Optakt: Arsenal - Watford (PL)

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Locked
peterdebel
Normal Bruger

Optakt: Arsenal - Watford (PL)

Post by peterdebel » 28. Sep. 2018 16:36

Image

Turnering: Premier League

Tid og sted: Emirates Stadium Lørdag d. 29. September kl. 16. 00

TV:TSN5 Canada, NBC Sport Gold,

Antony Taylor er dommer.

Def er ingen grund til at gemme det.

Vi møder et TOPhold hjemme på Emirates denne weekend.

Med 11-6 i målscore og 4 vundne og 1 tabt ud af 6 kampe i PL, er har Elton Johns tidligere klub, virkelig fundet den gode melodi og er med fremme på den nationale fodboldhitliste.. :P, og har i den spanske, og tidligere Malagatræner, Javi Garcia fået en fænominal start på livet dette års Premier League.

Klubben har ellers levet en omskiftelig tilværelse med næsten en ny manager hvert eneste år. I de seneste 6 år har klubben haft hele 11 trænere (!!) :shock:
Hvoraf i flæng kan nævnes Brenda Rodgers, Malky Mackay, Sean Dyche, Gianfranco Zola, Sannino, Junyent (som kun fik 4 kampe), Billy Mckinlay (fik 2 kampe), Jokanovic, Quique Sanchez Flores, Walter Mazarri, Marco Silva (Som jeg syntes havde en god fodboldfilosofi) og siden Januar i år, Javi Garcia.

Men hvad er det så at Watford gør så godt?

Der skal mål til for at vinde kampe. Andre Gray og Roberto Pereyra har hver nettet 3 gange mens midtbaneslideren Troy Deeney har lavet 2 kasser og med sine 185 cm og 90 kilo, kunne han godt blive en udfordring for vores bagkæde, men begge hold har stort set lige mange gule kort i denne sæson. Vi har fået 11 og Watford 13 stk. Watford mangler den 1.87 høje belgiske Kabasele i forsvaret, hvilket er positivt for os.

Der er selvfølgelig mange penge med i Premier League, men det er et rutineret hold Jani Garcia & Co. har fået skrabet sammen..

Målmanden Hurelio Gomes fra Brasilien på 38 år kæmper med Ben Foster, som tidligere har været på det engelske landshold som tjansen som 1. valg.
Janmaat er kommet fra Newcastle, Younes Kaboul kender vi alle, mens Delofeu har fået sin opdragelse i Barcelona og har fået følgeskab af Kiko fra samme klub. Prödl er en hårdttacklende forsvarer fra Alpelandet og Tom Cleverly kommer fra United, mens vi var rygtet til Capoué og ligner derudover en skuespiller til en B-film.
Græske Holebas forstår at tackle igennem før han skal ud i nattelivet og danse Zorba og ellers består truppen af en blanding mellem hårdt tacklende, på-deres-fridag Guinness-drikkende britiske spillere og spanske og sydamerikanske spillere som har mere teknisk flair.

Tilbage til os.

Vi har vundet 8 ud af 10 opgør mod Watford, men..Vi har tabt 2 ud af de sidste 3 opgør mod Watford.. :? . I alle turneringer har Watford en statistik som siger 3 sejre ud af 9 mod os i alle turneringer.

Vi kan håbe på Lacazette leverer varen. Vores sprudlende franske angriber har scoret i alle hjemmekampe hvor det er blevet til 4 mål i 5 kampe. Den sidste der gjorde dette var Robin i 2011/2012 sæsonen og vi har ingen nye skader at skulle tage os af.

Sokratis kunne endda vende tilbage til startopstillingen.. :D

Vi skal passe på Watford og deres presspil og Granit skal løbe fra Deeney.

De jagter bolden som teenagepiger som ser et Boyband..

Mon ikke dette vil være godt nok, og hvad mener i andre..?

Cech
Bellerin Mustafi Sokratis Monreal
Granit Torreira
Aubameyang Özil Iwobi
Lacazette

Gad godt at se Leno og kan Monreal bare blive ved og aldrig bliver træt.? Så kan Goundouzi komme ind for Granit på et tidspunkt, mens Mkhi også kan komme ind og lægge gudeafleveringer når Watford er trætte.

og kan Sokratis ikke spille så har vi Holding og Ramsey skal bare fokusere på at spille og ikke på sin kontrakt, så kan han tænke over den på bænken.

Beslutter mig for Iwobi frem for Welbeck men den er svær.

Watford er det hold i PL som har tilbageeroblet flest tabte bolde ved deres genpres. :shock: og det kan blive et problem for Granit.. :oops:

Husk dog også:

Enten Chelsea eller Liverpool smider point i denne runde, så vi kan med 3 point KUN være 4 point fra toppen af PL og således være med HELT fremme hvor det er sjovt. :!:

Hvis det ikke kan få folk i forum, og følge vores kamp mod Watford, så ved jeg ikke hvad der skal til.. :P

Hvordan mener I andre vi skal stille op og hvad skal vi taktisk gøre for at slå det gode tophold som skaber frygt i ligaen.. Watford?

Jo flere svar, jo bedre.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

kallemalle
Normal Bruger

Re: Optakt: Arsenal - Watford (PL)

Post by kallemalle » 28. Sep. 2018 21:17

Tak for optakt peter.

Synd man skal ud og finde stream til denne "TOP" kamp :D

Fuldstændig enig i din start 11'er. Iwobi skal starte frem for Ramsey. Han skaber noget bredde og udfordre på egen hånd.
Håber Sokratis er klar igen. Husk vores SEAT tank var på bænken mod Brentford og kunne muligvis komme i spil. Her tænker jeg nok, hvis vi er foran med et par mål hen mod de 60-70 min.

Vi har set lidt nervøse ud, når hold kommer flyvende ud og presser os højt. Det skal forbedres og det starter alt sammen med Cech, der ikke skal lave nervøse moves. Selvom han har reddet os gang på gang. Vi skal godt fra start og spille os ud af presset og få publikum med os fra start.
Lad os vise Deeney at vi har nogle cojones.

Mit bud 2-1 Sejr med mål af Laca og Özil.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 28. Sep. 2018 22:03

Tak for svar.

Ja, det bliver lidt svært at finde et godt stream tror jeg. Jeg vil i hvert fald sidde på en Androidenhed og søge efter brugbare streams.

Arsenalgogo
Normal Bruger

Post by Arsenalgogo » 29. Sep. 2018 8:48

Dejligt med optakt!

Sidder netop nu i CPH lufthavn, på vej over for at se kampen. Jeg satser stærkt på en underholdere kamp, netop på grund af watfords genpres. Enige om de er det bedste hold i PL på nuværende tidpunkt, men det kan hurtigt blive en ulempe for dem, da de stiller sig højt, og vores omstillinger har været ret skarpe.. jeg tror selv på en sejr, og håber på en målrig kamp.

Håber i hvert fald på følgende:

Cech
Bellerin - sokratis - mustafi - monreal
Guendoizi - torreira - xhaka
Özil - Laca - Auba.

Ville have taget Ramsey med fra start i stedet for Guendouzi, men med rygterne omkring hans situation, Lan der være lidt ubalance hos ham.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 29. Sep. 2018 9:08

Arsenalgogo wrote:
29. Sep. 2018 8:48

Ville have taget Ramsey med fra start i stedet for Guendouzi, men med rygterne omkring hans situation, Lan der være lidt ubalance hos ham.
Rigtig god tur. Altid spændende at skulle til Nordlondon og se holdet spille og mærke stemningen til en PL kamp Forhåbentlig bliver det en storsejr til os. 8)

Bestemt. Jeg syntes godt at Ramsey kunne få plads på bænken, så han kan tænke sig om, så en midt med Guendouzi som ikke er træt endnu?, (Granit), Özil og Torreira, mens vi også har Iwobi og Mhki og Özil skal ikke spille på fløjen.

Arsenalgogo
Normal Bruger

Post by Arsenalgogo » 29. Sep. 2018 9:50

Code: Select all

Bestemt. Jeg syntes godt at Ramsey kunne få plads på bænken, så han kan tænke sig om, så en midt med Guendouzi som ikke er træt endnu?, (Granit), Özil og Torreira, mens vi også har Iwobi og Mhki og Özil skal ikke spille på fløjen.
Jeg er til dels enig.. Ramsey skal en tur på bænken. Dog synes jeg sagtens Özil kan spille som 10’er og på kanten, specielt højre side. Han har det med at trække mod venstre alligevel. Gør hans også når han spiller som 10’er qua hans venstre ben. Men ja, man kunne også spille en Mikki som gjorder det fint sidst. Ville bare gerne ønske mig at se en 3mands midtbane med Goundouzi-tortieira og xhaka.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 29. Sep. 2018 10:59

Ved ikke om du har tid men det kunne være sjovt med en opdatering når du lander omkring stadion..Hvordan er hypen omkring Emery blandt folk..og har folk optimismen tilbage? Hvad fornemmer du?

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 29. Sep. 2018 15:13

Jaanmart er ikke med for Watford. Navarro kommer ind.

Vores hold i dagens kamp:

Image

Black Superman
Normal Bruger

Post by Black Superman » 29. Sep. 2018 15:39

Hvem har et godt link til kampen??
#KroenkeOut, But for god sake don't let Aliko Dangote take over

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 29. Sep. 2018 15:40

Black Superman wrote:
29. Sep. 2018 15:39
Hvem har et godt link til kampen??
Hvis du poster og kommenterer i Livetråden så kan jeg måske finde et?

AWG
Normal Bruger

Post by AWG » 29. Sep. 2018 15:44

suk.. huddersfield - Tottenham fortrækkes. Kan vel kun være pga. så mange dansker på banen?

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 29. Sep. 2018 16:01

AWG wrote:
29. Sep. 2018 15:44
suk.. huddersfield - Tottenham fortrækkes. Kan vel kun være pga. så mange dansker på banen?
Link i Livetråden

https://www.arsenaldebat.dk/viewtopic.php?f=10&t=8282

Arsenalgogo
Normal Bruger

Post by Arsenalgogo » 30. Sep. 2018 9:14

Ved ikke om du har tid men det kunne være sjovt med en opdatering når du lander omkring stadion..Hvordan er hypen omkring Emery blandt folk..og har folk optimismen tilbage? Hvad fornemmer du?
Hypen og stemningen er bedre end de seneste sæsoner. Det dejligt at se Emery stå og dirigere på sidelinjen næsten samtlige 90min. En anden ting jeg bed mærke i, var hvor meget “hjælp” han får af sin assistent. Han er faktisk ude ret mange gange og fortælle ham noget, hvilket ikke rigtige skete med bould/Wenger(så det ud til)

Ellers virkede det til som man ser på tv, når mustafi har bolden, holder folk vejret. Mange skreg også på welbz, og det virkede tydeligvis. En anden ting var Ramsey, han virkede lidt nede, og var tydeligvis sur over udskiftningen. Man burde få Iwobi ind noget mere, for han hjalp meget, med det lidt mere direkte spil.. på stadion kunne jeg hører folk snakkede om top 4, og intet mere. Man ved godt holdet ikke er gode nok til titlen endnu, men at man faktisk har accepteret der går 2/3 sæsoner før det sker.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 30. Sep. 2018 9:26

Arsenalgogo wrote:
30. Sep. 2018 9:14

Hypen og stemningen er bedre end de seneste sæsoner. Det dejligt at se Emery stå og dirigere på sidelinjen næsten samtlige 90min. En anden ting jeg bed mærke i, var hvor meget “hjælp” han får af sin assistent. Han er faktisk ude ret mange gange og fortælle ham noget, hvilket ikke rigtige skete med bould/Wenger(så det ud til)

Ellers virkede det til som man ser på tv, når mustafi har bolden, holder folk vejret. Mange skreg også på welbz, og det virkede tydeligvis. En anden ting var Ramsey, han virkede lidt nede, og var tydeligvis sur over udskiftningen. Man burde få Iwobi ind noget mere, for han hjalp meget, med det lidt mere direkte spil.. på stadion kunne jeg hører folk snakkede om top 4, og intet mere. Man ved godt holdet ikke er gode nok til titlen endnu, men at man faktisk har accepteret der går 2/3 sæsoner før det sker.
Lækkert med nogle betragtninger fra stadion. Det må have været en FED og spændende oplevelse!!!
At mærke hypen omkring Emirates, Emery, omkring fansnes kommentarer vedr. spillerne på banen osv.

Juan Carlos Carcedo skulle virkelig være en assistenttræner med STORE NOSSER og engagement. Forhåbentlig kan han bevare energien og peppe vores spillere op i alle kampene over en sæson "Push, Push,Push!" "Good,Good,Good!" lyder det ofte fra træningsbanen.

Image

Tak for dit indlæg og tilskuernes betragtninger
Det er undertegnede glad for!

Helt enig!

Dit indlæg skulle nok have været her i Post Match Debat:

https://www.arsenaldebat.dk/viewtopic.php?f=15&t=8283
Last edited by peterdebel on 30. Sep. 2018 9:47, edited 1 time in total.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 30. Sep. 2018 9:46

Arsenalgogo wrote:
30. Sep. 2018 9:14

Hvis du har lyst så er denne tråd til os fans, så vi kan komme med gode råd til hinanden om hvordan vi får mest ud af en tur til London og Emirates.

Ved ikke om du kan bidrage med et par linjer, da du vel har været der senest..Hvor spiser man? Og hvordan kommer man lettest til Stadion fra XX osv..

https://www.arsenaldebat.dk/viewtopic.php?f=24&t=7769

Locked