Optakt: Manchester United -Arsenal

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

peterdebel
Normal Bruger

Optakt: Manchester United -Arsenal

Post by peterdebel » 5. Dec. 2018 0:07

Image

Turnering: Premier League
Tid og sted: Søndag d 5. December kl 21. Old trafford
Dommer: Jonathan Moss

Tv: 3+, Skysports Premier League/Main Event. NBCSN USA, RMC Sport France.

PISSEsvært sted at spille!!

Vi plejer at være røv deroppe.

Efter vores fornemme sejr over Tottenham vil kamp programmet at vi allerede skal i kamp mod en af vores allerværste modstandere. United og Mourinho..

Ikke så meget at skrive om..Det bliver svært tror jeg. Mourinho vil gøre ALT for a vise omverden at han stadig kan få et godt resultat mod en topklub som os. Vores skadessttuation er vel mere eller mindre den samme som mod Spers. Det skulle lige være Mustafi som sikkert er blevet skadet..

Tror desværre at vi godt kan komme på glatis. Mourinho på hjemmebane er aldrig let.

Hjernrn siger 2-0 til hjemmeholdet. Hjertet siger en snæver 1-0 sejr til os.

Jeg er nervøs for den 3 bagkæde i en 3-4-3, så tror dog vi kan gøre noget hvis vi ikke blotter os bagude. Så 4-4-3 --også i stedet for en 4-2-3-1..

Leno

Bellerin
Sokratis
Holding
Kolasinac

Torreira
Guendouzi istedet for Granit (karantæne)
Ramsey

Mkhitaryan
Aubameyang
Lacazette

Hvad tror I andre?

Kommer Özil på banen? Er han klar?

Mustafi. Har han det der skal til i en sådan kamp?

Skal vi forsøge med Iwobi eller vil det være ren selvmord?

Skal vi stadig køre med Aubameyang på kant eller vente med at skifte ham eller Lacazette ind, når United er rådvilde og så håbe på at vi kan overraske?

Ramsey plejer at spille ok mod United. Skal han starte og har han det der skal til? og vil dette være et udstillingsvindue for ham, hvis han ikke forlænget med os?

Virkelig bange for at Mourinho overrasker os og går all-in-one på dette opgør, selvom de har problemer i bagkæden:

Phil Jones og Luke Shaw måtte udgå af seneste kamp. Ashley Young har karantæne. Lindelof er skadet og Eric Bailly, Smalling, kommer måske ind selvom de ikke er helt klar og ikke spillede mod Southampton, da problemer med henholdsvis ryggen og foden.
Antonio Valencia og Matteo Darmian er nok klar til kamp.

Bare vi kan holde Martial og Radford rolige og helt ude af kampen i alle 95-97 minutter!!!

Hvornår har vi sidst vundet deroppe?

Jeg kan leve med et X.

MARK MY WORDS: IT WONT BE EASY, LADS!!!

GET IN!!!
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

FAXE
Normal Bruger

Re: Optakt: Manchester United -Arsenal

Post by FAXE » 5. Dec. 2018 7:39

Leno
Bellerin Sokratis Holding Kola
Torreira Ramsey Guendouzi
Mkhi Laca Iwobi

Bliver så spændende hvordan vi følger op på derbysejren og går til en kamp på OT. Forhåbentlig køligt og kløgtigt med disciplin. Vil gerne at vi holder den på 0 0 til pausen. Og så kan vi se om vi skal satse mere fremad som kampen skrider frem. Eventuelt skifte til en 4 4 2 ved at sætte Auba og AMN ind for Iwobi og Mkhi.
Last edited by FAXE on 5. Dec. 2018 7:41, edited 1 time in total.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 5. Dec. 2018 7:40

Det er en ny ære under Emery, men mit hoved forventer stadig, at vi taber når vi møder Manchester United på Old Trafford. Ligemeget hvor dårlige hold United har stillet gennem de sidste mange sæsoner, så har vi alligvel formået at tabe. Især nederlaget i 2016 på Old Trafford står printet i min hukommelse. United stillede op med Varela, Carrick, Blind og Rojo i bagkæden - og vi spillede med om mesterskabet - og alligevel kunne vi ikke vinde; ikke engang få point.

Forhåbentlig bliver det noget andet under Emery. Vi kommer med selvtillid efter sejren over Spurs, og United spiller forfærdeligt for tiden. De giver et hav af chancer væk, og har heller ikke meget at skyde med i den anden ende.

De sidste to kampe vi har spillet, har været vores bedste defensive kampe i denne sæson i Premier League. Og i begge de kampe, har vi spillet med 3 centrale forsvarsspillere. Hvis Mustafi er klar, så forventer jeg, at vi stiller op ligesom mod Spurs - dog med den ændring at Guendouzi erstatter Xhaka, som har karantæne. Hvis Mustafi ikke er klar, så er vi mere eller mindre tvunget til at spille med fire i bagkæden.

Jeg tror Lacazette stater på bænken igen. Hvis vi starter med Aubameyang og Lacazette på banen, så har Emery ikke så meget at ændre kampen med fra bænken, nu hvor Welbeck er skadet. Men det fede ved denne sæson er, at man slet ikke kan forudsige, hvordan vi stiller op. Emery kan overraske, og spille 4-4-2 med Lacazette og Aubameyang på toppen - who knows.

Jeg tvivler på, at vi kan have samme energiniveau, som vi havde mod Spurs. Men hvis vi kan presse United som vi gjorde de første 20 minutter mod Spurs, så kan vi virkelig skabe problemer for dem.

Det bliver også spændende at se, hvordan vi klarer os uden Xhaka. Bliver Mourinhos taktik, at prøve at overmatche os rent fysisk på midtbanen? Det kan meget vel være Matic (som ligner en færdig mand), Pogba og Fellaini overfor Torreira og Guendouzi. Det bliver spændende at se.

Jeg håber, at vi går anderledes ind til denne kamp på Old Trafford end vi gjorde under den sidste tid af Wenger-æraen. Forhåbentlig kan vi bygge videre på det gode resultat mod Spurs. Min indre pessimist tror dog at vi taber. Forhåbentlig tager den fejl.

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 5. Dec. 2018 12:46

Angreb er et bedste forsvar!!!

Med det mener jeg - se lige på deres forsvar og deres skader. Derfor skal vi gå efter at score flere end dem, da vi sjældent holder nullet og de er sårbare. Ja, Mourinho og Arsenal, men før var det mere Mourinho og Wenger. Nu har vi den (sammen med Pep) bedste strateg i ligaen. Der er jo en grund til, at vi har vundet de fleste kampe på 2. halvleg, hvor der bliver lavet justeringer.

Nogle noter:
- Kolasinac kan ikke spille i en 4-4-2
- Bellerin er bedre fremad end hjemad
- Ramsey fungerer bedst som 10ér uden en låst rolle
- Utd. vil gerne ligge dybt med deres styrende def midt
- Cuba og Lacazette er brand varme.
- Vi er sværere at fange på kontra med 3 i forsvaret

Ud fra ovenstående synes jeg følgende skal starte

Leno
Mustafi - Sokratis - Holding
Bellerin - Torreria - Xhaka - Kolasinac
Ramsey
Auba - Laca

- Vi er mere solide nede bagved
- Vi får Kolasinac og Bellerin med frem uden stor risiko
- Ramsey kan arbejde begge veje og stække deres opspil/skift fra def midt
- De bliver nødt til at holde flere tilbage for at styre vores 2 i front
- Laca er bedre til at arbejde hjemad/deltage i opspil, hvor det skal give Auba en mere fri rolle til dybe løb
- Vi bliver mindre stive i vores angreb, hvilket er svært at lægge en taktik overfor (Mourinho styrke)

Det jeg er mest nervøs for, er at vi brugte så mange kræfter søndag, men har haft en dag mindre hvile.
Kom så, make it 20!

ps - @Peterdebel jeg ved du har ønsket den før som en mulighed, men det er altså svært at spille 4-4-3 :-)
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 5. Dec. 2018 17:03

Frankster wrote:
5. Dec. 2018 12:46
Angreb er et bedste forsvar!!!

Med det mener jeg - se lige på deres forsvar og deres skader. Derfor skal vi gå efter at score flere end dem, da vi sjældent holder nullet og de er sårbare. Ja, Mourinho og Arsenal, men før var det mere Mourinho og Wenger. Nu har vi den (sammen med Pep) bedste strateg i ligaen. Der er jo en grund til, at vi har vundet de fleste kampe på 2. halvleg, hvor der bliver lavet justeringer.

Nogle noter:
- Kolasinac kan ikke spille i en 4-4-2
- Bellerin er bedre fremad end hjemad
- Ramsey fungerer bedst som 10ér uden en låst rolle
- Utd. vil gerne ligge dybt med deres styrende def midt
- Cuba og Lacazette er brand varme.
- Vi er sværere at fange på kontra med 3 i forsvaret

Ud fra ovenstående synes jeg følgende skal starte

Leno
Mustafi - Sokratis - Holding
Bellerin - Torreria - Xhaka - Kolasinac
Ramsey
Auba - Laca

- Vi er mere solide nede bagved
- Vi får Kolasinac og Bellerin med frem uden stor risiko
- Ramsey kan arbejde begge veje og stække deres opspil/skift fra def midt
- De bliver nødt til at holde flere tilbage for at styre vores 2 i front
- Laca er bedre til at arbejde hjemad/deltage i opspil, hvor det skal give Auba en mere fri rolle til dybe løb
- Vi bliver mindre stive i vores angreb, hvilket er svært at lægge en taktik overfor (Mourinho styrke)

Det jeg er mest nervøs for, er at vi brugte så mange kræfter søndag, men har haft en dag mindre hvile.
Kom så, make it 20!

ps - @Peterdebel jeg ved du har ønsket den før som en mulighed, men det er altså svært at spille 4-4-3 :-)
:P

Det er selvfølgelig rigtigt.

Tænk på kampbilledet sidste år, hvor vi tabte 1-3.... :?

Image

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 5. Dec. 2018 18:23

Hvis Emery kan vinde på Old Trafford, så går jeg amok. Vi er så kronisk ringe det sted, at det er helt vanvittigt. Holdet har præsteret over forventning ind til videre. Så et nederlag idag vil ikke kunne pisse mit kog af. Kampen imod Huddersfield er mere vigtig. Vores kampe imod United følger næsten altid en lineær sammenhæng: Jo mere ringe de er på forhånd, jo flere skader de har, jo større er sandsynligheden for at vi er det bedst spillende hold og taber kampen. Men det var under Wenger. Get in Emery!

MAAAAATCHDAY!
Image

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 5. Dec. 2018 18:32

levinas wrote:
5. Dec. 2018 18:23
Hvis Emery kan vinde på Old Trafford, så går jeg amok. Vi er så kronisk ringe det sted, at det er helt vanvittigt. Holdet har præsteret over forventning ind til videre. Så et nederlag idag vil ikke kunne pisse mit kog af. Kampen imod Huddersfield er mere vigtig. Vores kampe imod United følger næsten altid en lineær sammenhæng: Jo mere ringe de er på forhånd, jo flere skader de har, jo større er sandsynligheden for at vi er det bedst spillende hold og taber kampen. Men det var under Wenger. Get in Emery!

MAAAAATCHDAY!
Godt skrevet. :)

Come On!

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 5. Dec. 2018 18:35

Tror at det bliver en identisk start opstilling fra søndag, med Guendouzi i stedet for Xhaka.

Alternativt kunne være, hvis Mustafi ikke er 100%.

Bellerin, Sokratis, Holding, Monreal
Torriera, Guendouzi,
Ramsey
Mhiki, Auba, Iwobi
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 5. Dec. 2018 19:19

levinas wrote:

MAAAAATCHDAY!
Hvor er det fedt at have dig tilbage. :) Håber at endnu flere af de gamle, kan byde ind og vi kan få endnu mere gang i debatten her på forummet. Håber din statistik kun er gældende under Wenger, for ja vi har godt nok haft svært ved at vinde, selvom de er historisk ringe med en historisk ringe Mourinho. :?:

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 5. Dec. 2018 19:34

Gabe wrote:
5. Dec. 2018 19:19
levinas wrote:

MAAAAATCHDAY!
Hvor er det fedt at have dig tilbage. :) Håber at endnu flere af de gamle, kan byde ind og vi kan få endnu mere gang i debatten her på forummet. Håber din statistik kun er gældende under Wenger, for ja vi har godt nok haft svært ved at vinde, selvom de er historisk ringe med en historisk ringe Mourinho. :?:
+1.

Det bliver vanvittigt spændende.

Vinzent
Normal Bruger

Post by Vinzent » 5. Dec. 2018 20:06

Ingen Özil i truppen :? Gad vide om der foregår et eller andet...
Wenger knows!

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 5. Dec. 2018 20:10

3-4-3 fra United.
Pogba på bænken

Grønkjær tror på mindst X point til Mourinho i aften..

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 5. Dec. 2018 20:12

Vores hold:

Leno, Bellerin, Sokratis, Mustafi, Holding, Kolasinac, Torreira, Guendouzi, Ramsey, Iwobi, Aubameyang

Arsenalgogo
Normal Bruger

Post by Arsenalgogo » 5. Dec. 2018 20:15

Tror ikke der sker noget med özil, tror bare han er skadet. intet andet! tror folk gør det til mere end det er, men det selvfølgelig fakta at når vi møder stærke udebanehold og fysiske hold, så bliver han holdt på bænken. Men jeg kan ikke forstille mig han Bliver holdt ude af truppen.

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 5. Dec. 2018 20:20

Uniteds hold er jo elendigt på papiret. Må næsten være den dårligste start elever jeg kan mindes at have set os spille imod. Vores forsvar er heller ikke prangende på papiret. Men hvis vi ikke kan få noget med hjem mod sådan et hold. Så kan jeg simpelthen ikke se hvornår det så skal ske.

Locked