Optakt: Arsenal-Blackpool (EFL)

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Locked
Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Optakt: Arsenal-Blackpool (EFL)

Post by Fantastic-Fab » 30. Oct. 2018 14:43

Turnering: EFL-cuppen
Tid og sted: Kl. 20:45 Onsdag d. 31 Oktober.

Vigtig kamp i midtugen, hvor vi forhåbentligt kan få hvilet nogle af de spillere som forståeligt så meget trætte ud imod Palace. Jeg synes, modsat mange andre kan jeg fornemme, at weekendens præstation var godkendt omstændighederne taget i betragtning. Et sultent hjemmehold som lige er kommet fra en skuffelse imod formstærke Everton, hvor de fortjente point hvis ikke tre. Jeg vidste det ville blive en vanvittig svær kamp, efter en hård EL kamp, hvor vi meget forståeligt gjorde alt på at få de tre point. De tre point som med 98% sikkerhed sikrer os 1. pladsen i gruppen, og hvis vi slår Sporting hjemme kan sende u-23 drengene til Vorskla. Super vigtigt da vi lige efter har Spurs og United. Meget god prioritering, og det havde sine naturlige konsekvens imod Palace.
Modsat Sporting kampen håber jeg vi roterer nærmest alle 11, da vores stærke u-23 spillere burde kunne slå et midterhold i league one. Jeg håber virkelig at vi får Monreal at se i truppen og gerne 60 minutter, så han har lidt kamptræning i benene inden kæmpeopgøret lørdag aften. Med Monreal på holdkortet imod Liverpool ser jeg 15-20% større chance for fuldt udbytte. I min verden er det nærmest definerende, at han er med. En naturlig på venstreback, som bringer bredde til vores angreb, hvor vi samtidigt får Xhaka (som har gjort det over al forventning - de var dog også små) tilbage på hans naturlige position.

Jeg håber vi spiller med følgende fra start. Elneny er desværre ude med skade, men ville ellers havde været oplagt i en kamp som denne.

Cech

Lichtsteiner - Kosielny - Sokratis - Monreal

Niles - Ramsey

Smith Rowe - Mikitaryan - Welbeck

Nketiah

Bænk: Martinez, Jenkinson (gerne efter 60 i stedt for Licht, hvis Bellerin ikke bliver klar til lørdag), Mustafi, Guendouzi, Iwobi, Ozil og Lacazette. De to sidstnævnte tænker jeg kun skal i spil, hvis vi mod forventning skulle have svært ved at nedbryde Blackpool.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

peterdebel
Normal Bruger

Re: Optakt: Arsenal-Blackpool (EFL)

Post by peterdebel » 30. Oct. 2018 23:10

Dejlig, Dejlig optakt, Fantastic-Fab!! Og..Velkommen "tilbage" hvis man må være så fræk..? :P

Hvor ER det rart at nogle af de "gamle,garvede er vendt tiibage til forum og skriver/analyserer lidt på holdet. Det har vi brug for hvis vi skal følge med City og Liverpool i toppen af PL. Ved godt jeg har brokket mig MEGET men det er indlæg som DIT .Det er DET der gør forum, så meget mere interessant end de sociale medier og deres hurtige kommentarer, så 1000 TAK for optakten.

Image

Turnering: Carabao Cup
Tid og sted: Kl. 20.45. Onsdag d. 31 Oktober. Emirates
Dommer: David Coote
Tv: Eurosport 2, ESPN+, BeInSport3 France?, Så hvis man ikke har Eurosport 2, skal der nok findes et stream..

Jeg syntes altid det er en fornøjelse at spille den "lille Pokalturnering". Personligt håber jeg Emery "tør" bruge nogle af de spillere vi ikke ser til daglig i PL, men mod Brentford i sidste runde overraskede Emery ved at stille med et særdeles slagkraftigt hold, på nær Emilie Smith-Rowe og med tanke på at dette bliver vores 4. kamp på 11 dage, og med en TOPKAMP mod Liverpool ventende i horisonten. En kamp vi meget gerne skulle gøre det godt i, håber jeg vi ser noget rotation i truppen.

Vi har mødt "The Seasiders" 82 gange igennem historien, hvor vi har vundet 43 af disse kampe. Blackpool , som ligger 12. i den engelske 2. Division , har slået os 15 gange- Senest dog i 1970.

Deres topscorer i ligaen er Armand Gnanduillet..Det lyder fransk..med 3 mål og 2 assist hver i ligaen skal vi sikkert også lægge mærke til Nathan Delfouneso.m og Jay Spearing, hvis de er på holdkortet.

Blackpool fik ny træner i år..En Terry Mcphillips, på en 1 årig kontrakt. Som midlertidig træner fik han med 11 kampe uden nederlag. Det første kom i lørdags, overbevist deres bestyrelse at blive klubbens nye træner.

Jeg håber vi roterer, men Emery ryster sikkert på hovedet over mine forudsigelser og spiller et hold a la:

Cech
Liechtsteiner Sokratis(Medley?) Holding AMN
Ramsey Guendouzi
Smith-Rowe Mkhi Welbeck
Lacazette?? Forhåbentlig Nketiah

Så kan Aubameyang, Torreira og Özil komme ind og få nogle minutter i benene før 'Pool..

Ved ikke med ham Medley, vi så ham tidligere på bænken for os..Måske er han til at smide ind i forsvaret?
Det kunne være frækt at prøve Pleguezuelo på højreback (og spare Lichtsteiner)..og Chris Willock bør også få nogle minutter..og så nogle unge talenter på bænken..

Et stort spørgsmål bliver det om Monreal bliver klar til storkampen mod Liverpool?

Lacazette skal måske have lidt minutter i benene ind Klopp & Co..?

20£ for adgang til Emirates øverste del og 10£ for den nedre del. Forhåbentlig kommer der et par folk, selvom vinterkulden efterhåbden også trænger sig på i England..
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 31. Oct. 2018 6:41

Emery bekræfter at Cech spiller aftens kamp

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 31. Oct. 2018 17:47

Hmm..

Faktisk lidt delt i spørgsmålet om vi skal bruge Sokratis, Kola, Monreal, Bellerin, . Mange af dem er lige kommet tilbage fra skader og mod Liverpool skal vi have det stærkeste mulige hold så vi kan få et resultat..

En skade til Torreira, Aubameyang, Özil, Sokratis vil være så typisk os..

Ikke ikke have noget imod at se Jenks for en gangs skyld. Så forsvaret kunne være: Jenkinson-Mustafi-Guendouzi og Hmmm... Elneny..?.. :|

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 31. Oct. 2018 18:06

peterdebel wrote:
31. Oct. 2018 17:47
Hmm..

Faktisk lidt delt i spørgsmålet om vi skal bruge Sokratis, Kola, Monreal, Bellerin, . Mange af dem er lige kommet tilbage fra skader og mod Liverpool skal vi have det stærkeste mulige hold så vi kan få et resultat..

En skade til Torreira, Aubameyang, Özil, Sokratis vil være så typisk os..

Ikke ikke have noget imod at se Jenks for en gangs skyld. Så forsvaret kunne være: Jenkinson-Mustafi-Guendouzi og Hmmm... Elneny..?.. :|
Arh... Fint med Jenkinson, men Guendouzi i forsvaret? Hvorfor så ikke en akademispiller? Elneny er skadet. Hvis Nacho eller Kola er klar til at spille, skal de da spille i hvert fald en halvleg. Faktisk perfekt med denne kamp til at give dem muligheden.

Denne turnering bør kun bruges til at spille ungdom og squad og folk på vej tilbage fra skade. Hvis ikke de kan gå videre, er det bare ærgerligt. Auba kan måske få minutter fordi han ikke har spillet så meget på det sidste.

Ville helst se

------------Martinez------------
Jenks Mustafi Pleguezuelo Kola
--------Ramsey----AMN--------
-----------Smith-Rowe---------
--Willock--------------Welbz
-------------Nketiah------------

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 31. Oct. 2018 18:27

Ironisk at vi ikke kan mønstre en venstreback mens Blackpools venstreback er ingen andre end Marc Bola som vi lod gå denne sommer.

kimdinho
Arsenal Danmark medlem

Post by kimdinho » 31. Oct. 2018 19:51

Dagens opstilling:

Cech (c)
Jenkinson - Mustafi - Pleguezuelo - Lichtsteiner
Guendouzi - Ramsey
Smith Rowe - Maitland-Niles - Mkhitaryan
Welbeck

Substitutes
Martinez
Holding
Torreira
Willock
Iwobi
Aubameyang
Nketiah

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 31. Oct. 2018 20:14

Hvem er ham her Pleguezuelo? :mrgreen:

Synes det er glimrende at vi stiller med vores B hold, det skal da simpelthen give en sejr til os mod et bundhold.
Hvad tænker i om start opstillingen? 8)

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 31. Oct. 2018 20:37

Gabe wrote:
31. Oct. 2018 20:14
Hvem er ham her Pleguezuelo? :mrgreen:

Synes det er glimrende at vi stiller med vores B hold, det skal da simpelthen give en sejr til os mod et bundhold.
Hvad tænker i om start opstillingen? 8)
Image

Tanker:

1.Bellerin bliver nu helt klar til lørdagens kamp.

2. Jeg syntes det er en okay opstilling. Maitland-Niles tilbage, Smith-Rowe for en chance for at vise om han kommer tættere på 1.holdet.. Dog lidt skuffet over at Nketiah ikke starter.

3.Mustafi starter.. Betyder dét at vi ser Holding mod Liverpool..?? Og at Lacazette nu bliver helt frisk mod Liverpool..?

4.Monreal og Kolasinac end ikke i truppen.. Det er ikke så godt..også med Liverpool i mente.. :(

5.Glæder mig til at se Pleguezuelo.. Forhåbentlig bliver han god.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 31. Oct. 2018 20:39

Locked