Arsenal-Watford 2-0 (PL) (PL) MoM/Post debat

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Post Reply

Hvem var vigtigste Arsenal-spiller?

Poll ended at 6. Oct. 2018 17:57

Cech
0
No votes
Bellerin
0
No votes
Mustafi
0
No votes
Holding
3
19%
Monreal
0
No votes
Torreira
2
13%
Xhaka
1
6%
Ramsey
0
No votes
Özil
0
No votes
Aubemayang
0
No votes
Lacazette
2
13%
Leno
4
25%
Iwobi
4
25%
Welbeck
0
No votes

Total votes: 16

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Arsenal-Watford 2-0 (PL) (PL) MoM/Post debat

Post by Jan BRX » 29. Sep. 2018 17:57

Stem kun hvis du har set hele kampen.
Afstemningen løber i 7 dage.

AWG
Normal Bruger

Re: Arsenal-Watford 2-0 (PL) MoM/PMD

Post by AWG » 29. Sep. 2018 18:01

Den er svær? Synes ikke nogen tydeligt stak mere ud end andre.

Tror min stemme går til Leno for sin fremragende PL debut eller Laca!

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 29. Sep. 2018 18:54

Fremragende holdindsats.

Jeg prøver noget nyt og giver stemning til Holding som gjorde det fornuftigt og fortsætter sin opadgående formkurve.så Mustafi er nok på bænken når Sokratis er tilbage.

Iwobi og Bellerin har dog virkelig også rykket sig indtil videre i denne sæson. Dejligt at se.

Sejren kom sent. Men hvor var det dejligt de sidste 10 minutter!

Det er så vigtigt at vi holder fast i Subtoppen og...
7'ende SEJR I TRÆK!! 8)
Last edited by peterdebel on 29. Sep. 2018 23:16, edited 1 time in total.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 29. Sep. 2018 21:15

Vigtige 3 point! 2-0 er lidt misvisende for kampens forløb. Stor cadeau til Watford - de kæmper godt og er svære at spille mod. Det vil de andre store hold også finde ud af.
Jeg synes, der er en del positive ting i vores spil, vi kan tage med videre. Det er tydeligt, at vi allerede nu gør mange ting markant anderledes. Alle arbejder hårdere. Vores opspilsmønstre, flade indlæg - og typisk skrådt bagud. Vi kan dertil genpresse i perioder og vores restforsvar er klart bedre end længe set.

Der var ikke én, der stod ud som en klar MoM.
Leno havde et super indhop. Holding spillede 80 gode minutter. Özil har en fod i næsten alle vores gode ting offensivt og lignede en spiller med meget mere ild i øjnene end tidligere. Lacazette arbejder hårdt, men brænder både friløberen og et par andre halve chancer. Torreira bryder meget. Monreal gør det fint begge veje. Iwobi indskiftning ændrede meget.

Det negative er lettere. Mustafi. Han laver alt for mange fejl i forhold til placering og frispark. Det irriterer mig grænseløst. Det er også problematisk, at vi ikke er bedre til at sætte Aubemeyang i scene.

EDIT: Jeg stemte i øvrigt på Iwobi. Han ligner en anden spiller under Emery. Jeg så ham gerne få chancen fremfor Ramsey (mindre formdyk) næste gang
"I must say Arsenal look a much happier bunch under Emery. They are not a title-winning side yet but I think this manager will get Arsenal challenging for honours in the not-too-distant future. This man knows what he’s doing."
G. Crooks, BBC 30/9-2018

#TrustTheProcess

Allo
Normal Bruger

Post by Allo » 29. Sep. 2018 22:54

Har også givet den til JJ Okochas nevø - Iwobi..

Jeg har altid troet på ham, ja endda selv i sidste sæson. Han har et fantastisk drive, er hurtig, brøl stærk, fin teknik + meget mere.. Hans største problem for mig at se, har været hans overblik, kølighed og beslutningstagen. Det virker til at Emery ser en stjerne i ham, og det er jo bare fantastisk. Han er virkelig vokset i denne sæson, og ligner nu en spiller som er en etableret førsteholdsspiller, end en spiller som skal bevise sit værd.

Koscielny skrev for kort tid siden følgende om Iwobi: "He has huge potential and he needs to realise how good he could become," Koscielny wrote in his programme notes ahead of Arsenal's 2-0 win over Everton.

“Right now, he is definitely on the right path to do just that. He is working hard at training and his confidence is high since Unai Emery arrived.

“If you look at him he has everything. He is strong physically, quick, good technically and his movement is good. He needs to be more efficient and clinical so he scores and assists more.

“He is very receptive and listen to advice so I have no doubt that he will continue his progression."

Mht kampen ser defensiven bedre og bedre ud.. De fleste chancer modstanderne for, er typisk efter en opspilsfejl fra vores side.. Dog - som mange nævner - laver Mustafi alt for mange personlige fejl. Mon Holding kan holde sin plads når Sokratis vender tilbage? Igen som mange nævner, så er Ramsey og Auba rimelige usynlige i vores kampe.. Jeg tror de er nøglen til en god balance på holdet.. Derudover er jeg ikke fan af Auba, Laca og Øzil i starteren. Jeg ser faktisk hellere Iwobi inde end Auba. Iwobi er bedre defensiv og bedre for balancen på holdet. Ellers skal man smide Øzil og spille en oldschool 4-4-2 med Laca og Auba i front med en flad midtbane bagved. Bare et sjovt lille tankeeksperiment :)
Yah Gunners, Yah, Uh Yah...

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 29. Sep. 2018 23:07

Vil gerne se Iwobi og Holding på banen fra start. Så må Mustafi og Ramsey se til fra bænken.

Emerys MoM i kampen var Leno.

Lidt statistik fra kampen... :?

Men lad det være statistik.. Vi fik 3 point, men der er noget at arbejde med.

Image
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 30. Sep. 2018 10:20

Fedt at den gode stime fortsætter med endnu en sejr og endda også et clean sheet.
Watford er en hård modstander, som dog har tabt lidt af dampen de sidste par kampe.
Der var færre usikkerhedsmomenter defensivt i går. Ikke nogen nævneværdige opspilsfejl af hvad jeg lige kan huske, og vi så mindre sårbare ud over for kontraangreb.
Holding gjorde det fint som Sokratis' afløser. Mustafi lavede to ret dumme frispark, hvoraf Watford fik en farlig chance på det ene.
Leno gjorde det meget godt i målet og havde en rigtig god redning.
Torreira leverede en god indsats. Han er stærk på bolde og arbejder hårdt. Hans tilstedeværelse er formentlig en afgørende faktor i den bedre defensiv.
Iwobi gjorde det godt, og selvom han på papiret har et lavere niveau end en spiller som Ramsey, tror jeg at holdet fungerer bedre med Iwobi på banen i stedet for Ramsey.
Med Ramseys kontraktsituation i betragtning, ville det ikke være så tosset at bruge Iwobi mere. Særligt når han er i så god form, som han er for tiden.

Ålen
Normal Bruger

Post by Ålen » 1. Oct. 2018 7:13

Jeg faldt desværre i søvn i pausen, så jeg så kun 1. halvleg :oops:

7 kampe i træk med sejr og 7 kampe med lidt samme følelse.
Det er ikke kønt, eller sikkert (med undtagelse af Vorksla-kampen), men vi vinder :lol:

Så længe det fortsætter, så ringer mine alarmklokker ikke :)

Synes vi mangler at fungere som hold under Emery, men jeg synes det er tydeligt, at mange oplever et individuelt løft. Cech er på sit højeste niveau i sin Arsenal-tid, Bellerin virker til at have genfundet noget defensiv stabilitet, Holding ligner igen den unge mand, der indledte sin arsenal karriere som lyn og torden, Iwobi har aldrig været bedre eller set så fit ud, som han gør lige nu, og Lacazette er en håndfuld for de forsvar han stiller på imod. Herudover ligner Xhaka en mand der har fundet noget form med Torreira som makker.

Det er ingen overraskelse at hold-dynamikken er det der kommer til at tage tid, og at vi har vundet de kampe vi har, er over min forventning. Indtil videre ser jeg meget fortrøstningsfuldt og positivt på Emery-projektet. Det store test bliver dog, om der bliver implementeret et spilkoncept der virker.

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 1. Oct. 2018 12:56

Noget af det vigtigste indtil nu under Emery er, at alle mand arbejder hårdere - og at vores koncept er på vej mod at blive konkurrencedygtigt i 2018 fremfor direkte naivt.
"I must say Arsenal look a much happier bunch under Emery. They are not a title-winning side yet but I think this manager will get Arsenal challenging for honours in the not-too-distant future. This man knows what he’s doing."
G. Crooks, BBC 30/9-2018

#TrustTheProcess

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 1. Oct. 2018 13:14

Don Karnage wrote:
1. Oct. 2018 12:56
Noget af det vigtigste indtil nu under Emery er, at alle mand arbejder hårdere - og at vores koncept er på vej mod at blive konkurrencedygtigt i 2018 fremfor direkte naivt.
Det er simpelthen så skønt at være Arsenal fan for tiden. Hvor man glæder sig uge efter uge til hvad det nye Arsenal kan bringe. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har haft det sådan.
Er der nogen statistik på hvornår vi sidst har vundet 7 kampe i træk? Det er sikkert ikke i det her årtusinde. :mrgreen:

Seb'82
Normal Bruger

Post by Seb'82 » 1. Oct. 2018 16:04

Gabe wrote:
1. Oct. 2018 13:14
Don Karnage wrote:
Det er simpelthen så skønt at være Arsenal fan for tiden. Hvor man glæder sig uge efter uge til hvad det nye Arsenal kan bringe. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har haft det sådan.
Er der nogen statistik på hvornår vi sidst har vundet 7 kampe i træk? Det er sikkert ikke i det her årtusinde. :mrgreen:
Det er renset lidt for cup-kampe, men der dog masser af flotte stimer i dette årtusinde.
https://www.arsenal.com/news/news-archi ... re-records

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 1. Oct. 2018 19:41

Seb'82 wrote:
1. Oct. 2018 16:04
Gabe wrote:
1. Oct. 2018 13:14
Don Karnage wrote:
Det er renset lidt for cup-kampe, men der dog masser af flotte stimer i dette årtusinde.
https://www.arsenal.com/news/news-archi ... re-records
Haha ja okay så kan jeg godt se at jeg er lidt gal på den. :) Men når vi rammer 7 kampe i PL i træk så er vi vist ret godt med. 1 ting er sikkert, det er en fornøjelse at følge holdet for tiden. :D

theo-walcott
Normal Bruger

Post by theo-walcott » 1. Oct. 2018 20:09

Jeg så kun highlights og der slipper vi fandme godt fra det. Selvom det er 7. sejr i streg så er det lidt bekymrende alligevel. Cech har været sæsonens mand so far så det er ikke godt at miste ham selvom Leno nok skal træde i karakter. Uden Kos og Sokratis som i mine øjne er vores bedste CBs så har vi ikke været for heldige på den konto. Håber vi kan ride den værste storm af med 3 point indtil vi kan stille vores bedste defensiv.

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 1. Oct. 2018 21:24

Jeg var ovre og se kampen.
God kamp, men ofte sad hjertet oppe i halsen, når watford kom fremad. Stor cadeau til forsvar og def midt, der afviste mange indlæg, og var alene om det. Fra lægterne var det endnu mere tydeligt, at de 4 forreste ikke deltager nok defensivt.
Det er meget risikabelt, og jeg tror vores held snart er brugt op. Jeg er positiv, men også bekymret.
Lægger man dertil, at Xhaka sjældent vinder udfordringer pga manglende speed, så mangler vi noget for at spille på den måde.
Sammenlignet med PSG, der har 3 deciderede offensive, er vi mere sårbare defensivt.

Skal vi spille på den måde, så skal man lade Ramsey slippe og gå all in for at hente Rabiot (kontraktfri til sommer) som den fremskudte midtbane, eller i det mindste hente et fysisk monster istedet for Xhaka - her kunne Doucoure fra Watford være et bud.

Det var en fed dag på Emirates, men jeg er bekymret - intet hold kan på den lange bane forsvare sig uden 4 deltager
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

Post Reply