Rygtebørsen

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Re: Rygtebørsen

Post by AndersArsenal » 15. Oct. 2018 16:28

Fantastic-Fab wrote:
15. Oct. 2018 13:10
cnissen wrote:
11. Oct. 2018 9:01
Der er tiltagende rygter om at Ramsey måske er på vej videre og potentielt allerede i januar.
Foruroligende tænker jeg umiddelbart! Ramsey er vel efterhånden den spiller med mest anciennitet i klubben, og så har han en fantastisk evne til at gøre holdet farligt!
Men stilistisk ved jeg ikke om han er Emerys type? Og Har man plads til både Ozil og Ramsey, på store kontakter?
Modsat så vil en erstatning (hvis ikke det er et wildcard fra MLS) hurtigt koste 40m£ plus 100.000£ om ugen. Og så har man jo råd til at betale Ramsey Ozil summer i nogle år før man når op på transfersummen - afhængigt af hvilken sign on fee der er i spil.
Farligt på den ene og anden måde. Jeg synes også han er giftig på den kedelige måde, fordi han ofte skaber en ubalance på holdet. Primært når han ligger 8'er. Det har vi nu set med Coquelin, Flamini, Elneny, Xhaka osv. Selvom det ikke er worldbeaters han har spillet sammen med, så er der en tendens. Ramsey gør arbejdet (for) stort for den anden, når han ligger som 8'er. Det har Emery indset, og derfor konsekvent spillet ham som den mest fremskudte af de centrale midtbanefolk. Her kommer så anden anke imod Ramsey. Jeg tror simpelthen ikke han har de kreative evner til at være rendyrket 10'er, som trods alt stadig er vores foretrukne formation. Ramsey passer perfekt i en 4-1-2-2-1, hvor han ligger side om side med en anden 8'er, men samtidig har en yderligere bag ham. Præcis som Liverpool, og der tror jeg desværre han vil passe perfekt ind. Fordi han har nogle kvaliteter, men i den nuværende trup sammensætning, har jeg svært ved at se dem komme til udtryk. Hans største konkurrent i Arsenal er Ozil, dels fordi han spiller 10'eren, men også fordi Ozil er årsagen til vi spiller den formation vi gør. Ozil er alt andet lige stadig en markant bedre 10'er end Ramsey.
Som jeg ser det store problem i situationen er den økonomiske lange næse vi højst sandsynligt vil modtage til vinter eller sommer. Ramsey er en 40-60 mio pund spiller i det nuværende marked med 4 år tilbage af kontrakten. Nu bliver det endnu engang til en spotvare og sikkert også en forstærkelse af en ligakonkurrent. Hans motor vil passe perfekt som langsigtet afløser til Milner.
For at opsummere - jeg tror ikke vi kommer til at savne Ramsey synderligt spillermæssigt i det nuværende setup, men samtidig vil den ikke attraktive økonomiske pakke medføre vi får svært ved at finde en fuldgod erstatning. Tak Gazidis - jeg er glad for, han snart er fortid... Drømmescenarie er 20 mio pund til Juve i vinterpausen.
Så sandt, som det er sagt.

Situationen er den, at lige meget hvilken formation vi kommer til at spille, så vil der, med den nuværende trup, altid være minimum én spiller bedre end Ramsey. Og hvis (når) Ramsey ryger, så vil vi med statsgaranti hente en erstatning ind, som Emery kan få lov til at håndplukke, og dermed formentlig vil være skræddersyet til hans koncept. Om det så bliver en XI-spiller eller squad player. Vi kan bruge begge dele. Hvad enten det er 4-2-3-1 eller 4-4-2, så vil jeg til hver en tid foretrække Torreira, Xhaka, Guendouzi på CM-positionerne, og så er Maitland-Niles heller ikke langt fra.

Jeg er dog stadig tilhænger af, at vi giver ham en lønforhøjelse, og beholder ham - vil generelt gerne fastholde spillere, der har Arsenal under huden, og har hjertet med. Vi mister en kæmpe klubkapacitet - måske større end det - i Ramsey.
Image

Nico_gooner
Normal Bruger

Post by Nico_gooner » 15. Oct. 2018 20:33

Det er landsholdspause, så det er lige med at der kommer transferrygter. Der er kommet rygter om at Mislintat skulle have set sig lun på Ismaila Sarr(Rennais), Nicolas Pepe(Lille) og Kai Havertz(Leverkusen). Havertz er et kæmpe talent, han kunne være en mega fed signing, de to andre ved jeg ikke ret meget om. Men efter hvad jeg kan læse mig til så er de begge spændende typer, der kunne give os noget mere fart i offensiven. Håber på at vi henter Havertz, om der så er en af de andre der kommer ved jeg ikke. Men vi kunne godt bruge en spændende kantspiller.

Den Gale Magiker
Normal Bruger

Post by Den Gale Magiker » 16. Oct. 2018 14:31

Nico_gooner wrote:
15. Oct. 2018 20:33
Det er landsholdspause, så det er lige med at der kommer transferrygter. Der er kommet rygter om at Mislintat skulle have set sig lun på Ismaila Sarr(Rennais), Nicolas Pepe(Lille) og Kai Havertz(Leverkusen). Havertz er et kæmpe talent, han kunne være en mega fed signing, de to andre ved jeg ikke ret meget om. Men efter hvad jeg kan læse mig til så er de begge spændende typer, der kunne give os noget mere fart i offensiven. Håber på at vi henter Havertz, om der så er en af de andre der kommer ved jeg ikke. Men vi kunne godt bruge en spændende kantspiller.
Min ven fra Lille har kun gode ting at sige om Nicolas Pepe - jeg har til gengæld min tvivl omkring en fransk spiller på 23 som kun har performet over en enkelt sæson. Specielt når man hører de beløb der bliver snakket om, og hvilke andre klubber der også er interesseret. Ismaila Sarr vil jeg nok hellere have at vi køber, da han trods alt er yngre, og derfor vil have længere tid snor, samtidig med at jeg ikke har hørt ham være eftertragtet på samme niveau.

Havertz vill være fantastisk, helt enkelt. Unge, tyske spillere har en tendens til at slå bedre igennem når de rejser ud (synes jeg personligt), og Havertz har nu længe performet på et stabilt niveau, selv med hans unge alder.
Mangler sgu lidt en makker at se fodbold med på The Golden Lion - Min ven er flyttet til Odense :cry:

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 21. Oct. 2018 11:29

Hvad tænker i? Han ville være fin at få med på holdet via et lån. Tror han kan blive stor hvis han får tid og plads på holdet. Ser ham som en spiller med større potential end fx Iwobi og Mkhitaryan.
https://talksport.com/football/435878/a ... na-malcom/

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 26. Oct. 2018 16:11

Gabe wrote:
21. Oct. 2018 11:29
Hvad tænker i? Han ville være fin at få med på holdet via et lån. Tror han kan blive stor hvis han får tid og plads på holdet. Ser ham som en spiller med større potential end fx Iwobi og Mkhitaryan.
https://talksport.com/football/435878/a ... na-malcom/
En venstrefodet fløjtespiller?

Mange af hans mål kommer typisk ude fra feltet, dvs. via langskud. Ville mene det er bedre at have en spiller der kan udfordre i feltet..

Sven skulle også kigge på Rennes' Ismaila Sarr. En 20 årig fløjspiller, både højre og venstre, som ikke er bange for at angribe. 5 mål og 5 assists i 24 kampe i Ligue 1.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 9. Dec. 2018 18:58

Der danser en 22-årig spiller rundt i den belgiske Jupiler liga, Wesley Moraes Ferreira da Silva.

Kom til Europa i 2015. Angriber. 191 cm høj, 26 mål i 84 kampe for Club Brugge siden 2016.

Men senest 10 mål i 22 kampe..

Prisen skulle lige på omkring de 15 mio. pund.

Minimum 2 gange skulle vores scouts have set spilleren i aktion, hvor Dortmund,Chelsea og PSG også skulle være interesseret..

Men han ser da spændende ud..

https://m.youtube.com/watch?v=fMAMz1oupaE

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 9. Dec. 2018 19:37

peterdebel wrote:
9. Dec. 2018 18:58
Der danser en 22-årig spiller rundt i den belgiske Jupiler liga, Wesley Moraes Ferreira da Silva.

Kom til Europa i 2015. Angriber. 191 cm høj, 26 mål i 84 kampe for Club Brugge siden 2016.

Men senest 10 mål i 22 kampe..

Prisen skulle lige på omkring de 15 mio. pund.

Minimum 2 gange skulle vores scouts have set spilleren i aktion, hvor Dortmund,Chelsea og PSG også skulle være interesseret..

Men han ser da spændende ud..

https://m.youtube.com/watch?v=fMAMz1oupaE
Jeg er frisk. Godt scoutet, Peter. Men lad os nu lige se hvordan Eddie klarer den. Han må da snart få noget spilletid.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 11. Dec. 2018 21:46

Med Kos ikke i omdrejninger og Holding samt talentet Mavropanos skadet , skulle spanske Cadena Ser vide, at vi kigger på Fernando Calero, en midterforsvarer fra 2. Divisionsklubben Valladolid, Nordvest for Madrid, hvor "den første" Ronaldo er medejer.

Vi håber at kunne lukke den for omkring 10 millioner £, men spilleren er ikke den hurtigste forsvarer i ligaen.

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 2. Jan. 2019 13:16

Skal han sælges nu eller bruges resten af sæsonen?

https://www.standard.co.uk/sport/footba ... 28556.html

Paddy
Normal Bruger

Post by Paddy » 2. Jan. 2019 14:08

Gabe wrote:
2. Jan. 2019 13:16
Skal han sælges nu eller bruges resten af sæsonen?

https://www.standard.co.uk/sport/footba ... 28556.html
Afhænger af 2 ting for mig.

1. Prisen: er prisen rimelig vil jeg sælge, og hvad er så rimelig? Svært at sige, men hvis der er kamp om ham kan vi måske udnytte det og få noget retur eller bytte for en anden spiller. Det er ærgerligt at vi intet får overhovedet. Men det afhænger vel også af spilleren, som så ikke kan få samme sign-on fee og løn hvis nu Arsenal skulle have XX mio.dkk. det er en dum situation vi har sat os selv i.
2. Om vi er villige og parate til at købe en ny med det samme, hvis det er en lille pris og vi ikke vil erstatte nu, så tror jeg vi får mere ud af ham ved at holde ham perioden ud.

Så fint spørgsmål men der er stadig mange ubekendte så bliver lidt noget gætværk.

Men situationen med de her kontraktudløb skal fikses fremover.

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 2. Jan. 2019 23:51

Det virker jo totalt vanvittigt hvis vi køber endnu en keeper? :idea: :|
https://www.mirror.co.uk/sport/football ... l-13805124

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 3. Jan. 2019 8:56

Gabe wrote:
2. Jan. 2019 23:51
Hvis det nu gør at vi aldrig skal se på en aldrende Petr Cech som ryster i hans shorts hver gang han får en triller, lyder det fornuftigt, MEN, er helt enig med dig. Vi burde have andre prioriteringer før en ny keeper.
Image

Paddy
Normal Bruger

Post by Paddy » 3. Jan. 2019 11:07

Gabe wrote:
Enig. jeg ville også ryste noget på hovedet. Han er nok ikke billig i løn at hente ind, og vi har lige hentet Leno! jeg ville hellere bruge de lønkroner og transferpenge andre steder først. få solgt Cech til Kina nu og Ospina til Napoli. lettet lønnen fra dem og så tage chancen med Leno og Martines. det er mit forslag.

Monreal har også kontraktudløb til sommer, så ham ser det også ud til vi mister på en free.

Paddy
Normal Bruger

Post by Paddy » 3. Jan. 2019 11:10

Gabe wrote:
Enig. jeg ville også ryste noget på hovedet. Han er nok ikke billig i løn at hente ind, og vi har lige hentet Leno! jeg ville hellere bruge de lønkroner og transferpenge andre steder først. få solgt Cech til Kina nu og Ospina til Napoli. lettet lønnen fra dem og så tage chancen med Leno og Martines. det er mit forslag.

Monreal har også kontraktudløb til sommer, så ham ser det også ud til vi mister på en free.

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 5. Jan. 2019 10:29

Hvem er han og hvad kan han - hvis han da overhovedet kan noget? :mrgreen:

https://www.express.co.uk/sport/footbal ... -Barcelona

Post Reply