan tillade sig i en begrænset periode, da førsteprioriteten er at have sin trup klar til sæsonstart. Det var den ikke, og det er utilgiveligt.
Arg? Det vigtigste er vel at have den bedste trup mulig overhovedet? Jeg vil da langt hellere have Mustafi selvom han ikke var klar til sæsonstarten end Jonny Evans, som var startet ind mod Pool, havde vi signet ham.
Alansmith wrote: (Læg mærke til, at Bayern hentede Hummels til en billigere pris, end vi betalte for Mustafi. Dette til trods for, at Bayern var en direkte konkurrent til Dortmund, og at Valencia havde økonomiske problemer).
Hvordan kan du sammenligne de to, når Mustafi er 4 år yngre? Desuden var det klart at Hummels kun ville joine Bayern i laaaang tid, så det har også spillet en role i prisen.
Se på en spiller som Xhaka, hvor meget vi betalte for ham, selvom vi handlede tidligt. Priserne er bare svimlende høje, det kan vi ikke kommet udenom. Klovnen Luiz koster 30M, og Sissoko ligeledes. Pengene er der, og de skal bruges.
Titi wrote:For mig at se bør transfervinduet evalueres ud fra, hvor meget vi har forstærket os i forhold til de penge vi har brugt.
Vi har brugt omkring 750 mil dette vindue (køb fratrukket salg). For de penge er vi i forhold til sidste sæson:
- Blevet markant stærkere i midterforsvaret. Mustafi er 3-4 klasser over Chambers.
- Blevet en smule stærkere på den centrale midtbane. Xhaka er klasse, men vi stod allerede ret stærkt på pladsen.
- Blevet en smule stærkere på angrebsposten. Peres virker interessant, men kun Welbecks skade retfærdiggøre et køb af ham. Ellers var det ligegyldigt.
Samlet karakter: 07
Konklusion: Vi er blevet markant stærkere i midteforsvaret, en smule stærkere på midtbanen og en smule i angrebet. Det har vi brugt 750 mil på. Det er mange penge, hvorfor karakteren ikke kan være højere.
Lægger du ikke lidt for meget vægt i hvad vi har brugt? Vores bugdet var på omkring de 100M pund, og det er, hvad spillerne har kostet. Ser du på det nuværende marked så har vi ikke rigtigt overbetalt.
Kejser wrote:Jeg tror bare vi er lodret uenige i at Mustafi og Xhaka er middelmådighed.
Jeg har ikke lige fået læst hele debatten, men det er sgu en ommer det der, Mustafi og Xhaka middelmådige?

Og folk siger jeg er for hård overfor Coquelin. Det er 2 absolut klassespillere, som styrker os markant på deres respektive pladser. Du må ikke have set nok til dem, hvis du mener de er middelmådige.