Trupsammensætning 2017/18 (vintervinduet)

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Mr. Wenger
Normal Bruger

Trupsammensætning 2017/18 (vintervinduet)

Post by Mr. Wenger » 18. Nov. 2017 14:40

Rygterne frem mod transfervinduet i januar er tiltagende og derfor opretter jeg nu denne tråd med overblik på truppens sammensætning indtil transfervinduet lukker 31/1.

Jeg har i nedenstående gennemgang taget udgangspunkt i førsteholdstruppen fra Arsenal.com. Der vil ikke blive diskuteret konkrete navne ift. transferindkøb i mit oplæg, da det handler om hvilke spilletyper/positioner, der er størst behov for ift. de nuværende spillere i truppen. Konkrete transferønskerne bør primært diskuteres i de andre tråde.

Positionerne er inddelt efter 3-4-3-systemet.

Derudover har jeg tilføjet min forventede truprolle til hver enkelt spiller:
• Startopstilling: Forventes at starte mindst 30 kampe i sæsonen
• Rotation: Forventes at starte 15-29 kampe i sæsonen
• Reserve: Forventes at starte max 14 kampe i sæsonen

Pt. består førsteholdstruppen af 23 spillere.

------------------------------------

Keepere: (2 spillere)
• Petr Cech - Startopstilling
• David Ospina – Reserve

Centrale forsvarsspillere: (7 spillere)
• Laurent Koscielny - Startopstilling
• Nacho Monreal - Startopstilling
• Shkodran Mustafi - Startopstilling
• Per Mertesacker - Rotation
• Rob Holding – Rotation
• Calum Chambers – Reserve
• Konstantinos Mavropanos – Reserve

Wingbacks: (3 spillere)
• Hector Bellerin - Startopstilling
• Sead Kolasinac - Startopstilling
• Ainsley Maitland-Niles - Rotation

Centrale midtbanespillere: (5 spillere)
• Granit Xhaka - Startopstilling
• Aaron Ramsey – Startopstilling
• Jack Wilshere – Rotation
• Mohamed Elneny – Rotation
• Santi Cazorla - Reserve

Offensive midtbanespillere: (3 spillere)
• Mesut Özil – Startopstilling
• Henrikh Mkhitaryan – Startopstilling
• Alex Iwobi - Rotation

Angribere: (3 spillere)
• Pierre-Emerick Aubameyang - Startopstilling
• Alexandre Lacazette - Rotation
• Danny Welbeck – Rotation

-------------------------------

Tilgange: (3)
• Konstantinos Mavropanos (4/1 - købt fra PAS Giannina)
• Henrikh Mkhitaryan (22/1 - købt fra Manchester United FC)
• Pierre-Emerick Aubameyang (31/1 - købt fra Dortmund)

Afgange: (7)
• Francis Coquelin (11/1 - solgt til Valencia FC)
• Theo Walcott (17/1 - solgt til Everton FC)
• Alexis Sanchez (22/1 - solgt til Manchester United FC)
• Mathieu Debuchy (31/1 - solgt til Saint-Etienne)
• Olivier Giroud (31/1 - solgt til Chelsea)
• Jeff Reine-Adelaide (31/1 - udlejet til Angers)
• Chuba Akpom (31/1 - udlejet til Sint-Truidense)

Udlejet (før transfervinduet): (5)
• Emiliano Martinez (udlejet til Getafe til juni 2018)
• Carl Jenkinson (udlejet til Birmingham til juni 2018)
• Joel Campbell (udlejet til Betis Sevilla til juni 2018)
• Lucas Perez (udlejet til Deportivo de La Coruna til juni 2018)
• Takuma Asano (lejeophold i Stuttgart forlænget til juni 2018)

------------------------------

Transfervinduet er normalt roligt for Arsenal, men jeg tror og håber at der sker mere denne vinter end de seneste år. Midterforsvaret og wingbacks (begge sider) er de svagest besatte positioner, men hvis både Sanchez og Özil bliver solgt i januar (hvilket jeg personligt håber) skal der mindst hentes én offensiv spiller på trods af at der er mange offensive spillere i truppen.
Last edited by Mr. Wenger on 31. Jan. 2018 20:52, edited 5 times in total.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Re: Trupsammensætning 2017/18 (vintervinduet)

Post by Niels Lønberg » 21. Nov. 2017 7:37

Jeg synes det er essentielt, at vi får handlet i januarvinduet. Både med henblik på alle de kontraktudløb vi har samt alderen på flere spillere i truppen.

Kontraktudløb/pension i 2018:
- Alexis
- Özil
- Wilshere
- Cazorla
- Joel Campbell
- Mertesacker

Kontraktudløb i 2019:
- Petr Cech (35)
- David Ospina
- Mathieu Debuchy (32)
- Nacho Monreal (31)
- Aaron Ramsey
- Olivier Giroud (31)
- Theo Walcott
- Danny Welbeck

Koscielny har kontraktudløb i 2020, men er trods alt 32 år og har kroniske skadesproblemer, som kræver daglig behandling.

1. Jeg har det okay med at vi sælger Özil og Sanchez til januar, men KUN, hvis vi geninvesterer pengene i samme vindue.
2. I sommers adresserede vi ikke vores problemer på den centrale midtbane, så der mangler vi, efter min mening, stadig noget.
3. Som du nævner, så er vi tyndt besat i forsvaret. Hvad gør vi, hvis Bellerin og Kolasinac bliver skadet på samme tid?

Sommeren transfervindue kan blive et helvede, hvis vi ikke foretager os noget i januarvinduet, men jeg har dog ikke de store forventninger til, at vi er aktive. Jeg håber jeg tager fejl.

Friendly Fire
Normal Bruger

Post by Friendly Fire » 21. Nov. 2017 8:28

Ozil og Sanchez bliver ikke solgt. det vil spillerne ikke. De scorer et stort sign on fee ved at gå gratis. I januar skriver de en bosman kontrakt med en klub der er villig til at tilbyde dem mindst 250.000pund om ugen plus CL til næste sæson. De skifter formelt 1.juli 2018.
Sig selv nærmest.
De skulle være skudt af i sommers! Det var de gået med til.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 27. Dec. 2017 22:02

Arsene siger selv at vi får et travlt vindue...

"“I will be busy, yes, because first of all you have clubs that call you to get players on loan or to buy your players, and as well I’m open-minded to any possibility to strengthen our team."
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Nico_gooner
Normal Bruger

Post by Nico_gooner » 2. Jan. 2018 6:59

Jeg har lige og siddet og set på truppen vi havde i 2008/09, det var et ungt hold men nej hvor var der meget potentiale i de drenge. Desværre gik det ikke som vi havde håbet med holdet, men på det tidspunkt var der kæmpe optimisme for fremtiden. Der var så megen fremtid i det hold, og vi spillede super fodbold der lovede godt for fremtiden. Når jeg så ser på det hold vi har nu, og det spil vi levere på banen så ser jeg ikke meget fremtid i det hold. Özils kontrakt udløber til sommer, og ingen ved hvad der sker med ham. Alexis er allerede væk hvis ikke allerede her i januar så til sommer. Ramsey som kunne være den næste kaptajn i klubben, har kun 1,5 år tilbage på sin aftale. Og det er stadig usikkert om han forlænger, eller rykker til Spanien som rygterne har gået på. Jeg håber Mesut og Aaron bliver og at vi kan få bygget noget nyt op omkring dem. Men det kræver at vi får ryddet ordentligt op i truppen, dødvægten skal altså væk nu.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 4. Jan. 2018 21:18

https://www.arsenal.com/news/konstantin ... joins-club

Vinterens første indkøb er på plads. Mavropanos er en ung CB, der formentlig udelukkende er tiltænkt en rolle omkring førsteholdet på længere sigt. Jeg forventer således ikke at han får spilletid i PL før næste sæson.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 11. Jan. 2018 20:49

https://www.arsenal.com/news/francis-co ... n-valencia

Så blev vinterens første salg gennemført. Jeg er lidt overrasket over at det blev Coq, der skulle forlade klubben i dette vindue, da han har virket tilfreds med sin rolle og stolt over at være i klubben. På den anden side giver det god mening at han søger en vigtigere rolle i en anden klub efter at være "groet fast" i Arsenal.

Ifølge rygterne er handlen ca. 12m Pund værd.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 17. Jan. 2018 21:40

https://www.arsenal.com/news/theo-walcott-joins-everton

Efter 12 år i Arsenal skifter Walcott til Everton. Han har ikke været en del af startopstilligen i lang tid, så sportsligt vil han være relativ nem at erstatte. Men han var den mest erfarne spiller i Arsenal-regi, så udenfor banen vil han sikkert blive savnet i truppen.

Friendly Fire
Normal Bruger

Post by Friendly Fire » 18. Jan. 2018 10:47

Miki snart 29 år. Et indkøb der blokerer for at vi henter DEN spiller ind vi selv ønsker. Endnu en god købmandshandel for Wenger. Hold nu kæft. United overskud endnu engang.
Sanchez direkte til konkurrenten. Han bliver vild når han mentalt er værdsat. Fy føj.
Walcott er væk. Endelig!
Erstatning ind såsom malcom? Desværre ikke. Vi har skiftet fløj systemet ud og vi har flere "fleksible" offensive kræfter såsom welbeck som kan spille ALLE pladser.
Brækker mig.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 22. Jan. 2018 22:56

https://www.arsenal.com/news/henrikh-mk ... eaves-club

Endelig blev den langvarige transfersaga overstået og Henrikh Mkhitaryan kan dermed kalde sig Arsenal-spiller, mens Sanchez er flyttet til Manchester. Det bliver meget spændende at se hvordan Henrihk tilpasser sig Arsenal.

Han er en helt anden type end Sanchez. Sanchez er nok en bedre spiller samlet set, men Henrikh er betydelig bedre i det kollektive spil, såsom det defensive presspil og i kombinationsspillet. Sanchez' individuelle kvaliteter, hans hurtighed og dybdeløb, vil nok blive savnet i nogle faser af spillet. Men ift. spillestilen mener jeg at Henrikh kan blive en fuldgod erstatning i Arsenal, og derfor mener jeg ud fra omstændighederne (Sanchez' kontraktudløb) at det er en overraskende god handel for Arsenal.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 23. Jan. 2018 8:06

Mr. Wenger wrote:
22. Jan. 2018 22:56
https://www.arsenal.com/news/henrikh-mk ... eaves-club

Endelig blev den langvarige transfersaga overstået og Henrikh Mkhitaryan kan dermed kalde sig Arsenal-spiller, mens Sanchez er flyttet til Manchester. Det bliver meget spændende at se hvordan Henrihk tilpasser sig Arsenal.

Han er en helt anden type end Sanchez. Sanchez er nok en bedre spiller samlet set, men Henrikh er betydelig bedre i det kollektive spil, såsom det defensive presspil og i kombinationsspillet. Sanchez' individuelle kvaliteter, hans hurtighed og dybdeløb, vil nok blive savnet i nogle faser af spillet. Men ift. spillestilen mener jeg at Henrikh kan blive en fuldgod erstatning i Arsenal, og derfor mener jeg ud fra omstændighederne (Sanchez' kontraktudløb) at det er en overraskende god handel for Arsenal.
Yes. Og så er Mhki en spiller der er dejlig at se spille fodbold. Og en del af det nok mest spændende fodboldhold i Europa i de senere år. Jeg har ikke kæmpe sportslige forventninger, men jeg tror vi bliver glade for ham. Jeg har i hvert fald været beundrer siden Armenien-kampen i Parken i 2014.

Han virker som en spiller der minder meget om Cazorla og kunne følge samme skift i position som denne. Spændende.

theo-walcott
Normal Bruger

Post by theo-walcott » 23. Jan. 2018 21:29

Ligeledes tilfreds med byttet men forhelvede hvor mangler der meget endnu. Mest af alt en ny manager.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 23. Jan. 2018 21:53

theo-walcott wrote:
23. Jan. 2018 21:29
Ligeledes tilfreds med byttet men forhelvede hvor mangler der meget endnu. Mest af alt en ny manager.
Jeps, men vi må vente et par år endnu..
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 26. Jan. 2018 11:55

Få nu Auba på plads!! Vi er jo verdensmestre i at trække en handel i langdrag.
Image

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 31. Jan. 2018 20:45

https://www.arsenal.com/news/pierre-eme ... yang-signs
https://www.arsenal.com/news/goodbye-an ... ier-giroud
https://www.arsenal.com/news/chuba-akpo ... dense-loan
https://www.arsenal.com/news/jeff-reine ... ned-angers
https://www.arsenal.com/news/mathieu-de ... nt-etienne

Dagens nyheder indtil videre er en tilgang af en top-10 angriber i verden, et salg af en fanfavorit, et salg af en gammel reservespiller og udlån af to talenter, der er langt fra startopstillingen. Det er en imponerende aktivitet ift. tidligere tider i Arsenal og jeg vælger at tro på at det begyndelsen af ny æra med den nye sportslige ledelse. Spændende.

Post Reply