Arsenal - Spurs 4-2 (PL) Post match/ MOM

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Hvem var kampens bedste Arsenal spiller?

Poll ended at 9. Dec. 2018 17:28

Leno
0
No votes
Bellerin
1
4%
Sokratis
0
No votes
Mustafi
0
No votes
Holding
0
No votes
Kolasinac
0
No votes
Torreira
13
46%
Xhaka
0
No votes
Mkhitaryan
0
No votes
Iwobi
0
No votes
Aubameyang
13
46%
Ramsey
1
4%
Lacazette
0
No votes
Guendouzi
0
No votes

Total votes: 28

Gabe
Site Moderator

Arsenal - Spurs 4-2 (PL) Post match/ MOM

Post by Gabe » 2. Dec. 2018 17:28

Stem kun hvis du har set hele kampen.
Afstemningen løber i 7 dage.

Don Karnage
Normal Bruger

Re: Arsenal - Spurs 4-2 (PL) Post match/ MOM

Post by Don Karnage » 2. Dec. 2018 17:34

Fantastisk kamp og sublim underholdning for den objektive seer.

Hold nu kæft jeg elsker attituden og vildheden i det her hold! Torreira, Kolasinac, Xhaka, Papa Sokratis - krigere!

MoM: Unai
Mom2: Aubemeyang efterfulgt af Torreira
"I must say Arsenal look a much happier bunch under Emery. They are not a title-winning side yet but I think this manager will get Arsenal challenging for honours in the not-too-distant future. This man knows what he’s doing."
G. Crooks, BBC 30/9-2018

#TrustTheProcess

Vinzent
Normal Bruger

Post by Vinzent » 2. Dec. 2018 17:36

North London is Red! :D

Min MoM bliver Rambo, han kommer ind og spiller en kæmpe rolle i at få kampen vendt. Auba med to mål og en assist er naturligvis også oplagt.

Kæmpe ros til Emery for hans to udskiftninger i pausen. Hele stadion råbte på Ramsey og Laca, og Emery turde træffe beslutningen. Svært at argumentere i mod at begge havde stor indflydelse.

Også dejligt at se at vi - efter at være kommet bagud - vender tilbage til det der gik godt i første halvleg. Man kunne godt have frygtet at vi ville tilte helt.
Wenger knows!

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 2. Dec. 2018 17:50

Den 2. halvleg er noget det bedste, jeg kan huske. Nøj, hvor var det en fornøjelse.

Aubameyang er MOM, men Torreira... Decideret tom for ord.
Image

Den Gale Magiker
Normal Bruger

Post by Den Gale Magiker » 2. Dec. 2018 18:05

Længe siden at jeg har nydt en fodboldkamp ligeså meget. Nøj hvor var det fantastisk at se på!

MoM: Emery: Taktisk fra begyndelsen, og han er spot-on (igen) med udskiftningerne. Det kræver virkelig nosser at tage de beslutninger han ofte tager under kampene, og det har så mange gange nu givet pote. Fantastisk at se den vilje og handlekraft fra sidelinjen!

Auba får min stemme i afstemningen, selvfølgelig pga. hans statistik, men også fordi han bare er en kæmpe fighter. Den mand giver aldrig op på en eneste bold. Men allermest elsker jeg at se det sammenhold og det gåpåmod hele holdet viste i dag, Hele attituden skreg af vilje!
Mangler sgu lidt en makker at se fodbold med på The Golden Lion - Min ven er flyttet til Odense :cry:

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 2. Dec. 2018 18:50

Og man kan virkelig se og føle hvor lettet og stolt Emery er, over at slå Tottenham. Det hold vi altid ønsker at slå!!

Han gør det fantastisk i sin debutsæson.

https://m.youtube.com/watch?v=JRe9mttTke8
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 2. Dec. 2018 22:36

Holy shit for et derby! Bølger frem og tilbage. Lige ved at koge helt over flere gange. Men også med rigtig meget godt spil og vel chancer til dobbelt så mange mål.

Fantastisk at Sons snyderi ikke bliver afgørende. Mustafi burde nok have set rødt for sin stempling på ham, men omvendt burde Son have været vist ud for to gange film inden da.

MoM hele holdet inkl. bænken. Jeg forventede ikke en sejr, men jeg forventede sammenhold og fight, og det fik vi så med nosser ovenpå.

Stemte på Torreira. Hold nu op hvor er han vigtig. Det bliver sæsonafgørende at holde ham frisk henover hans første PL-sæson.

Honourable mention til Mustafi, Kola og Xhaka som alle har været set som svage led. De kæmpede sig til det i dag. Synes også Mkhi var sej inden han gik ud.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 2. Dec. 2018 23:15

Fantastisk spændende kamp!

Som semi-neutral seer kan man se kampens momenter igen og igen og igen:

https://m.youtube.com/watch?v=hddNpymtp5A

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 3. Dec. 2018 3:37

Torreira MotM! Han er så klasse!
Torreira <3

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 3. Dec. 2018 7:20

Helt igennem en fantastisk kamp. Hvor er det fedt, at vi har en beslutsom træner, som tør at lave ændringer i pausen. Vi scorer 4 mål, hvilket er fedt, men hvad er endnu bedre er, at for anden kamp i træk har vi en af sæsonens bedste defensive kampe. Begge disse kampe er spillet med tre centrale forsvarsspillere.

Image

Det var nu også smukt, hvordan Lacazettes mål blev rettet af via Dier, og hvordan Torreira tørrede ham totalt kort tid efter.

Image

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 3. Dec. 2018 7:27

Ked af at sige det, men Dier ligner en som ikke er færdig med den engelske Skinheadkultur fra 60'-80'erne..

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 3. Dec. 2018 7:40

Jeg er også lige nødt til at rose Kolasinac, som jeg har været meget efter på det sidste. Han skabte kæmpe problemer for Tottenhams defensiv, og modsat så mange af hans tilidgere kampe for os, så arbejde han også defensivt.

Det er vel hans bedste kamp i en Arsenal-trøjen nogensinde. Hvis han kan holde det niveau., så er der sgu en fremtid i ham.

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 3. Dec. 2018 8:56

Fantastisk kamp. Det her er grunden til, at det er den kamp jeg glæder mig mest til hvert år - det er sublim underholdning.

Auba får min MOM, men der var et hav af andre spillere som gjorde det fantastisk. Torreira er en kriger, Sokratis var en klippe i forsvaret, Kolasinac var et monster både defensivt og offensivt. Ramsey laver er fantastisk indhop og Lacazette har også kæmpe betydning, da han kom på banen. Generelt en masse spillere, som kæmpede røven ud af bukserne.

Og den vigtigste af alle: Unai. Den mand har en helt igennem eminent taktisk forståelse, og det viser han endnu engang i dag. Både Ramsey og Lacazette viste stor handlekraft, og da vi kom på 2-2, ville han ikke nøjes med uafgjort, han ville have alle tre point og skiftede Mustafi for Guendouzi. Jeg elsker den mand!
Det var i øvrigt fantastisk at se ham prøve at få spillernes aggressioner ned, da der var tumult ved Diers mål. Han lader sig ikke rive med, han holder hovedet koldt.

Helt igennem fremragende fodboldkamp, som vil stå i min hukommelse, som et af de fedeste derbys.

Alexis
Normal Bruger

Post by Alexis » 3. Dec. 2018 13:42

Simpelthen den bedste kamp jeg længe har set! Den havde absolut det hele. Glæden ved at komme foran. Sorgen ved at de udligner. Det ubærlige ved at komme bagud. Udligningen der gav gejst. Føringsmålet til 3-2. Og så til sidst min nye personlige favorit, Torreira, der scorer til 4-2 og smider trøjen i ren dedikation. Det var så smukt som noget kunne blive!
Og dejligt at Auba og Lacazette scorer igen. De kan blive så uhyggelig gode sammen tror jeg.

Er der i øvrigt nogen der kan finde video af klammeriet ved sidelinjen, hvor Lichtsteiner efter sigende skulle have taget fat i Dier? Jeg kan simpelthen ikke finde noget nogen steder. Eller ved nogen hvad der udløste balladen?

GudEbening
Normal Bruger

Post by GudEbening » 3. Dec. 2018 13:48

Woaw! Sikke en kamp. For statistikken har jeg valgt at give min MoM til Bellerin, selvom han havde en enkelt farlig fejlaflevering.
Tror aldrig jeg har set ham med så meget gejst. Han var ikke bange for at skælde Ramsey ud for manglende backup, og hvor var det klasse at fronte Vertonghen efter det røde kort. Han var ikke så meget med i det offensive, men var bare god defensivt.

Spurs havde 10-15 gode minutter i slutningen af 1. halveg, hvor jeg frygtede de ville komme på 1-3, men vi stod heldigvis imod og dominerede hele 2. halveg.

Post Reply