Optakt: Arsenal - Liverpool (PL)

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Locked
peterdebel
Normal Bruger

Optakt: Arsenal - Liverpool (PL)

Post by peterdebel » 2. Nov. 2018 15:58

Image

Turnering: Premier League
Tid og sted: Kl. 18.30. Lørdag d. 3. November. Emirates
Dommer: Andre Marriner (ikke videre glad for det valg..)
Tv: 3+, BT Sport 2 med optakt fra kl. 18, NBC USA, TNS 1,2,4 Canada.

Os mod Liverpool.

Større kampe, når man ser bort fra vores naboopgør med Spurs, findes næppe.

Det kom lidt grus i maskineriet mod Crystal Palace som spillede en flot gang bold mod os, så vi skal vi tilbage på ret spor mod en svær modstander, men hvor ville en sejr til os sende et budskab til resten af ligaen.. Men det bliver svært for Klopp & Co. har efter sin ankomst til Beatles byen fået tilhængerne til at drømme om titlens hver nat.

Forhåbentlig er Bellerin og Monreal helt klar til kamp, og skal tage kampen op mod Salah.. Uden Monreal bliver vi kørt over og resten af forsvaret kan ikke andet end at være Holding og Sokratis.

Forhåbentlig sprudler vores angribere, hvor Aubameyang og Lacazette kan kombinere sig frem til et par mål..

Mustafi?.. Hver eneste gang han er på banen, f*cker han det på en eller anden måde op, så AM ser jeg først og fremmest ham på bænken.
Forhåbentlig er Granit tilbage på midtbanen

Håber ikke Emery spiller med en høj forsvarslinje for så bliver vi slagtet..

Og hvad med målmandsposten. Leno eller Cech?

Der er for og imod, men statistisk set har Cech ikke den bedste erfaring med Liverpool...

Kun 2 sejrer i sine seneste 13 opgør mod dem i alle turneringer, Og...siden Cech skiftede til os i 2015, har vi ikke prøvet at vinde mod Liverpool, da det er blevet til 3 nederlag og 3 uafgjorte med ham på holdet..

Liverpool er ubesejret i deres sidste 6 kampe mod os. (!), forhåbentlig gør hjemmebanen at vi med lidt held kan få 3 point, men det er et must at vi kan få lukket af bagude.. Særligt i starten, hvor Liverpool vil forsøge at lave et hurtigt mål på kontra. Så holde nullet til pausen og så komme i kontraangreb efter pausen.

Vi har tabt 3 og vundet 2 ud af de sidste 5 kampe, Marriner har passet fløjten.. :!:

Tror det vil være alt for risikabelt med en 3 mands bagkæde i en 3-5-2.

Håber at vi ser dette, krydset med en masse vildskab, ild i øjnene på vores spillere for så har vi en chance.. og ikke laver dumme fejl for så bliver vi straffet:

Og hvor jeg i den grad håber at Özil er klar til at vise PL at han også kan, når vi møder et tophold.

Leno
Bellerin - Sokratis - Holding - Monreal
Torreira - Granit
Iwobi - Özil - Ramsey
Lacazette

Emery kunne også forsøge med en 2. halvleg, hvis vi er bagud 0-2 i pausen..

Özil - Iwobi​- Wilbæk
Aubameyang

Tror ikke vi skal regne med at få nogle chancer i Liverpools felt så tror at en dyb bold til Auba, hvor vi snyder Liverpools linjer er vejen frem..

Det vil gøre det så meget lettere hvis vi scorer først, hvis vi da overhovedet får et skud på mål..?

En sejr vil være fantastisk, men hvad er Liverpools svagheder og er det overhovedet muligt at lukke af og samtidig score mod dem..?

Puha..Det bliver svært og jeg er bange for at et X vil være det Liverpool kommer efter.. Og det vil skære så dybt i hjertet at se Klopp løbe rundt i vild jubel på vores hjemmebane.

Koncentration i alle 90+ minutter!
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

peterdebel
Normal Bruger

Re: Arsenal - Liverpool (PL)

Post by peterdebel » 2. Nov. 2018 16:28

Liverpool kommer højst sansynligt i noget a la:

Alisson
Gomez - Lovren - VanDijk - Robertson
Fabinho - Wijnaldum
Shaqiri
Salah - Firmino - Mane​

Alisson skulle ikke være Verdensklasse til de lange udspark, så måske kan vi opsnappe et par bolde på den måde og så have noget boldbesiddelse..

Den eneste realistiske mulighed er at vi forsøger at spille bolden omkring Gomez.. Gøre ham rundtosset og på den måde for overtaget i den side.. Med gode indlæg, evt. fladt i feltet, og så prøve at få den ind ved stolperne for Liverpool 68 millioner £. dyre målmand er en svær mand at passere især ved indlæg.

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 3. Nov. 2018 0:13

Fedt med en optakt tak for det. 8)
Jeg er virkelig i syv sind og aner ikke hvad jeg skal håbe og tænke. Flere af jer nævner at vi ikke har spillet overbevisende bold udover fx mod Fulham. Så jeg vil pt være mere end tilfreds hvis vi bare ikke taber på hjemmebane. Men en sejr ville jo være vanvittigt og mere end vi kan drømme om.
Håber på din opstilling dog uden Ramsey og i stedet med Aubameyang.
Glæder mig som et lille barn og håber ikke jeg sidder helt slukøret og drikker mig ned i kolde gravøl kl. 20.30. Rigtig god kamp til jer alle og især de heldige der er i London. :mrgreen:

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 3. Nov. 2018 9:45

Gabe wrote:
3. Nov. 2018 0:13
Fedt med en optakt tak for det. 8)
Jeg er virkelig i syv sind og aner ikke hvad jeg skal håbe og tænke. Flere af jer nævner at vi ikke har spillet overbevisende bold udover fx mod Fulham. Så jeg vil pt være mere end tilfreds hvis vi bare ikke taber på hjemmebane. Men en sejr ville jo være vanvittigt og mere end vi kan drømme om.
Håber på din opstilling dog uden Ramsey og i stedet med Aubameyang.
Glæder mig som et lille barn og håber ikke jeg sidder helt slukøret og drikker mig ned i kolde gravøl kl. 20.30. Rigtig god kamp til jer alle og især de heldige der er i London. :mrgreen:
Selvfølgelig er der en klassisk optakt til et klassisk opgør!

Ærgeligt at der ikke er flere med bud på, hvor og hvordan på banen vi kan true 'Pool for vi har begge et point ved kampstart, men det er ikke min skyld...

Monreal, Kolasinac og Bellerin trænede med i går, men syntes ikke Sokratis var at se, så Bellerin, Holding, Mustafi ( :? ), Monreal..?

Bsre Granit ikke spiller venstreback igen!!

Det vil nok være skidt hvis den hedder Lichtsteiner og Msitland-Niles på backs.

Emery har før mødt Klopp og Liverpool. Det var med Sevilla i EL finalen med både Chelsea og City kunne ikke slå holdet som vi nu møder, men Liverpool har ikke vundet mesterskabet i 28 år, så hvorfor skulle de gøre det i år...?

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 3. Nov. 2018 11:27

Lad os være realistiske og sige at Liverpool er storfavoritter her. De har kun indkasseret fire mål i 10 PL-kampe og er ubesejrede.

Hjertet håber på en velspillet topkamp med gang i målene og en dramatisk Arsenalsejr. Hjernen siger at det bedste vi kan håbe på, er en disciplineret indsats der neutraliserer Liverpools angreb og en hæderlig uafgjort. Og det ville også være fremgang når nu vi hele sæsonen har snakket om at 'den slags forsvarsspil bliver straffet af Liverpool'.

Håber at Emery besinder sig og spiller Xhaka på midten, Özil på 10eren og Auba eller Laca på bænken. Glæder mig i øvrigt til at se hvordan han griber kampen an. Det er nu han bliver udfordret for alvor. Vi kan ikke regne med at løbe Pool trætte.

Kom så Arsenal!

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 3. Nov. 2018 13:20

FAXE wrote:
3. Nov. 2018 11:27
Lad os være realistiske og sige at Liverpool er storfavoritter her. De har kun indkasseret fire mål i 10 PL-kampe og er ubesejrede.

Hjertet håber på en velspillet topkamp med gang i målene og en dramatisk Arsenalsejr. Hjernen siger at det bedste vi kan håbe på, er en disciplineret indsats der neutraliserer Liverpools angreb og en hæderlig uafgjort.
Ja og ser man på truppernes værdi op til dages kamp, så er det let at se hvem der er favorit:

Os 428 millioner €.

Liverpool 705 millioner €

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 3. Nov. 2018 13:25

peterdebel wrote:
3. Nov. 2018 9:45
[quote=Gabe post_id=322679 time=1541200404

Ærgeligt at der ikke er flere med bud på, hvor og hvordan på banen vi kan true 'Pool for vi har begge et point ved kampstart, men det er ikke min skyld...

Monreal, Kolasinac og Bellerin trænede med i går, men syntes ikke Sokratis var at se, så Bellerin, Holding, Mustafi ( :? ), Monreal..?

Emery har før mødt Klopp og Liverpool. Det var med Sevilla i EL finalen med både Chelsea og City kunne ikke slå holdet som vi nu møder, men Liverpool har ikke vundet mesterskabet i 28 år, så hvorfor skulle de gøre det i år...?
Peterdebel: Du laver et glimrende oplæg til kampen. Og så skal du endnu en gang komme med en stikpille til de, som ikke kommer med indlæg. Dine stikpiller irriterer mig mere og mere, betyder også at jeg flere gange ikke gider læse noget af det du har skrevet. STOP DINE STIKPILLER.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 3. Nov. 2018 13:38

Jan BRX wrote:
3. Nov. 2018 13:25
peterdebel wrote:
3. Nov. 2018 9:45
[quote=Gabe post_id=322679 time=1541200404

Peterdebel: Du laver et glimrende oplæg til kampen. Og så skal du endnu en gang komme med en stikpille til de, som ikke kommer med indlæg. Dine stikpiller irriterer mig mere og mere, betyder også at jeg flere gange ikke gider læse noget af det du har skrevet. STOP DINE STIKPILLER.
Fair nok.

Ønsker bare det bedste for forum og ønsker ikke det lukkes ned.

Go' kamp!

Arsenalgogo
Normal Bruger

Post by Arsenalgogo » 3. Nov. 2018 14:19

Dejligt med optakt.

Hvis vi er uden bellerin, monreal, sokratis, så er den tabt før vi er gået igang.

Jeg tror og håber på:

Leon
Bellerin- mustafi-sokratis-monreal
Torreria-xhaka
Iwobi -øzil-auba
Laca

Håber på 2-2/3-2
Realistisk 1-3

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 3. Nov. 2018 16:41

Så er det ved at være tid. Puha den har nevet i 24 timer, og nu skal vi bare i gang. Bellerin og Kolasinac er at finde på træningsbillederne, og jeg er næsten sikker på det er de to, som vi får at se fra start. Desværre Sokratis og Monreal ikke med, og kunne ikke forestille mig de var blandt de 18 i dag. De første 15-20 minutter er så afgørende i dag. Der kan Pool dræbe kampen, hvis vi ikke kommer rigtigt ud.
Jeg håber vi kommer pragmatisk ud, og ikke lader os fange naivt i Liverpools høje pres. Liverpool skal kæmpe sig til målene, ikke det der med vi forærer dem en overtalsituation ud af det blå. I dag skal Emery gå lidt på kompromis med sin filosofi, præcis som Guardiola gjorde på Anfield.
Mustafi og Holding ligner parret. Ikke umiddelbart noget skræmmende par, men vi må give dem at de over sæsonen har gjort det hæderligt. Der er en grim forhistorie med begge spillere, og særligt Mustafi er svær at få sympati med, men før Palace kampen har han faktisk sat en pæn serie sammen af udmærkede kampe. Spændende er det også hvordan han blander kortene offensivt. Jeg synes Miki skal spille den her kamp til højre, selvom Iwobi har gjort det godt. Der er lidt A. Hleb over Miki, "kedelig" offensiv statistik, men træffer mange gode og timede beslutninger på den sidste 3. del. Længe siden Auba og Laca fra start sammen har været modbydelige. Lige sådan en kamp tror jeg tænder dem helt vildt og de skal begge spille fra start. Ozil, Granit og Torreria giver sig selv. Kom så drenge. Under to timer - puha hvor går det langsomt.

Leno

Bellerin - Mustafi - Holding - Kolasinac

Torreria - Xhaka

Miki - Ozil - Auba

Laca
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 3. Nov. 2018 17:12

Er lidt delt ang spørgsmålet om at bruge Auba.
Manden scorer mål, og er så stor en stjerne, at han skal være med i topkampe.
Omvendt er Øzil og Auba lige med nul pres og vundne bolde, hvor Lacca med sin fysik tager del i det.
Miki har ikke haft de store succeser, men de kampe han har været med i, vinder han mange bolde og netop den fysiske kamp på midten samt genpres bliver vigtig imo.
Svær beslutning, men jeg ville starte lidt kynisk med Auba på bænken.

Ang vores spil har vi set hvor svært vi har det uden vores bedste backs kommer frem. Omvendt har det været Liverpools taktik de sidste 10 år at lokke backs frem, vinde bolden og sende den i dybden, hvor Mustafi og Holding trækkes fra hinanden.
Den del håber jeg vi har lært af.

Pyhaaa...lad os være kyniske fra start og udnytte 2. Halvleg.

COYG
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 3. Nov. 2018 17:32

Emery synes det samme som mig. Get in!
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 3. Nov. 2018 17:43

Fantastic-Fab wrote:
3. Nov. 2018 17:32
Emery synes det samme som mig. Get in!
Ja, her er holdet:

Image

Som møder..

Image
Last edited by peterdebel on 3. Nov. 2018 17:49, edited 1 time in total.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 3. Nov. 2018 17:47

Må du få et godt resultat, Emery:

https://www.arsenaldebat.dk/viewforum.php?f=10

Locked