Unai Emery

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Gabe
Normal Bruger

Unai Emery

Post by Gabe » 23. May. 2018 10:42

Boom så gik den igennem, den fyr er vokset på mig som man siger. :mrgreen: :twisted:

https://www.arsenal.com/news/welcome-unai

-DIABY-
Arsenal Danmark medlem

Re: Unai Emery

Post by -DIABY- » 23. May. 2018 11:09

Velkommen Unai.

Jeg har læst én masse artikler om ham de sidste par dage, og jeg er ligeledes blevet overbevist om at han er et spændende valg. Bliver spændende at se hvad han kan få ud af vores nuværende spillere, og hvem der blomstrer og hvem der falmer under ham.

#WelcomeUnai

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 23. May. 2018 11:21

For helvede hvor bliver det spændende. Kan han løfte spillerne individuelt? Hvem tager han med sig af stab? Kan han tiltrække de rigtige spillere? Og kan han få vores spillere til at præstere stabilt som et hold - også når de andre har bolden?

Kæmpe sko du skal udfylde, Unai. Men med den store fordel at folk har skreget på den her fornyelse i årevis.

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 23. May. 2018 11:30

Wow! Spændende :) Jeg er ret begejstret! En erfaren manager, der har håndteret subtop og top top klubber. Han har prøvet at vinde og har håndteret store stjerner.
Der venter ham et stort arbejde, med trup tilpasning og med at finde en formation og spille stil der får det bedste ud af potentialet i truppen. Selv så jeg meget positivt i afslutningen af sæsonen, men vi har også set nogle helt klare områder det bare har brug for en kolossal overhaling. Især med skaden til Kos, som nok nærmest kommer til at tage livet af hans Arsenal karriere, mangler vi en general bagerst. Cech er over salgsdatoen og den tudende sprallemand Ospina er ikke værdig som 1'er i klubben.

Virkelig spændt på om han kan få os organiseret bagfra og samtidigt lade de offensive spillere stråle. :) Gad vide hvad det kommer til at betyde for Wilshere....

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 23. May. 2018 11:32

Hans meritter fra Sevilla er spændende. Men glæder mig mest til at fansene igen kan samles omkring vores manager og hold. Omend ikke andet, så det første år :D

Velkommen til!
Image

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 23. May. 2018 16:02

Er ret begejstret - vi har hentet en stor træner, der har været i store klubber, og virker ekstrem grundig og passioneret på sidelinien.

Nu kommer det med i min aftenbøn, at han får Rabiot med til klubben (ung, stærk, teknisk, har spillet mange kampe, høj! - perfekt til def midt.)
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

MichaelBo
Normal Bruger

Post by MichaelBo » 23. May. 2018 16:42

Det er spændende, hvad han kan bringe til holdet og hvad der mangler af brikker - både på holdet men også ved personalet.. Jeg tror, vi får hentet en spiller til målet, til forsvaret og til den defensive midtbane..

Jeg håber, det lykkes, så vi kan komme helt op i toppen igen.

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 23. May. 2018 16:50

Frankster wrote:
23. May. 2018 16:02
Er ret begejstret - vi har hentet en stor træner, der har været i store klubber, og virker ekstrem grundig og passioneret på sidelinien.

Nu kommer det med i min aftenbøn, at han får Rabiot med til klubben (ung, stærk, teknisk, har spillet mange kampe, høj! - perfekt til def midt.)
Aaaaaamen! :)
#WelcomeUnai

Ønskede sommertransfers:
En keeper (Trapp eller Bernd Leno)
En CB (Marquinhos)
En DM (Torreira)
+ Rabiot om muligt

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 23. May. 2018 18:01

Velkommen Unai!

Image

4 års kontrakt til 6 millioner £/årligt.

Det bliver spændende hvor meget af hans filosofi og taktiske forståelse han kan viderebringe til spillerne.

Benytter sig som sagt meget af videoanalyse og har selv udtalt at han bruger over 12 timers videoanalyse til hver enkelt kamp..(!). Dét lyder af meget.

Må du blive en succes!!!
Last edited by peterdebel on 24. May. 2018 0:44, edited 2 times in total.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 23. May. 2018 18:08

Tidligere spillere under Emery udtaler i 2015:

"We have a great coach and he is getting the very best out of us – we don’t relax whether we are on the pitch or on the bench. We have really healthy competition for places here. [Emery] supported me, pushed me and helped me develop. Winning this final and going straight into the Champions League – what more can you ask for?"

Så forhåbentlig kan han bringe vores spillere ud af deres "Comfort Zone" som det ofte var under Arsene i mange af de sidste år.

Han siger selv:

"I don't promise today we will win but I can promise you we will work hard and we will work together. We will transmit our emotion and we will fight for the objectives."

Det er fantastisk flot at han udtaler sig på engelsk og ikke på sit modersmål spansk til pressen:

https://m.youtube.com/watch?v=-rMHRbteUps

Gabe
Normal Bruger

Post by Gabe » 23. May. 2018 19:26

Jeg kan virkelig mærke, at Emery har givet mig en kæmpe fornyet tro. Nu kan jeg pludselig ikke vente til vi kommer igang med næste sæson. Han har overrasket mig utrolig positiv de sidste par dage. Synes han er mega spændende og efter Allergi tror jeg næsten ikke vi kunne få en bedre træner end ham. Er fuld af forventning og tiltro til Arsenal FC.

AndersMK
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersMK » 23. May. 2018 20:32

Jeg må indrømme, at jeg først var lidt skuffet over Emery, men i løbet af de sidste 48 timer er jeg bare blevet mere og mere hooked.

Gazidis har i dag udtalt, hvad det var, der var udslagsgivende for, at valget faldt på Emery og uddyber omkring rekrutteringsprocessen herunder, at der var 8 managernavne, der var i spil. Det kan læses her:

https://news.arseblog.com/2018/05/gazid ... pointment/
“When we won the league at Tottenham, they came back 2-2 in the last-minute of the game, and they’re celebrating – because they’re happy to draw against us, obviously. And I remember saying to Mauricio Tarricco, do you realise we only need a point to be Champions? And they all [were really shocked]. So I said ‘Yes. Now we’re going to celebrate on your pitch. Bye bye!"
- Thierry Henry

Vinzent
Normal Bruger

Post by Vinzent » 24. May. 2018 4:06

Han minder lidt om Al Pacino i Scarface når han taler engelsk :D
Wenger knows!

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 24. May. 2018 8:29

Vinzent wrote:
24. May. 2018 4:06
Han minder lidt om Al Pacino i Scarface når han taler engelsk :D
:lol:

Det var dér den kom fra!! Han skal hurtigt komme efter det, tror jeg.

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 24. May. 2018 12:35

Jeg har ikke glædet mig mere til en sæson end den kommende i 10-12 år. Det er første gang, at det bliver helt uforudsigeligt, hvad der kommer til at ske.

Én ting bliver spiller indkøb og salg (som i sig selv er uhyre spændende), men i særdeleshed når sæsonen går i gang. Det taktiske element er det jeg glæder mig allermest til, hvilket jeg synes var den største mangelvare under Wenger, hvis taktik var alt for nem at forudsige.

Jeg tror i høj grad på lysere tider nu. Stor cadeau til ledelsen for en gangs skyld, det her er en virkelig stor trænerprofil at få ind ad døren.
Last edited by Esben on 24. May. 2018 12:44, edited 2 times in total.

Post Reply