Transfervinduet sommer 19: Ratings

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Gabe
Site Moderator

Transfervinduet sommer 19: Ratings

Post by Gabe » 9. Aug. 2019 10:45

Jeg synes det er helt vanvittigt at sidde her dagen efter deadline day og så være helt spændt og fortrøstningsfuld for den nye sæson som stater nu. :)
Hele teamet i Arsenal har gjort en kæmpe indsats og det fortjener stor ros.
Jeg havde på fornemmelsen at det kunne blive rigtig godt efter købet af Pepe og det må man nok sige det blev. Dette transfervindue er i min optik det største og bedste der er sket i Arsenal siden vi kom til Emirates. :mrgreen:
Jeg havde på ingen måde troet at vi igen i år ville smadre vores transfer rekord og så få en spiller som så mange klubber har været efter og til den pris, og den måde handlen er struktureret på. Nu får vi jo pludseligt en fuldstændig vanvittigt offensiv og så bliver det endda finansieret med den spiller der frustrere mig aller mest på hele holdet Iwobi, som vi har fået en klasse pris for. At jeg aldrig skal se ham brænde store chancer eller drible rundt ved hjørneflaget som en hovedløs kylling, er det bedste der kunne ske. :)
Vi har forstærket os på alle områder på banen og er ikke blevet synderligt svækket. Derudover har vi nu fået spillere til nutiden og fremtiden.
Jeg er utrolig spændt på scotten og Luiz og hvad de kan bringe. Luiz har jeg egentlig altid haft disrespekt for, da han virker arrogant og laver hovedløse ting, men jeg vil stadig hellere se ham på banen en Mustafi og hvem ved, måske overrasker han positivt.

Jeg kunne ikke være mere tilfreds end jeg er lige pt og glæder mig så forbandet meget til at se deres første kamp nede i varmen i Beograd. 8)
Emery, Raul og co. får efter min mening 10 ud 10 mulige. :twisted: :D

https://www.skysports.com/football/news ... mer-window

Friendly Fire
Normal Bruger

Re: Transfervinduet sommer 19: Ratings

Post by Friendly Fire » 9. Aug. 2019 14:58

Vi spiller med 2 i front.
Vi ejer pt ikke andre angribere, da Nketiah er udlejet! Hvad fanden sker der. Afløser for Giroud og Welbeck er blevet lovet. Dette sker ikke.
Som så mange gange i arsenal, bliver de stærkeste kræfter overspillet da niveaueforskellen ned til bænken er stor og de bliver dermed skadet.
Ejer vi overhovedet en 2. Målmand?
Førsteprioriten var center forsvaret. Det er at skide på os at hente Luiz! Han vil aldrig kunne give mig gåsehud. Han bli'r aldrig en gooner som han tidligere har spyttet spyttet trampet på vores mænd.
Vi sidder inde med penge fra Iwobi, og om guderne vil det, så får vi også penge for Elneny og Mustafi.
Altså, en kalkuleret og budgetteret indkomst der SKULLE ha været brugt på resterende mangler, eller helt at opprioritere!
Vi er fortsat en feeder klub(Ceballos).
Og hvem er overhovedet vores kreative midtbanemand nu hvor Ozil er på coke?
Pepe har jeg tidligere omtalt i transfer tråden. Mener ikke han passer ind i system eller det taktiske oplæg til Auba og laca.
Super køb mht vores brokopererede skotte.
4/10

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 9. Aug. 2019 16:06

8 ud af 10.
Kunne have været 10 ud af 10, hvis vi havde hentet en, der er bedre end Luiz, men jeg håber og tror at Holding kommer tilbage stærkt og at vores nye venstre back kan være med til at stabilisere den bagerste linie (gode defensive backs har hjulpet Luiz i Chelsea).
Luiz er vel samme type som Sokratis, men bedre med bolden, og virker som en større leder, men jeg sidder og håber at Chambers overrasker os alle.

@Friendly Fire - lidt hjælp:
- Vi spiller med 4-3-3, som er Emerys favoritsystem - brugt i PSG og Sevilla - her bruger man 1 angriber
- Martinez er vores 2. målmand
- Vi har 2 topangribere og martinelli samt Pepe, der også kan spille fremme ( det samme som City og Liverpool)
- Ceballos er en meget kreativ midtbanemand ( se gerne u23 vm)
- Derudover tror jeg ikke der er et mål om, at man skal bruge mange penge, hvis man kan få det man vil have for mindre

Så er du lidt opdateret på det, der er sket den sidste måneds tid :-)
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 9. Aug. 2019 17:03

Klasse transfer vindue fra Arsenals side. Jeg startede vinduet med at være meget skeptisk. Vi så ikke ud til at foretage os noget, og det lignede at vi ventede til sidste øjeblik. Men der må jeg bøje mig. Man kan være enige/uenige i de spillere som er blevet hentet. Jeg havde selv gerne set en pl proven Zaha over Pepe. Men jeg hæfter mig ved at vi endelig bruger penge. For fucks sake. Finally. Klubben vil altså gerne investere i truppen og holdet for at komme tættere på det skide mesterskab. Det skal selvfølgelig værdsættes fra os fans. Kan vi bygge videre på holdet ved de næste vinduer, lover det godt. Med de priser forsvarsspillere går for (Maguire for 80 mil. £, are you kiddin’ me!?) så er jeg fint tilfreds med at styrke angrebet og styrke defensiven med Saliba, Tierney og Luiz! Kan vi komme af med Mustafi er det et skridt frem i sig selv. Og Kos og Luiz er vel nogenlunde på samme niveau. Erfaring og lederskab. Elsker at Luiz er mere boldspillende og har øje for den dybe aflevering frem i banen. Han skal tone hans hasarderede side ned, for ellers kan vi komme ud for at både Sokratis og Luiz bliver for aggressive i deres spil.

Alt i alt, er jeg tilfreds. Og ser frem til den kommende sæson med en forhåbning om at top 4 ikke er umulig!
Image

Friendly Fire
Normal Bruger

Post by Friendly Fire » 9. Aug. 2019 18:25

Frankster wrote:
9. Aug. 2019 16:06
8 ud af 10.
Kunne have været 10 ud af 10, hvis vi havde hentet en, der er bedre end Luiz, men jeg håber og tror at Holding kommer tilbage stærkt og at vores nye venstre back kan være med til at stabilisere den bagerste linie (gode defensive backs har hjulpet Luiz i Chelsea).
Luiz er vel samme type som Sokratis, men bedre med bolden, og virker som en større leder, men jeg sidder og håber at Chambers overrasker os alle.

- Vi spiller med 4-3-3, som er Emerys favoritsystem - brugt i PSG og Sevilla - her bruger man 1 angriber
- Vi har 2 topangribere og martinelli samt Pepe, der også kan spille fremme ( det samme som City og Liverpool)
- Derudover tror jeg ikke der er et mål om, at man skal bruge mange penge, hvis man kan få det man vil have for mindre

Hjælp til selvhjælp...
Oftest spiller vi 3 2 2 1 2 netop fordi at auba og laca er et fremragende makkerpar. De er afhængige af hinanden side om side.
Det kan være vi sadler om og spiller 433 nu hvor tierney ikke er lige så offensiv orienteret som kolasinac. Altså en 4 mands bagkæde.
Det vil passe bedre ind for vores resterende spillere, men koste for vores 2 "eneste" angribere.
Jeg er klar over at vi har Martinez... men er holdet blevet styrket tilstrækkeligt og kommet nærmere en top 4? Nej! Dog er hverken United eller Chelsea ej heller.
Vil folk forholde sig til mine bekymringer såsom: feeder-klub, Luiz-lappeløsning, gooner-kærlighed, fremtids-fokus frem for her og nu satsning.
Bedste vindue i 14 år? Vil i da lige skide i havet! 2014/2015 var det da ret så optur.

At spillerne så ikke kunne leve op til forventningerne er også typisk Wengersyndrom de sidste 6 år i wengers tid. Tilmed var der flere panikhandler i 11.time under W.

Jo, klubben har et stort ansvar for at bruge penge der frigøres.
Netto er vi gået ud med et mindre milliontab. Og resultatmæssigt skovler vi penge ind til bestyrelsen, ledelse og ozils løn.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 9. Aug. 2019 18:29

Derudover er det også værd at nævne at vi har beholdt både Auba og Laca. Det er altså et skridt i den rigtige retning, rent sportsligt.
Image

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 9. Aug. 2019 18:51

Det med at bedømme vinduet vil jeg vente med at gøre til jul. Til gengæld vil jeg gerne dømme modellen med at lukke vinduet nu. Jeg synes, det er mega fedt. Nu er der lukket i, og alle de spillere man glæder sig til at se i aktion, får man at se henover weekenden, i stedet for det pjat med landskampspause lige efter vinduet.
Dertil glæder jeg mig langt mere til premieren, end jeg gjorde før, hvor man vanligt var smådeprimeret på nuværende tidspunkt, fordi Arsenal igen havde sidder på hænderne i to måneder.
Jeg er vild med modellen.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 9. Aug. 2019 19:49

Friendly Fire wrote:
9. Aug. 2019 18:25
Frankster wrote:
8 ud af 10.

Hjælp til selvhjælp...
Oftest spiller vi 3 2 2 1 2 netop fordi at auba og laca er et fremragende makkerpar. De er afhængige af hinanden side om side.
Det kan være vi sadler om og spiller 433 nu hvor tierney ikke er lige så offensiv orienteret som kolasinac. Altså en 4 mands bagkæde.
Det vil passe bedre ind for vores resterende spillere, men koste for vores 2 "eneste" angribere.
Jeg er klar over at vi har Martinez... men er holdet blevet styrket tilstrækkeligt og kommet nærmere en top 4? Nej! Dog er hverken United eller Chelsea ej heller.
Vil folk forholde sig til mine bekymringer såsom: feeder-klub, Luiz-lappeløsning, gooner-kærlighed, fremtids-fokus frem for her og nu satsning.
Bedste vindue i 14 år? Vil i da lige skide i havet! 2014/2015 var det da ret så optur.

At spillerne så ikke kunne leve op til forventningerne er også typisk Wengersyndrom de sidste 6 år i wengers tid. Tilmed var der flere panikhandler i 11.time under W.

Netto er vi gået ud med et mindre milliontab. Og resultatmæssigt skovler vi penge ind til bestyrelsen, ledelse og ozils løn.
Vi spiller ofte med de spillere, vi har klar. Naar alle sakdeslisten var 0, saeson spillede vi flere kampe med en 4-backkaede. Emery fortraekker en form for 4-3-3 eller 4-2-3-1.
Baade Martinelli og Pepe kan supplere som angriber.

Martinez er en glimrende 2.maalmand, Gjorde det godt i Reading. Hvis alt gaar som planlagt faar han 0 minutter i PL og afgoerene kampe.

Luiz er en lappe-loesning, tror ikke nogen siger andet eller klubben paastaar andet. Har du hul, er det bedre at lappe det end, at koere rundt med faldt daek. Fordi fremtiden i midterforsvaret hedder Holding, Saliba, Chambers, Mavropanos, Medley.

Gooner-kaerlighed vinder ikke kampe, hvis det var tilfaeldet saa havde vi med jenkinson og Wilshere paa holdet vundet alt.

Asenal har vaeret en feeder klub for Barcelona og Rel madrid siden den foerste spiller tog til kontinentet.

ikke nogle panik handler i dette vindue. Det har vaeret kendt fra start, at klubben gerne ville forstaerke Venstreback, Midterforsvar, central midtbane, Kant/Dribler. Alle fire positioner er blevet forstaerket. Ideelt set hvade der vaeret en keobs option paa Ceballos.:
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 10. Aug. 2019 1:44

Wengers globalisering wrote:
9. Aug. 2019 19:49
Friendly Fire wrote:
9. Aug. 2019 18:25
Frankster wrote:
8 ud af 10.

Hjælp til selvhjælp...

Vi spiller ofte med de spillere, vi har klar. Naar alle sakdeslisten var 0, saeson spillede vi flere kampe med en 4-backkaede. Emery fortraekker en form for 4-3-3 eller 4-2-3-1.
Baade Martinelli og Pepe kan supplere som angriber.

Martinez er en glimrende 2.maalmand, Gjorde det godt i Reading. Hvis alt gaar som planlagt faar han 0 minutter i PL og afgoerene kampe.

Luiz er en lappe-loesning, tror ikke nogen siger andet eller klubben paastaar andet. Har du hul, er det bedre at lappe det end, at koere rundt med faldt daek. Fordi fremtiden i midterforsvaret hedder Holding, Saliba, Chambers, Mavropanos, Medley.

Gooner-kaerlighed vinder ikke kampe, hvis det var tilfaeldet saa havde vi med jenkinson og Wilshere paa holdet vundet alt.

Asenal har vaeret en feeder klub for Barcelona og Rel madrid siden den foerste spiller tog til kontinentet.

ikke nogle panik handler i dette vindue. Det har vaeret kendt fra start, at klubben gerne ville forstaerke Venstreback, Midterforsvar, central midtbane, Kant/Dribler. Alle fire positioner er blevet forstaerket. Ideelt set hvade der vaeret en keobs option paa Ceballos.:
Hvorfor svarer folk overhovedet på sådan en negativ gang galle? Han ville ikke engang skrive positiv herinde hvis vi kom i CL finalen.
Vi har så mange positive ting at juble over og han råber løs for at få opmærksomhed.
Den opførsel er jo helt skidt i min verden. :?

Friendly Fire
Normal Bruger

Post by Friendly Fire » 10. Aug. 2019 7:46

ja Ian Wright var nok blevet banned herinde ret hurtigt. Er det nu forkert at komme med argumenterede betragtninger på vinduet. At jeg giver det under middel...er det en provokation?
Sir Hisss og jeg har længe været skeptiske overfor klubbens strategi og nu er selv Levinas gået med om bord( læs hans seneste indlæg)
Vi taler ud fra de lange linjer, og her er tingene stadig et rod.
Det her vindue lægger bestemt ikke op til at vi kommer tættere på top 4.
Stik piben ind. Gaaaabe

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 10. Aug. 2019 17:00

Friendly Fire wrote:
10. Aug. 2019 7:46
ja Ian Wright var nok blevet banned herinde ret hurtigt. Er det nu forkert at komme med argumenterede betragtninger på vinduet. At jeg giver det under middel...er det en provokation?
Sir Hisss og jeg har længe været skeptiske overfor klubbens strategi og nu er selv Levinas gået med om bord( læs hans seneste indlæg)
Stik piben ind. Gaaaabe
Du forholder dig ikke isoleret til dette vindue. Blander tidligere transfervinduer ind med det nuværende. Ian Wright har ikke sagt noget dette vindue udover held og lykke og han er fornærmet af Koscielny. Levinas kalder det er klasse vindue og vindue som der kan bygges videre på. Jeg vil gerne have høre, hvad klubben skulle have gjort anderledes.
Til sidst er der ikke ikke nogen som snakker om mesterskab eller garanteret top 4. De fleste af os konstatere blot, at klubben kom modsat tidligete år kom ind med en plan og de fulgte planen.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 11. Aug. 2019 8:56

Uagtet at jeg forstår forundringen over Ceballos uden klausul, og at Luiz næppe er manden, der skaber en rock solid defensiv uden skøre udfald, så synes jeg, at man må anerkende, at man på et meget begrænset budget (45 mio pund ca), har formået at udfylde de huller, som man havde identificeret inden vinduet. Det er milevidt fra tidligere vinduer, hvor man desperat manglede en angriber og en DM, og endte ud med to offensive midtbanespillere.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

Friendly Fire
Normal Bruger

Post by Friendly Fire » 12. Aug. 2019 18:10

Wengers globalisering wrote:
10. Aug. 2019 17:00
Friendly Fire wrote:
10. Aug. 2019 7:46
Stik piben ind. Gaaaabe
Du forholder dig ikke isoleret til dette vindue. Blander tidligere transfervinduer ind med det nuværende. Ian Wright har ikke sagt noget dette vindue udover held og lykke og han er fornærmet af Koscielny. Levinas kalder det er klasse vindue og vindue som der kan bygges videre på. Jeg vil gerne have høre, hvad klubben skulle have gjort anderledes.
Til sidst er der ikke ikke nogen som snakker om mesterskab eller garanteret top 4. De fleste af os konstatere blot, at klubben kom modsat tidligete år kom ind med en plan og de fulgte planen.
Der er blevet råbt og skreget på 1 måske hele 2 nye cb'ere som skulle danne starter nede bagi med Koscielny.
Koscielny... kommer tilbage i slutningen af sæsonen. Vi har tiltro til ham. Han er kaptajn. Men gider han at finde sig i en ambitionsfattig strategi med no-brainere fra primært Mustafi og til dels også Sokratis? Nej!
Valget var koscielnys beslutning! Noget er altså helt galt i forhold til hvilke forhold bliver lovet at spille under!
Hvem henter vi så? Saliba? Hvad, hvem? Og han skal slukke ilden her og nu? Nej naturligvis ikke. I mine øjne, en ligegyldig signing. Og det er stadig uklart om vi har brugt nogle af sommerens transfermidler på at sikre ham, selv han først tiltræder næste år.
Hvem henter vi så? Der sker ik en skid... ganske få rygter. Af dem der poppede op, synes jeg Dias fra Benfica og Rugani fra Juventus var kompetente til opgaven.
Vi har Nelson i kulissen, og satser på Willock. Ingen garantier for succes her. Jeg er enige i de ikke skal lejes ud. Men de kommer til at få stor indflydelse på vores sæson. At det bliver med stor succes, forventer jeg ikke. De rykker sikkert, men skaffer os ikke flere point. Willock virkede allerede i 1. Pl kamp urolig arrogant. Returløb og løb i hullerne som det pensionerede Ozil. Ikke min kop te ud fra hvad jeg så! Preseason var dog super.
Ozil skulle være solgt om vi så måtte betale halvdelen af hans løn til den nye arbejdsgiver.
Bestemt heller ikke godkendt når resten af Must Leave-spillerne Elneny, mustafi, Mhiki mm. Ikke er væk! Det kan dog nås. Men hvis vi forventer deres afgang, hvor er pengene så til at forstærke os? Og jo, hver en krone skal bruges denne sommer. Vi bløder og har et latterligt lavt budget!
Hvem skulle så forstærke os på midten når nu jeg ikke ser det som en fornuftig løsning at hjælpe Real i form af Ceballos uden en købsoption...
Mit bud er Fornals fra Villareal eller Havertz fra Leverkusen.
Den gamle 10er død, men en dynamisk fyr som Ceballos er ikke kreativ nok. Og han er væk næste år alligevel.
Pepe er et godt køb nu da de ikke forlanger penge up front.
Han passer dog langt bedre ind på et kontra hold.
Havde foretrukket Zaha med hans arbejdsrate, men er også lige dyr nok og det ældre.
Jeg skriger på en angriber nu da Nketiah åbenbart skal lejes ud.
Der havde jeg taget Moise Kean. God billig handel af Everton.
Havde vi lovet ham en backup plads i et system med 2 deciderede angribere oppe foran, kunne vi godt have lokket ham.
Men selvfølgelig jagter han spilletid.
Savner tilmed en 2. Målmand.
Tierny er super, men ikke ligefrem en prioritet denne sæson synes jeg. Monreal var skarp igår og Kolasinac skal nok rykke i år.

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 13. Aug. 2019 17:14

Hold nu fast FF. Det er godt nok på grænsen til det hysteriske det der. Det er fint du ikke er helt på linje i dit indlæg, men du modsiger dig selv flere gange undervejs. Kritiserer en "defensiv" strategi angående CB's og angriber når vi henter en Tierney på en i forvejen godt besat plads. Mon kritikken også havde været der, hvis vi havde hentet Varane og lod LB stå? Det tror jeg desværre... Jeg vil her forsøge at punktere dine, i min verden, meget tynde postulater.

Ja vi var alle enige om, at CB var et stort problem efter sidste sæson. Der skulle nyt luft til og det er der så sandelig kommet. Luiz er kommet til, CL-vinder, PL-vinder - generelt ja vinder. En mangelvare i Arsenals førsteholdstrup, som dels vil fylde noget ude på banen, men så sandelig også for de unge drenge. Han har prøvet alt. Jeg har en god kammerat, som desværre er Chelsea fan. Han ratede Luiz til næstbedst sidste år for de blå efter Hazard. Færre fejl, mindre attitude og generelt en moden og chanceskabende CB. Ja den er kortsigtet, men vi så mange gode bud på fremtidens stoppere internt, at det giver mening vi får en mand ind, som forstærker os fra dag 1. For det gør han. Dels fordi han vil lave færre fejl end Mustafi, verdensklasse i opspil, som var en mangelvare med Emerys filosofi og en konstant tilstedeværelse på offensive og defensive dødbolde. Han bliver et hit - et kortsigtet hit. Dejlig vi har været konsekvente og kun givet ham to år.

Holding er tilbage i nærmest fuldt vigør. En af ligaens største CB talenter og er af flere spået som den fremtidige anfører. Tidligere og nuværende spillere har rost hans karakter, og det vi så i det tidligere efterår, var helt igennem fantastisk. Kommer han tilbage til det niveau er han en klar klar forstærkning af midterforsvaret.

Sokratis er solid i det han foretager sig. Spiller oftest 7/10 kampe, kan spille med alle vores CB's og har en fed attitude. En solid trupsspiller, som i mindre grad kommer til at være vores afgørende CB i år qua Holding og Luiz.

Chambers er en joker. Spændende udlæg, vi snakker 4. valg i år - en opgave jeg tror han vil varetage godt. En salgsvare hvis det ikke bliver et gennembrud i år.

Mustafi ligner at han bliver solgt. Dejligt konsekvent. Ikke god nok - ud.
Tror du seriøst Kos skred pga. manglende ambitioner?! Så var det nok ikke i år han var gået. Han har eftersigende fået en 5-årig aftale i Frankrig. Havde du givet ham det?...

Du griner af Saliba, kalder ham ligegyldig. Har du set ham spille? I så fald i hvilke kampe? Ja han forstærker os ikke i år, men alle som har et nærgående kendskab til ham, kalder ham det helt helt nye. Havde vi ventet et år, var det ikke muligt at hente ham grundet større klubbers interesse. I øvrigt ligger vi 0 kroner i år. Har du brug for link sender jeg gerne. Rugani ville du gerne have. Et 5. valg i Juventus. Ambitiøst. Påfaldende Juves fans er lige så forhippede på at skippe ham, som vi er med Mustafi. De kender ham nok bedre ... Eller? Benfica ville have 80 millioner euro for Diaz. Havde du betalt det?

Willock arrogant? Nu er vi til den komiske side - ja vi er enige om han ikke var ligeså dominerende som i pre-season, men hans indstilling fejlede eller fejler intet. Bedst illustreret med tacklingen på Shelvey. Du modsiger dig selv - glimrende i preseason, ergo vel også fortjent han starter?
Ozil er mig bekendt ikke pensioneret. Ved du mere her?

Elneny og Mustafi er begge linket væk. Mon ikke de er fortid inden august er omme? Jeg har en idé om Mustafi og Elneny vil være gode trupspillere i din verden, den dag de er væk fra Arsenal. Det er blot en følelse jeg har.

Vi har brugt hver en krone denne sommer. Eller vi har i hvert fald banket vores transferrekord og fået underskrift fra 5 yderligere. 5 nøglepositioner. Hvor mange penge skulle vi have brugt før det havde givet mening i dit hoved. Antalmæssigt kan du heller ikke på et vindue signe 8-10 stykker, hvis du var deroppe af. Dertil vil udskiftningen være for stor. Det er trods alt ikke FM.

Ceballos helt igennem fantastisk signing. Passende til vores budget, og nu er det set før, at en spiller som er på lån bliver glad for tilværelsen i klubben. Se Tielemans i Leicester. Gør han det godt er jeg 99% sikker på, at det første signing næste år. Havertz er spændende, men kender du Leverkusens pris. De har eftersigende afvist 100 millioner euro fra Bayern. Skulle vi have toppet den?

Pepe er ikke et godt køb grundet måden hvorpå handlen er skruet sammen. Det er det også. Pepe er et godt køb fordi han smadrede legue 1 synder og sammen fra en position på kanten. Den største profil i fransk fodbold udenfor Paris har vi hentet. En af de mest eftertragtede spillere i Europa. Passende perfekt til et hold med boldbessidelse. Er du af den overbevisning at Lille står dybt i deres kampe? Tværtimod er Zaha en spiller der trives i i omstillingsfodbold og er udfordret i de små rum. Men den passer nok ikke i agendaen.

Nketiah ville selv have spilletid. Det skulle være nu. Jeg kan berolige dig med at Pepe sagtens kan spille spille spydsspids. Tilmed har Martinelli vist lovende takter qua sin speed. Hvor mange gange havde vi behov for Nketiah sidste år? CC kampene? Mon ikke vi finder en løsning.

Kean har installeret en tilbagekøbklausul marginalt over, hvad Everton gav for ham. Vil du stadig rate det som en god deal?

2. målmand... Martinez - home grown og fået vanvittig ros i en af Europas sværeste ligaer i foråret. Klar forstærkning for lettere udtømte Cech. Klasse takter i pre-season. Jeg har svært ved at finde en bedre backup løsning.

Tierney er super skriver du, men er skeptisk fordi du tror Monreal er skarp over 38 kampe og Kola vil rykke sig... På hvilket grundlag antager du Kolasinac rykker sig? Tidligere kritiserede du klubben for at være for tilbagelænet i forventninger til egne, nu er det et kritikpunkt vil tackler en position offensivt. Fremragende handel, selvom den er svær at bide for dig.

Ja alle problemer er ikke løst, og der er stadig spillere i vores trup, som der hersker en vis tvivl omkring. Nogle på vej væk, andre kommer til at spille en rolle i år. Men jeg synes det er meget meget tilfredsstillende, at vores nye transfersetup dels får løst de akutte problemer og samtidig får solgt de allermest overflødige. Næste år er nye spillere for skud, og hvis Raul og co. viser samme kynisme, er jeg meget positiv.

Min intention med indlægget her var ikke at få dig over på den anden side. Det løb tror jeg er kørt, selv efter en Messi #10 præsentation. Men i fremtiden håber jeg du kan nuancere din kritik. Det virker for ensporigt og i min verden tæt på det usaglige. At du rater transfervinduet til 4/10 er decideret forkert i min optik.
Opsæt gerne dit 10/10 vindue. Det glæder jeg mig til at læse.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 13. Aug. 2019 18:45

Friendly Fire wrote:
12. Aug. 2019 18:10
Der er blevet råbt og skreget på 1 måske hele 2 nye cb'ere som skulle danne starter nede bagi med Koscielny.
Koscielny... kommer tilbage i slutningen af sæsonen. Vi har tiltro til ham. Han er kaptajn. Men gider han at finde sig i en ambitionsfattig strategi med no-brainere fra primært Mustafi og til dels også Sokratis? Nej!
Valget var koscielnys beslutning! Noget er altså helt galt i forhold til hvilke forhold bliver lovet at spille under!
Hvem henter vi så? Saliba? Hvad, hvem? Og han skal slukke ilden her og nu? Nej naturligvis ikke. I mine øjne, en ligegyldig signing. Og det er stadig uklart om vi har brugt nogle af sommerens transfermidler på at sikre ham, selv han først tiltræder næste år.
Hvem henter vi så? Der sker ik en skid... ganske få rygter. Af dem der poppede op, synes jeg Dias fra Benfica og Rugani fra Juventus var kompetente til opgaven.
Sikke en omgang vroevl. Klubben havde helt sikkert regnet med Koscielny, hvilket giver mening eftersom han forlaengede sin kontrakt januar 2017 og blev skadet i maj 2017. Luiz er blevet hentet, han modsat det fleste andre spillere bevidst I PL. Ja, han laver nogle fantastiske blundere, dog faerre end Koscielny.
Det kan ikke vaere klubbens problem, at du ikke kender talenterne i Europa og derfor ikke kan lide Saliba. Jeg kender hverken Saliba eller de to dou naevner. Dias til $75mio er ikke lige frem en billig loesning. Rugani virker til at vaere Juventus svar paa Mustafi - Store forventninger, som aldrig er blevet indfriet.
Det kort svar er: Du er fornaermet over, at du ssom sofatalentspejder ikke har faaet dine oensker opfyldt.
Friendly Fire wrote:
Vi har Nelson i kulissen, og satser på Willock. Ingen garantier for succes her. Jeg er enige i de ikke skal lejes ud. Men de kommer til at få stor indflydelse på vores sæson. At det bliver med stor succes, forventer jeg ikke. De rykker sikkert, men skaffer os ikke flere point. Willock virkede allerede i 1. Pl kamp urolig arrogant. Returløb og løb i hullerne som det pensionerede Ozil. Ikke min kop te ud fra hvad jeg så! Preseason var dog super.
Du modsiger dig selv. De unge spillere skal bruges, men de maa ikke faa indflydelse?? Willock kaempede forresten om alle bolde og doven var ikke noget man kan kalde ham. Du kunne vaere skuffet over antallet afgange han bolden vaek. Nelson og Willock var to af de spillere med flest minutter I benene for Arsenal og de var derfor logiske valg.
Friendly Fire wrote:
Ozil skulle være solgt om vi så måtte betale halvdelen af hans løn til den nye arbejdsgiver.
Bestemt heller ikke godkendt når resten af Must Leave-spillerne Elneny, mustafi, Mhiki mm. Ikke er væk! Det kan dog nås. Men hvis vi forventer deres afgang, hvor er pengene så til at forstærke os? Og jo, hver en krone skal bruges denne sommer. Vi bløder og har et latterligt lavt budget!
Jeg saa gerne at vi havde solgt Ozil, tror stadig der ere n chance for det sker. Pointen er vi skal af med loennen, vi skal ikke burge X millioner paa ingenting, som ville vaere tilfaeldet, hvis vi betaler dele af loennen uden at kunne bruge spilleren.
Jeg forventer at Mustafi, Ozil/Mhiki, Elneny alle er vaek I loebet af de naeste 3 uger. Din kommentar om den bloedende klub, lavt budget der skal bruge alle pengene giver ingen mening. Det er netop var klubben har gjort.
Friendly Fire wrote:
Hvem skulle så forstærke os på midten når nu jeg ikke ser det som en fornuftig løsning at hjælpe Real i form af Ceballos uden en købsoption...
Mit bud er Fornals fra Villareal eller Havertz fra Leverkusen.
Den gamle 10er død, men en dynamisk fyr som Ceballos er ikke kreativ nok. Og han er væk næste år alligevel.
Igen det giver ikke nogen mening. Du vil have en kreativ spiller, men ikke en klassisk 10’er, samtidig er dynamiske spillere som Ceballos ikke creative nok. Der maaske en haandfuld spillere, som kan opfylde de krav og Fornal som west ham koebte er ikke en af dem.
Ps hvis Ceballos spiller godt i denne season, saa hjaelper det os og ikke Real Madrid. Det vil maaske hjaelpe Real I naeste season.
Friendly Fire wrote:
Pepe er et godt køb nu da de ikke forlanger penge up front.
Han passer dog langt bedre ind på et kontra hold.
Havde foretrukket Zaha med hans arbejdsrate, men er også lige dyr nok og det ældre.
Du lyder som et lille forkaelet barn.
Zaha er definationen af en kontra spiller. Han var dyre og loenkravene skulle have vaeret enorme.
Friendly Fire wrote:
Jeg skriger på en angriber nu da Nketiah åbenbart skal lejes ud.
Der havde jeg taget Moise Kean. God billig handel af Everton.
Havde vi lovet ham en backup plads i et system med 2 deciderede angribere oppe foran, kunne vi godt have lokket ham.
Men selvfølgelig jagter han spilletid.
Kean er 19aar og spilled under 7 hele kampe sidste season og Everton betalte taet paa Iwobi prisen for ham. Martinelli og Pepe kan begge supplere positionen.
Friendly Fire wrote:
Savner tilmed en 2. Målmand.
Tierny er super, men ikke ligefrem en prioritet denne sæson synes jeg. Monreal var skarp igår og Kolasinac skal nok rykke i år.
Martinez er 2.maalmand. Han er en solid maalmand, som ikke kommer til at spille vigtige minutter. Venstre back var et problem sidste season paa linje med det centrale forsvar. Jeg tror ogsaa Kolasinac bliver solgt.

Post Reply