United - Arsenal 2-2 (PL) Post/MOM tråd

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Post Reply

Hvem var kampens bedste Arsenal spiller?

Poll ended at 12. Dec. 2018 23:24

Leno
0
No votes
Bellerin
0
No votes
Sokratis
3
20%
Mustafi
0
No votes
Holding
0
No votes
Kolasinac
0
No votes
Torreira
3
20%
Guendouzi
8
53%
Ramsey
0
No votes
Iwobi
0
No votes
Aubameyang
1
7%
Stephan
0
No votes
Lacazette
0
No votes
Mhki
0
No votes

Total votes: 15

Gabe
Site Moderator

United - Arsenal 2-2 (PL) Post/MOM tråd

Post by Gabe » 5. Dec. 2018 23:24

Stem kun hvis du har set hele kampen.
Afstemningen løber i 7 dage.

Gabe
Site Moderator

Re: United - Arsenal 2-2 (PL) Post/MOM tråd

Post by Gabe » 5. Dec. 2018 23:31

Sidder desværre med en kæmpe fornemmelse af skuffelse. Den her sejr på Old T skulle vi bare have haft. Har svært ved at se os få en bedre mulighed i fremtiden.
Er i enig i deres ratings?
https://www.express.co.uk/sport/footbal ... gs-Man-Utd

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 5. Dec. 2018 23:37

Rodet kamp med høj intensitet og fart. Og spøjse mål..

1 point rykker ikke så meget i tabellen, hvor vi ligger på en solid 4/5. plads, 2 point fra 3 pladsen, en vi kan sætte flueben ud for Old Trafford, hvor vi altid har haft det svært.

Overraskende nok taber Chelsea til Wolves 1-2, så det betyder at begge Londonklubber står med 31 point for 15 kampe..og ovenover vores naboer, som bliver reddet af, at de ikke spillet så mange uafgjorte kampe..
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 5. Dec. 2018 23:43

Gabe wrote:
5. Dec. 2018 23:31
Sidder desværre med en kæmpe fornemmelse af skuffelse. Den her sejr på Old T skulle vi bare have haft. Har svært ved at se os få en bedre mulighed i fremtiden.
Er i enig i deres ratings?
https://www.express.co.uk/sport/footbal ... gs-Man-Utd
Syntes Guendouzi skulle have højere karakterer.
Torreira gjorde det også fint, men ja. Vi skulle have scoret på vores chancer. Ærgelig følelse af at have tabt 2 point. Især når United er inde i sådan en dårlig stime.

Når det er sagt så havde hjemmeholdet også deres momenter og kunnet så havde scoret flere mål, men hold da op en rodet kamp. Midt talt ikke særlig velspillet fra nogle af holdene, men med rigtig meget intensitet.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 5. Dec. 2018 23:48

eg synes godt nok det er bitter kun at få 1 point med fra kampen - men hellere 1 end ingen. Men jeg synes virkelig vi fortjente mere. Tilgengæld håber jeg at der kommer noget disciplinær på Fellaini, det der bør man ikke kunne slippe afsted med. Og så synes jeg virkelig at dommeren blev revet med af OT stemingen.. At Rojo ikke kommer i bad på dommerens ordre overgår min forstand. Og det gule kort til Bellerin er også helt sort, både at det bliver dømt, men især at dommeren lader sig presse til det! I øvrigt, var det så ikke film fra Martial da han vinder frisparket der fører til 1. mål.

Jeg synes virkelig vi er uheldige med skaderne imod os, Holding var bestemt en vigtig del af vores 3. back kæde da han helt tydeligt var den der var bedst i venstre side og den der var mest rolig ved at skubbe frem. Samtidigt er det virkelig ærgerligt ift fremtidige kampe, hvis han skal undværes. For Kolasinac er defensivt en skandale. Jeg er helt rystet over hvor langsomt han kom retur i 2. halvleg.. Overlap eller ej... Hvis ham man slår indlæg efter får luntet retur hurtigere end wingbacken kommer hjem er der noget galt. Men ydre mere, så har han meget mere selvtillid i sit spil, når han har større offensiv frihed - når det ikke koster for meget.. Han havde lidt problemer undervejs. Jeg håber ikke han spillede med en skade og nu skal holde pause.
Hvornår er Nacho flyvende igen?

Ramseys skade er også rigtigt bitter. Bitter fordi jeg er vild med Rambo og jeg håbede vi ville finde en god rytme med ham, der ville få ham til at forlænge og os til at blive bedre. Endnu en skade til ham... Det er måske også på tide at acceptere at han skal videre. Men for søren jeg håber det bliver italien.

Jeg er godt nok ved at være træt af at vi lukker så mange mål ind på misforståelser og manglende løg. Jeg har lyst til at vi hyrer en defensiv coach fra en bundprop der bare råber alle spillerne ind i hovedet til de forstår at tage ansvar og få boldene ud af feltet, før de begynder at tænke. Den skal bare væk! Så flot bagefter. OG når vi har haft 3 CS i streg kan de begynde at overveje at tænke lidt, altså bare bygge forsigtigt på.

Det var i dag en kamp hvor vi bliver sådan vildt farlige i vores etablerede spil. Men United forsvarer også med mange mand, og har nogle raketter oppe foran. Så de gør det svært for os. Indtil Holding går ud, synes jeg egentlig at Aubameyang spiller en af sine bedste kampe som enlig center angriber, da han tuer i dybden men også kommer ned og indgår i spillet. Han var meget involveret - mere end oftest. Men desværre kommer han meget af kampen til at spille overfor Bailly, der udligner hans fart.
Derudover synes jeg godt man kan se at vi mangler Xhaka, der med sit pasningsspil er gode til at binde os sammen og vende bolden. Men det skal ikke forstås som nogen kritik af de to der spillede. Jeg synes Guendouzi skal have stor ros for kampen. En ung knægt der går ind på OT mod United og så dominerer han ellers bare midten sammen med Torreria. Hvor er det vigtigt at have en gut som Torreria, som modstanderne frygter lidt. For jeg tror de slår sig på ham. Og han vinder godt nok meget!
Jeg synes især det var imponerende hvordan de mod slutningen af kampen formår at flytte bolden rundt om united, så Fellaini og Pogba slet ikke bliver en faktor. Det var i virkeligheden utroligt klogt hvordan vi forsvarede med bolden.

Vi svigtede lidt at lægge pres på Rojo efter han ellers var på vippen af rødt.. Og Matic kunne nok også være blevet presset til et gult mere.
Der er i øvrigt lige før det havde været en fordel hvis Lacazette ikke havde scoret. Mon ikke det havde betydet 2. gule til Rojo, straffe og noget til Bailly?

Jeg synes Sokratis ligner mere og mere en god signing. Han klarer det fint, og bliver ikke så ofte udstillet for manglende fart. og så virker det til at han er god til at få noget fight ind i holdet.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 6. Dec. 2018 8:07

Så ikke kampen, men på papiret er et point OK på OT. De har kun tabt én PL-hjemmekamp denne sæson (0 3 mod skinkerne i 3. runde), og man spiller mod tolv mand deroppe. Når vi så tilmed får skader i første halvleg så vores taktiske muligheder bliver begrænsede og vi ikke kan få friske ben ind efter et hårdt NLD, så er det op ad bakke. Cadeau til spillerne for at kæmpe den hjem og til Emery for at vi ikke er tilfredse med det ene point men går hårdt efter sejren til sidst.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 6. Dec. 2018 8:11

Det er lidt en ambivalent følelse man sidder med efter denne kamp. Vi er foran to gange på Old Trafford, og smider det væk, begge gange, i løbet af ingen tid. Vi får dog også, mere eller mindre, foræret to mål af af Untited, så på den front er det svært at brokke sig - også selv om de mål vi lukker ind er fejl.

United er virkelig dårlige, og minder efterhånden meget om Stoke, men vi så også selv noget ramt ud efter kampen mod Spurs. Vi laver mange basale fejl, og får aldrig rigtigt spillet til at flyde. Det er ærgerligt, at vi ikke får tre point, men hvis en dårlig kamp kan kaste et point af sig på Old Trafford, så er det ikke helt skidt.

Det er virkeligt ærgerligt med skaden til Holding. Både for holdet, men også for den udvikling han var inde i. Forhåbentligt kommer Koscielny hurtigt op i omdrejninger, for ellers ser det noget tyndt ud i denfensiven. Det giver endnu mere anleding til at hente en forstærkning ind til januar. Forhåbentlig kan Sven Mislintat hive en kanin op af hatten.
“The worst news is the Rob Holding injury, the doctors think maybe it is a big injury but we are going to wait (to find out), it is his knee.”
Nu skal der hentes tre point mod Huddersfield på lørdag, og så kan Emery give hele førsteholdstruppen et hvil i midtugen mod Qarabağ.

theo-walcott
Normal Bruger

Post by theo-walcott » 6. Dec. 2018 11:40

Fed kamp... Nogle underlige mål i begge ender. Kort flashback til Wenger tiden, hvor vi ikke kan holde koncentrationen efter scoring. 1-1 målet skulle aldrig have været godkendt. Klar offside. Jeg forstår ikke hypen omkring Leno. Han viser verdensklasse i momenter og usikkerhed i andre, men det skal nok komme. Tydeligt at se at Torreira mangler fysik. Han får et par tynde frispark i min optik, hvor han ganske enkelt bliver overmatchet, men alt andet er alfa omega fra hans side. Skidt kamp fra Auba, som blev lukket godt ned af Bailly. Guendouzis præstation var vanvittig - klar MOM. Fellaina skulle vel have haft rødt, hvis dommeren havde set det svineri han foretog sig. Ham og Herrera er virkelig en skændsel for fodbolden. Men nøj Guendouzi har alt. Fysik, drive, overblik, arbejdsvilje og laver flere chanceskabende afleveringer. Han bliver vores guld, hvis vi kan holde på ham. Det er fandme trist at Auba eller Miki ikke får lukket kampen på de to kæmpe chancer de har med 10-15 minutter igen. Men alt i alt er 1 point på OT godkendt! Stadig unbeaten.

Igen et lækkert, men risky move fra Emery. Han bringer vores sidste udskiftning i spil efter hvad, 65 minutter? Og Laca kvitterer med mål igen.

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 6. Dec. 2018 17:26

theo-walcott wrote:
6. Dec. 2018 11:40
Fed kamp... Nogle underlige mål i begge ender. Kort flashback til Wenger tiden, hvor vi ikke kan holde koncentrationen efter scoring. 1-1 målet skulle aldrig have været godkendt. Klar offside. Jeg forstår ikke hypen omkring Leno. Han viser verdensklasse i momenter og usikkerhed i andre, men det skal nok komme. Tydeligt at se at Torreira mangler fysik. Han får et par tynde frispark i min optik, hvor han ganske enkelt bliver overmatchet, men alt andet er alfa omega fra hans side. Skidt kamp fra Auba, som blev lukket godt ned af Bailly. Guendouzis præstation var vanvittig - klar MOM. Fellaina skulle vel have haft rødt, hvis dommeren havde set det svineri han foretog sig. Ham og Herrera er virkelig en skændsel for fodbolden. Men nøj Guendouzi har alt. Fysik, drive, overblik, arbejdsvilje og laver flere chanceskabende afleveringer. Han bliver vores guld, hvis vi kan holde på ham. Det er fandme trist at Auba eller Miki ikke får lukket kampen på de to kæmpe chancer de har med 10-15 minutter igen. Men alt i alt er 1 point på OT godkendt! Stadig unbeaten.

Igen et lækkert, men risky move fra Emery. Han bringer vores sidste udskiftning i spil efter hvad, 65 minutter? Og Laca kvitterer med mål igen.
Torreira mangler fysik... Så har jeg også set det med. Meget uenig i kritikken omkring Leno. Ingen har vel kaldt ham for verdensklasse, men han har reddet point over sæsonen. Meget flot start. Auba spiller ikke top i går, men ligefrem skidt kamp? Det er jeg uenig i. Heller ikke enig i, at Matteo er MoM. Spiller ikke prangende i første halvleg, men kommer dog flot efter det efter pausen. Karakter ingen tvivl, og vi er helt enige i, at han bliver rigtig stor. Jeg kan heller ikke udstå Ander Herrera, en type der giver, men slet ikke tager imod selv. Samtidig et ubehageligt Giggs karakteristika med at overfuse dommeren ved enhver given lejlighed. Ad.

Synes grundlæggende det var udmærket i går. United lagde mere intensitet i det end de har gjort sæsonen tilsammen, hvilket var fornuftigt set med vores kamp søndags i benene. Vi smider nogle nemme bolde, og synes særligt Iwobi var dårlig i går. Rigtig dårlig. Synes Miki skal starte lørdag. Flot indhop i øvrigt, og spiller også en hæderlig 1. halvleg imod Spurs. Håber det kan være vendepunktet. Miki har et kæmpe potentiale og er sikker i start-11, hvis han rammer niveau. Dog for sjældent han har gjort det i denne sæson. Selvom United investerede mere i går, ville jeg godt nok være betænkelig over deres situation. De har intet koncept. Selvom det er katastrofal dårligt fra vores side ved 2-2, så er det altså en lang peder (det gjorde de mange gange i går) op mod Lukaku 3 mod 1. Må aldrig blive farligt og 99/100 gange er det possesion lost. Mærkelig måde de griber det an. De har så mange gode spillere, men en manager der får minimalt ud af dem. Eric Bailly kunne blive et monster, men nytter ikke noget, når man kan finde på at hive ham efter 18 minutter. Så ville du også knække Messi. Heldigvis har de en outdatet manager, og United vil aldrig blive en trussel til mesterskabet sålænge han er ved roret. We want you to stay.

Ærgerligt med skaden til Holding. Håber det giver plads til Monreal lørdag. Kolasinac kunne jeg egentlig godt tænke mig at se som kantspiller i en flad 4-4-2. Tror det kunne være spændende. Håber lidt på denne opstilling imod Huddersfield.

Leno

Bellerin - Mustafi - Sokratis - Monreal

Miki - Lucas - Granit - Kola

Auba - Laca

Total nøglekamp lørdag. Håber vi kan få banket nogle dåser ind, men har en fornemmelse af det bliver vanvittig svært. Får vi et resultat lørdag, så har vi fantastisk god tid til at restituere os fuldkommen i løbet af ugen og se nogle af de helt unge imod Qarabac. Keep going.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

Post Reply