Fulham-Arsenal 1-5 (PL) MoM/Post debat

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Post Reply

Hvem var vigtigste Arsenal-spiller ?

Poll ended at 14. Oct. 2018 14:53

Leno
0
No votes
Bellerin
1
5%
Mustafi
0
No votes
Holding
0
No votes
Monreal
0
No votes
Xhaka
0
No votes
Torreira
2
11%
Mikhitaryan
0
No votes
Iwobi
1
5%
Welbeck
0
No votes
Lacazette
13
68%
Aubemayang
2
11%
Ramsey
0
No votes
Guendozi
0
No votes

Total votes: 19

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Fulham-Arsenal 1-5 (PL) MoM/Post debat

Post by Jan BRX » 7. Oct. 2018 14:53

Stem kun hvis du har set hele kampen.
Afstemningen løber i 7 dage

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Re: Fulham-Arsenal 1-5 (PL) MOM/PMD

Post by Jan BRX » 7. Oct. 2018 14:53

Vi er foran Tottenham i PL

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 7. Oct. 2018 14:55

Hvor er det dog fantastisk at kunne vinde med 1-5. :mrgreen: Vi er virkelig på vej frem. Sikke dog en forløsning og en fantastisk tid som Arsenal fan. 9 sejre i træk og så spiller vi jo vold fed angrebs fodbold med nogle geniale stjerner i vennerne Lacazette og Aubameyang. :)
Laca for den for at sætte os foran 2 gange hvor vi virkelig har brug for det. Mega fed start på en solrig søndag.

Den Gale Magiker
Normal Bruger

Post by Den Gale Magiker » 7. Oct. 2018 15:01

Fantastisk med en sejr, og sikke en kamp! Vores offensiv var jo sprudlende, og hver eneste indskiftning have en positiv effekt på kampen - klasse af Emery!

Jeg giver min stemme til Laca, for hold kæft hvor var han god. Ikke kun med målene, men hans kampgejst, tilbageløb og spil var jo fabelagtigt. Udover ham vil jeg også nævne Torreira for en flot kamp, kæft hvor er han vild på den midtbane.
Mangler sgu lidt en makker at se fodbold med på The Golden Lion - Min ven er flyttet til Odense :cry:

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 7. Oct. 2018 15:49

Var der ikke vanvittig mange afleveringer ved opbygningen til 1-5-målet?

Fornem sejr.
Image

Vinzent
Normal Bruger

Post by Vinzent » 7. Oct. 2018 16:02

Synes primært at ét ord beskriver os i dag: effektivitet. Fulham havde bolden mere og havde flere afslutninger men vi var bare vildt effektive og skarpe når vi havde bolden.

Mom kunne bliver flere i dag - giver den til Auba for hans indflydelse ved indskiftningen. 2 mål og en assist på ca. en halv time - det er godkendt! :D
Wenger knows!

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 7. Oct. 2018 16:19

Det absolut bedste ved kampen i dag, samt den periode vi er inde i, er at vi spiller som et hold. Konceptet bliver mere og mere klart, spillerne arbejder hårdt - og man sidder ikke med en følelse af, at kampene skal afgøres af individuelle genialiteter. Fantastisk holdindsats!
Det er det dimentralt modsatte af hvad der sker i United disse dage. Det er simpelhen så lækkert at se på! Vi spiller uden Özil, Ramsey og Aubameyang fra start i dag - og dominerer stadig. Få år tilbage havde vi haft dårlige nerver, hvis Sanchez eller RvP ikke var med fra start.

Og mens jeg er i gang med roserne, hvor er det dog fantastisk, at vi også har taktisk fleksibilitet. Et forsøg med 3-backkæde i EL, 4-4-2 i dag etc. Super gode indskiftninger også.

MoM: Emery

I øvrigt, holy shit hvor er Torreira en god signing! 8)
"I must say Arsenal look a much happier bunch under Emery. They are not a title-winning side yet but I think this manager will get Arsenal challenging for honours in the not-too-distant future. This man knows what he’s doing."
G. Crooks, BBC 30/9-2018

#TrustTheProcess

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 7. Oct. 2018 16:33

Måske på lidt billig baggrund men hold da op Holding bare spiller godt. Idag var det mod Fulham i PL.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 7. Oct. 2018 21:46

Og sejren bliver ikke mindre ringe af, at Liverpool og City spiller 0-0. :D

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 8. Oct. 2018 7:35

Fedt med en storsejr, hvor vi er virkelig kliniske i vores afslutninger. Det gør sgu lige søndagen en tak bedre med sådan en sejr.

Jeg blev overrasket, da jeg så startopstillingen. Både på grund af opstillingen, men også over, at Auba og Ramsey sad på bænken. Men at vi spiller med mere reelle kantspillere (frem for Özil og Auba ude af position), er noget jeg har skreget på i noget tid, så det var virkeligt positivt at se. Det giver meget mere balance på holdet. Jeg tror dog ikke, at vi spiller 4-4-2 i næste kampe, men som Don Karnage er inde på, at det fedt at vi som hold viser, at vi har taktisk fleksibilitet. Det er noget man har savnet under Wenger de sidste mange sæsoner, så stor cadeau til Emery.

De sidste par kampe har også vist, at Emery har forholdvis mange spillere at gøre med. Spillere som Welbeck, Iwobi og Holding begynder virkelig at presse sig på, så startopstlinngen giver ikke sig selv.

Der er mange spillere, som kan fremhæves efter dagens kamp, men min stemme går til Lacazette. Han har virkelig flyttet sig siden sidste sæson.

Up the arse!

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 8. Oct. 2018 12:21

Overvej lige:

Vi ligger nummer 4.

2 point fra toppen.

Dét syntes jeg er rimelig vildt af den nye træner!

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 8. Oct. 2018 22:10

Niels Lønberg wrote:
8. Oct. 2018 7:35
Fedt med en storsejr, hvor vi er virkelig kliniske i vores afslutninger. Det gør sgu lige søndagen en tak bedre med sådan en sejr.

Jeg blev overrasket, da jeg så startopstillingen. Både på grund af opstillingen, men også over, at Auba og Ramsey sad på bænken. Men at vi spiller med mere reelle kantspillere (frem for Özil og Auba ude af position), er noget jeg har skreget på i noget tid, så det var virkeligt positivt at se. Det giver meget mere balance på holdet. Jeg tror dog ikke, at vi spiller 4-4-2 i næste kampe, men som Don Karnage er inde på, at det fedt at vi som hold viser, at vi har taktisk fleksibilitet. Det er noget man har savnet under Wenger de sidste mange sæsoner, så stor cadeau til Emery.

De sidste par kampe har også vist, at Emery har forholdvis mange spillere at gøre med. Spillere som Welbeck, Iwobi og Holding begynder virkelig at presse sig på, så startopstlinngen giver ikke sig selv.

Der er mange spillere, som kan fremhæves efter dagens kamp, men min stemme går til Lacazette. Han har virkelig flyttet sig siden sidste sæson.

Up the arse!
Jeg totalt på linje, det var utroligt dejligt med en stor sejr. Og det var i virkeligheden en lidt sjov kamp, hvor en lidt uforløst 2-1 sejr bliver vendt til en stor sejr da Ramsey og Auba kommer ind og viser ingen nåde.
I mine øjne er det 100% Lacazette der er MoM, og uden tvivl. Han er manden der gør forskellen, han bringer os front og han giver os det vindende mål. I begge tilfælde er han pissehamrende kynisk! Især det første mål er fantastisk! Den måde han vender på og afslutter så keeper ingen chance har er for vild. Derudover er det fantastisk at se hvor stor en del af vores pres og holdspil han er! Han er virkeligt ofte nede og være helt essentiel i presset og var mange gange tilbage og dække når kom med frem.
Jeg var også meget begejstret for at se 4-4-2. Især fordi jeg godt kunne lide den flydende fornemmelse der var overspillet. Hvor Welbeck og Laca skiftedes til at komme kort og gå dybt og søgte ud bredt så Mhiki kunne komme ind i banen og så Iwobi kunne komme i overtal mod backen.
Iwobi fik ALT plads i verden og burde virkelig have straffet Fulham helt vildt. Men han gik ned i fart og ventede på en modstander at udfordre og så lykkedes han kun få gange med dribllingerne.
I virkeligheden tror jeg at Auba på venstre kanten havde flået Fulham i stykker med alt den plads som de efterlod til Iwobi. Men om det så var blevet straffet den anden vej ved jeg ikke.

Welbeck har i hver sæson en periode hvor han med sin energi, gode løb og fine arbejdsindsats banker på til at spille - men indtil nu har det hverken givet mål nok og det har ikke hægt ved. Men det er dejligt at Emery holder flere i ilden, så INGEN kan vide sig sikker på en plads. En kæmpe modsætning til Wengers regime.

Jeg har virkelig savnet at spile med to angribere der får lov til at spille fremme! Det giver altså noget at de kan spille op mod hinanden. Men det passer jo ikke så godt med at have verdens potentielt bedste 10'er i truppen (Ja det er sat meget på spidsen). Det er få formation er hvor man kan finde plads til Auba, Laca og Ozil samtidigt. Især ikke med Ramsey også. Så skal Ramsey i hvertfald finde tilbage til felt til felt spilleren der kunne tackle med flot timing og god energi..
Men det kunne være interessant at se os forsøge os med en 4-1-2-1-2, nok bedre kendt som en 4-4-2 med diamant på midten.
Det kunne bestå af
Leno <> Bellerin - Mustafi - Sokratis - Monreal <> Guendouzi/Xhaka <> Torreria - Mhiki/Ramsey <> Ozil <> Laca - Auba
Og den kan jo justeres ift. hvor offensiv den skal være, alt efter hvem der spiller den dybe og de to brede midtbane spillere.

Jeg var som sagt, vildt imponeret af Lacazette i dag, og jeg tænker i virkeligheden at han hidtil, har været den bedste spiller for os i sæsonen.. Men jeg var mere glad for Aubas mål. For hvis man ser på hvad han har smækket ved siden af i løbet af sæsonen, så var det virkelig dejligt at se ham hakke alt han rørte den rigtige vej! Og havde de forreste været så skarpe i sæsonens to første kampe, kunne de nemt have givet 2-4 points. (I hvertfald hvis man bare i hovedet omsætter brændte kæmpe chancer til mål - at kampforløbet havde været anderledes har jeg ikke tænkt med :) )

Jeg håber virkelig vi kan bygge videre på denne stime! og så forsætte med at finde modstandernes svagheder og så bare køre hårdt på der. Indtil der bliver plads andre steder også.

Post Reply