Optakt: Arsenal - Spurs (PL)

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

cnissen
Normal Bruger

Optakt: Arsenal - Spurs (PL)

Post by cnissen » 30. Nov. 2018 21:03

Så er det vist på tide med en optakt til en af sæsonens absolut vigtigste kampe! Hjemme mod spurs er altid en af de kampe jeg glæder mig mest til - og frygter mest!
I år ramler det desværre sammen med min datters og min fødselsdag, så jeg må se den forsinket. Men jeg håber holdet giver mig en seriøs gave :D

Min fornemmelse er at vi har det svært mod spurs for tiden - men ser man i vores seneste opgør kommer man frem til at vi ikke har tabt til dem hjemme siden 2010.
Rent formmæssigt kommer vi ret forskelligt ind til kampen. Spurs har vundet 6 i træk og har de fleste af deres nøgle spillere tilbage og oppe i omdrejninger. Vi derimod kommer fra nogle blandede præstationer, med kedelige uafgjorte kampe og arbejdssejr. Samtidigt er vores nøgle spillere ikke helt i omdrejninger. Og ja det lyder fjollet at sige, når Auba er delt topscorer. Men rent spille mæssigt har han ikke strålet, og han mangler forsat at finde sin optimale plads på banen.
Så det er umiddelbart et svært opgør. Spurs er også ekstra styrket af at de har deres stærkeste midtstopper par til rådighed.

Umiddelbart ligner det et svært opgør. Jeg frygter vores høje linje mod især Son og Kane og så er Dele Alli en dygtig dribler der nemt kunne trække nogle kort/straffe spark mod klodsede og forhastede tacklinger fra Xhaka og Mustafi. Det er en kedelig tendens at modstanderne formår at blive farlige ved blot at losse nogle bolde ned bag vores bagkæde.
Den anden vej skal vi udnytte at Trippier ikke burde blive klar og Aurier ikke er til at stole på defensivt. Forhåbentligt kan Iwobi og Auba finde nogle muligheder herude!
Jeg håber virkelig at Lacazette er klar og kampdygtig til kampen. Han er klart den spiller der hjælper os mest til at flytte spillet op på modstanderens bane halvdel, og så synes jeg han er dygtig i presset. Hvor han får brugt sine kræfter fornuftigt og ikke giver midtstopperne ro.
Torreria bliver også en nøgle spiller til at lukke de rum Dele og Eriksen søger. Får vi lukket de rum tror jeg vi har en fornuftig mulighed for at holde spurs fra fadet.

Hvis Laca bliver klar, håber jeg vi stiller i en formation som denne - selvom jeg ikke tror på det.
Leno
Bellerin Mustafi Sokratis Kolasinac
Torreria
Ramsey Xhaka Iwobi
Laca Auba

Men det gør vi nok ikke, nok slet ikke med Ramsey der spillede mange minutter i EL.
Jeg kunne i virkeligheden godt forstille mig at vi ser Niles på VB, da Kola bestemt ikke har set sikker ud og Niles spiller med høj koncentration og er hurtig.

Hvordan regner i med at vi stiller op? Og hvordan bliver kampen afgjort??

peterdebel
Normal Bruger

Re: NLD Arsenal - Spurs (PL)

Post by peterdebel » 30. Nov. 2018 22:19

ÅRETS HJEMMEKAMP!

Image

Turnering: Premier League
Tid og sted: Søndag d 2. December kl 14.30, Emirates
Dommer: Mike... Dean. (Ved aldrig rigtig med ham..)

Tv: 3+, Skysports Premier League/Main Event. NBCSN USA, RMC Sport France.

Jamen det var så det. Tillykke til Mike Dean for at gøre kampen spændende..

https://m.youtube.com/watch?v=StRVqK7xgw4 :shock:

Nå. Lacazette er tilbage i træning og, krydser alt på mig selv, at han bliver 100 pct. klar efter lyskeproblemerne. Kos er efterhånden på vej tilbage efter at have deltaget i en U23 kamp i midten af ugen. Danny og Nachos er stadig på sidelinjen.

Leno er vores 1 keeper så han står. Enig i forsvar og midt med Granit og Torreira. Vil dog gerne se en Özil og så Auba på kant sammen med Iwobi og så Lacazette helt fremme.

Kunne godt se Iwobi lave lidt nigeriansk heksekunst og så komme til et par muligheder udefra.

Det kunne godt ligne en uafgjort men spiller vi som mod Liverpool, så..
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 1. Dec. 2018 0:31

Tror de startende 11 bliver:
Leno
Bellerin Mustafi Sokratis Kolasinac
Torreria Xhaka
Iwobi Ozil
Laca Auba

Hvis ikke Ramsey havde spillet i torsdags, kunne man have spillet ham frem for Iwobi. Håber snart Monreal bliver klar igen, da Kolasinac er virkelig ringe som forsvarspiller.

Netop midtuge kampene kan have betydning, Tottenham spillede i stærkeste opstilling i en hårdere kamp mod inter, mens Arsenals start 11 har fået ekstra hvile.

2-1 til de røde, begge mål scoret i 2.halvleg.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 1. Dec. 2018 9:44

Måske er det også på sin plads at kigge lidt på modstanderen, som vi skal nedbryde:

Ben Davis starter nok på venstreback i stedet for Rose.
Juan Foyth glider ud af stsrtopstillingen, har har haft de sidste par uger da den grimme belgier, Vertongen er tilbage, mens ja, de mangler Davinson Sánchez, Mousa Dembélé, Victor Wanyama og tatoverede Kieran Trippier

Men deres offensiv sprudler:

Lloris
Aurier, Alderweireld, Vertonghen, Davies
Dier, Sissoko
Eriksen, Alli, Son
Kane

Håber Aubameyang kan gøre Aurier, så forvirret at franskmanden udgår i pausen..

Vi har revanche til gode for 0-1 nederlaget sidst, så det skal fandme være nu.

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 1. Dec. 2018 14:56

peterdebel wrote:
1. Dec. 2018 9:44
Måske er det også på sin plads at kigge lidt på modstanderen, som vi skal nedbryde:

Ben Davis starter nok på venstreback i stedet for Rose.
Juan Foyth glider ud af stsrtopstillingen, har har haft de sidste par uger da den grimme belgier, Vertongen er tilbage, mens ja, de mangler Davinson Sánchez, Mousa Dembélé, Victor Wanyama og tatoverede Kieran Trippier

Men deres offensiv sprudler:

Lloris
Aurier, Alderweireld, Vertonghen, Davies
Dier, Sissoko
Eriksen, Alli, Son
Kane

Håber Aubameyang kan gøre Aurier, så forvirret at franskmanden udgår i pausen..

Vi har revanche til gode for 0-1 nederlaget sidst, så det skal fandme være nu.
Son kan spille på begge kanter og jeg kunne godt forstille mig at de bruger ham på deres højrekant, så han kommer til at ligge og slås med Kolasinac. I så fald bliver Kolasinac virkelig straffet hvis han fejlplacerer sig - Son er svær at indhente. Samtidigt forventer jeg at Kane vil falde lidt tilbage og mod venstre i deres opspil. Hvor Alli så skubber op gennem midten indtil Kane er kommet frem igen.
Det er virkelig ærgerligt at Vertongen er retur.. For Spurs har været utroligt sårbare på dødbolde i hans fravær og Foyth er et omvandrende straffespark. Ham skulle Iwobis driblinger nok have sat på prøve. Vertongen giver dem også lidt ro da han er god til at spille den ud af bagkæden, så der kommer lidt mindre pres på Dier inde centralt. Jeg kunne godt forstille mig at Winks spiller for spurs - han er meget bedre til at kontrollere en kamp end de to andre.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 2. Dec. 2018 9:14

Derby day. North London og Merseyside. En god dag at se bold. Som altid er det svært at spå om et NLD. Håber spillerne er mere opsatte end trykkede af kampens betydning. Og at det ikke bliver en dum fejl eller dommerfejl der afgør tingene. Så må vi se hvem der er bedst på dagen. En sejr vil virkelig rykke noget for det her hold.

Statistikken siger at det er relativt lige imellem os historisk: 76 Arsenalsejre 49 uafgjorte og 57 x Tottenham.
Siden Premier Leagues start har vi kun tabt to NLDs på hjemmebane - heraf ét på Emirates. Men der har været en del uafgjorte.

Det lugter af en tæt kamp med masser af nerve. Lad os bede til alle de højere magter for en episk Arsenalsejr.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 2. Dec. 2018 9:41

Jeg har ikke kunne finde Özil i træningerne op til kampen? Er han skadet?

BBC har lavet et kombineret hold baseret på styrke og det er lidt foruroligende at dagens gæster er så stærke på udebane.. :(

Image

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 2. Dec. 2018 10:30

peterdebel wrote:
2. Dec. 2018 9:41

BBC har lavet et kombineret hold baseret på styrke og det er lidt foruroligende at dagens gæster er så stærke på udebane.. :(

Image
Ja de er bedste hold på udebane denne sæson med syv sejre og ét nederlag. Vildt nok.

Til gengæld er sådan en Best XI jo lidt ubrugelig. Synes kun det er i midterforsvaret man for alvor kan sige at 5pur2 er markant bedre besat end os. Og er Rose ikke ude?

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 2. Dec. 2018 12:05

FAXE wrote:
2. Dec. 2018 10:30
peterdebel wrote:
2. Dec. 2018 9:41

Image
Til gengæld er sådan en Best XI jo lidt ubrugelig. Synes kun det er i midterforsvaret man for alvor kan sige at 5pur2 er markant bedre besat end os. Og er Rose ikke ude?
Jeg mener de håber til det sidste, så han er vel med i Spillerbussen.

Jeg er rimelig nervøs, hvis vi spiller med 3 i bsgkæden.. :(

Et X kan vi ikke rigtig bruge til det store, så vi får at se Emerys store test her og jeg håber virkelig vi er bedst i 2. halveg!

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 2. Dec. 2018 13:36

Hjemme mod Spurs er den kamp, jeg glæder mig mest til hvert år. Der plejer altid at være fantastisk tænding på spillerne og vores stadion er faktisk levende til disse kampe.

Det bliver en ufattelig svær kamp... for begge hold. Kampe som disse har ofte deres eget liv, og jeg vil ikke lægge alt for meget i holdenes nuværende form. Jeg tror der kommer gang i den med høj intensitet fra begge hold.

Jeg tror det bliver en rigtig nervepirrende og spændende kamp. Jeg tager ja-hatten på og siger at vi vinder 2-1.

COYG

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 2. Dec. 2018 13:58

Så er trupperne ankommet til Stadion. Emery storsmilende og rolig.

Come On!!

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 2. Dec. 2018 14:03

Nå, Mike Dean.

Dette gav ikke advarsel, hvor vi var indblandet, så spørgsmålet er om det er et tag-selv-bord for modstanderen?

Image

Vinzent
Normal Bruger

Post by Vinzent » 2. Dec. 2018 14:14

Hvorfor starter Laca ikke? Özil slet ikke med?
Wenger knows!

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 2. Dec. 2018 14:37

Vinzent wrote:
2. Dec. 2018 14:14
Hvorfor starter Laca ikke? Özil slet ikke med?
Kan vi få opstillingen..?

Nå, fuck it.

Image

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 2. Dec. 2018 14:39

Holdene..

Image

Locked