Entusiasmen genfundt

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Post Reply
Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Entusiasmen genfundt

Post by Fantastic-Fab » 11. Feb. 2019 17:40

I en tid hvor mange Arsenal-fans igen er begyndt at skyde med skarpe patroner efter spillere, manager og klub, har jeg i denne sæson genfundet noget af den entusiasme, som særligt sidste år nærmest var forduftet. Sæsonen 17-18 var så nedbrydende, at jeg ofte sad helt forstenet, når mit elskede hold bankede den i kassen. Efteråret 17 var gennemsyret af et vores to bedste spillere, Sanchez og Ozil, lignede nogle som spillede efter en kontrakt andetsteds. De var fortid. Sanchez nærmest hånliggjorde klubben ved ikke at juble efter scoringer, sætte sig demonstrativt i græsset, skældte ud på gud og hver mand, selvom han for 10. gang havde smidt kuglen direkte i skoen på en modstander. Ozil som igen igen var fraværende i store kampe, ugidelig når det regnede, men samtidig vores strateg, når hold der lå lavt skulle åbnes. Vi stod til at miste begge to. I en spillertrup som var gennem ordinær. Xhaka og særligt Mustafi som blev dårligere og dårligere, dyrt investerede Lacazette som virkede som et PL-fejlcast grundet begrænsede fysik. Bellerin som var så selvtillidsforladt, at han nærmest ikke turde slå en fremadrettet pasning. Rob Holding, som jeg havde spået til det helt nye, lavede flere børnefejl end Callum Chambers. Elneny som lavede flere sidevejspassninger end Jorginho gjorde i går og sådan blev det bare ved. Ydermere var vi vanvittigt ustrukturerede, havde ofte ingen plan og blev most af konkurrenterne Liverpool, City og United, og havde ingen svar imod ordinære hold som Swansea, Stoke og Brighton osv.
Ingen positive historier man kunne bygge sit sind op omkring, en fanbase som var så splittet og disharmonisk, og katalyserede frustrationen over på egne akademispillere, som slet ikke kunne stå imod. Jeg synes alt var horribelt. Mit store forbillede, Wenger, forlod den synkende skude som han ellers selv havde bygget op, og min romantiske forestilling og drøm om at han skulle slutte på toppen var brast. Fuldkommen. Ind kom Emery og vi stod overfor en sæson fuld af spørgsmålstegn. Han skabte tidligt ny energi, havde visioner i hans ord og virkede som en mand med en strategi. Foran ham stod en fanbase i opbrud, en disharmonisk trup og et begrænset budget. En nærmest umulig opgave. Og hvor står vi i dag?

Nr. 5, 1 point fra top 4 og et muligt skud efter EL-titlen, som vil sikre os CL næste år. Mere end hvad jeg havde turde drømme om. Alt er ikke rosenrødt, langt fra. Spillet er i mange kampe ordinært, og det vækker bekymring. Folk er igen begyndt at skyde med skarpt.
Men jeg er fortrøstningsfuld. Vi har været med i alle kampe, pånær Liverpool, hvor de rammer alt og vi laver et utal af personlige fejl. Vi kaster tildels det hvide håndklæde imod City de sidste 20 minutter, men vi møder mestrene ude i Emerys første sæson. Havde man forventet andet? Måske drømt om, men kom nu ikke og sig, at enhver anden kunne gøre det bedre. Emery har gjort mange af de ting, som jeg klandrede Wenger for til sidst ikke at kunne/turde gøre. Han har gjort os taktisk fleksible. Han har prøvet 3 forskellige systemer i denne sæson. Endda givet 4-4-2 en renæssance. Nogle vil sige han falmer, andre vil sige han justerer til modstanderen. Jeg hælder til det sidste. Har skiftet ud når det ikke har fungeret - tidligt.

I lørdags havde vi en decimeret trup med til Huddersfield. Xhaka, Ramsey, Aubemyang, Holding, Bellerin, Ozil og Welbeck havde alle været en del af de 18, hvor man kan argumentere for 5 af dem havde startet. Emery bliver mødt kritisk af at han spiller med 3 stoppere i sådan en kamp. Wenger havde nok spillet med to og overladt backs til Niles og Kolasinac. High risk hvis du spørger mig. Havde Sokratis og Bellerin været klar, var formationen nok anderledes. Jeg synes Emery gør det usexede, men rigtige.
Emery har fået huk for håndteringen af Ozil og Ramsey. Førstnævnte er ikke den type spiller som Emery anser som ideel. Årsagerne er underordnede og allerlængst inde er jeg enig i Emerys valg, selvom det varmer når Ozil smiler. Nogle argumentere at Ozil bedre end dem som har erstattet ham, men problemet er, at enten så bygger det det op om Ozil eller også gør du ikke. Emerys projekt er uden Ozil, ergo skal han ikke være en del af den indledende fase. Jeg er enig. Kynisk, kontant - og i min verden klogt.
Ramsey er 28 år, har aldrig vist sig at være en, man kunne stole på som startende 8'er. Skader, disciplin og grundlæggende niveau har aldrig gjort det oplagt. Den skulle have været håndteret anderledes, en forlængelse for et stykke tid siden med mulighed for videresalg. Er han en del af det langsigtede projekt? Nej, og jeg synes beslutningen om ikke at forlænge med ham NU er korrekt. 28 år, injuryprone og en bumper af en kontrakt. Det havde vært dumt. Emerys fejl - nej. Gazidids skulle have gjort noget ved sagerne i efteråret 16/foråret 17. Emerys håndtering? Kynisk, kontant - og i min verden klogt.

Emery har implementeret spillere som har givet mig håb. Guendouzi og Torreira er spillere som du om et par år kan blive mester med. Jeg synes man kan se det hurtigt. De har potentialet. Ligeså hurtigt du kan se Iwobi og Niles aldrig får det afgørende niveau. Det giver mig håb for fremtiden. Et håb som sidste år var helt smuldret. Tak for det. Arsenal FC skal bygges op omkring sådanne projekter. Det har vi altid gjort, og skal blive ved med. Sidste år var der ingen, i år blomstrer der en håndfuld. Sidste år var vi så hungrende efter ungdommens projekt, at vi nærmest døbte Mavropanos den nye Tony Adams efter en god kamp og debut på Oldtrafford. Tankevækkende.

Mustafi er en katastrofe. Han gør alle medspillere omkring sig, fans på stadion og os foran skærmen helveds usikre. Han er så forfærdelig ringe, at jeg tvivler på at nogen klub overhoved vil nappe ham. Det kan blive et problem. Jeg håber en klub vælger en deperat løsning, og napper lidt Youtube med ham. Han har trods alt et pænt målsnit.
Men har bliver aldrig løsningen og er nu nærmere sygdommen, der forpester. Huddersfield var et nyt lavpunkt - dog dejligt åbenlyst. Mustafi har spillet meget (for meget) denne sæson, men desværre har vi også været ramt af så mange skader derinde, at det nærmest har været umuligt at sætte ham af. Selvom det gjorde nas at ryge ud til United, var den største gave at Mustafi var bænket der. Det var et signal fra Emery. Han er ikke i mine planer. Hvis rygterne om transferlist holder stik, bliver jeg så evigt lykkelig. Jeg foragter ham.

Det her indlæg er vanvittig flyvsk. I know. Men tror meningen med det er et håb for Arsenal-fans igen kan samles om det vi alle elsker. Jeg synes vi har taget store skridt denne sæson. Det her sommervindue bliver så afgørende. Kan vi krydre det med CL-bold er vi et år længere fremme end "planen". Vi snitter næsten 2 point. Om man vi det eller ej. Ja, spillet har ikke været forrygende, men vi har ramt højder og kampe, som vi ikke så i Wengers sidste tid. Spurs, Liverpool og Chelsea hjemme er vi altså gode - rigtig gode. Et pointsnit som for 10 år siden havde gjort os aktuelle i en mesterskabskamp - det virker helt vanvittigt. Men den økonomiske doping som 2-3 hold har modtager har gjort konkurrencen hård og uretfærdig. Vi bliver nød til at gå den tålmodige vej, og når det så i sidste ende lykkes, så vil det bare føles dobbelt så godt. Men os fans har et kæmpe ansvar. Jeg synes vi er for gode til at kritisere unuanceret. Kampen imod Huddersfield skal ikke skamroses, men jeg synes altså heller ikke den skal mudres som meget tilfældet var/er. At fans på stadion ligefrem buher Iwobi ud. Jeg synes det er under lavmålet og ikke det som skal kendetegne Arsenal fans. Jeg synes det bliver grimt. Om nogen vil Iwobi og Niles det ligeså meget som os, og de bliver ikke mindre dårlige af at blive piftet ud. Vi skal stå sammen. Tror jeg stopper for nu, men afslutter med en våd footballmanagerdrøm.

Jeg håber truppen anno 19/20 ser sådan ud. Get in.

GK: Leno
GK: Martinez

DR: Bellerin
DR: Ungt håbefuldt talent med samme spidskompetencer som Bellerin.
DRbackup: Niles (muligvis udlån når Hector er tilbage).

DC: Ny klar 1'er. Leder. Må gerne være under 27.
DC: Sokratis.
DC: Kos
DC: Holding
DC: Mavropanos (muligvis udlån).
DCbackup: Monreal.

DL: Ny. Vi sættes i forbindelse med Grimaldo... Frækt!
DL: Kola.
DLbackup: Monreal.

MC: Torreria
MC: Guendouzi
MC: Xhaka
MC: Ny. Gerne boldvindende.

AMR: Mikitarian
AMR: Ny. Gerne ung. Ville være så fedt hvis Denis Suarez viste han kunne være manden.
AMR backup: Nelson. En fremragende preseason og han kunne måske være løsningen?

AML: Ny. Kantspiller der kan sætte sin direkte modstander og har et end product. Kan Pepe være løsningen? Drømmen : Sancho (Arsenal-fan).
AML: Smith Rowe. Håber så meget han viser takter i Bundesligaen i det her forår. Hvis han gør - så er han klar.

ST: Auba.
ST: Laca.
STbackup. Evt en 1-årig forlængelse med Danny.
STudlån: Nketiah. Med mulighed for recall.

Ind:
- DL. Grimaldo. 30 mio pund.
- DC. Leder. 50 mio pund.
- DR. backup. Ung fransk talent - 15 mio pund.
- MC. Torrerias halbror. 15-20 mio pund.
- AML. Pepe. 50 millioner pund.

I alt 150 millioner pund.

Ud:
- Mustafi. 15 millioner pund.
- Ospina. 5 millioner pund.
- Chambers. 15 millioner pund.
- Asano. 5 millioner pund.
- Iwobi. 20 millioner pund.
- Elneny. 10 millioner pund.
- Ozil 10 millioner pund.
- Jenkinson. 3 millioner pund.
- Lichtsteiner. Free.
- Cech. Free.

83 millioner pund. Og en masse sparede lønkroner. Jeg drømmer - igen.... og tak for det.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Re: Entusiasmen genfundt

Post by Niels Lønberg » 11. Feb. 2019 21:19

Jeg er stadig fuldst bag Emery. Jeg synes ikke man kan tillade at vurdere ham på nuværende tidspunkt - ikke engang når sæsonen er slut. Men når sommerens transfervindue er slut, og han, forhåbentlig, har fået mulighed for at sætte sig præg på truppen - og vi når til januar 2020, så er det efter min mening på tide at gøre status.

Inden sæsonen havde jeg absolut ingen forventinger om at vi ville slutte i top 4 eller vinde et trofæ, så jeg er hverken positivt eller negativt overrasket. Det er sgu meget som forventet. Og ligemeget, om Emery vil gøre det godt, dårligt eller måske bare nogenlunde, så skulle den ændring ske på et tidspunkt. Vi var nødt til at komme i gang med processen,

Jeg synes det er vigtigt, at man kan være bag manageren, men samtidig foreholde sig kritisk til hans taktik mv. Eksmeplvis har jeg været uforstående overfor tilgangen til de seneste par kampe, men det det betyder jo ikke, at jeg mener Emery skal fyres. De tilsvininger, der har været af vores akademispillere på sociale medier og på stadion er helt til grin. Det kommer der sgu aldrig noget godt ud af.

Allo
Normal Bruger

Post by Allo » 11. Feb. 2019 23:03

Fedt indlæg og helt enig i dine betragtninger.

Jeg er også helt enig i, at det er fedt at se, at han er konsekvent overfor Øzil. Jeg forstår simpelhen ikke de fans som brokker sig over, at Emery ikke spiller ham i øjeblikket. De fleste fans har længe været utilfreds med Øzil og hans fightervilje, og det har Emery set. Synes du rammer hovedet på sømmet når du skriver, at enten bygges holdet op omkring Øzil eller også sælger man ham...
Yah Gunners, Yah, Uh Yah...

MichaelBo
Normal Bruger

Post by MichaelBo » 12. Feb. 2019 11:12

Her skulle der stå et eller andet klogt, men Fantastic-Fab har skrevet det, jeg tænkte ..

Så der kommer kun et anerkendende nik herfra..

Det skulle dog lige være, at jeg stadig håber at Emery får fundet løsningen med Özil. Når det kører for ham, er det en fornøjelse, men enig i, at det desværre sker for sjældent..

Arsenalgogo
Normal Bruger

Post by Arsenalgogo » 12. Feb. 2019 19:58

Code: Select all

Jeg håber truppen anno 19/20 ser sådan ud. Get in.

GK: Leno
GK: Martinez

DR: Bellerin
DR: Ungt håbefuldt talent med samme spidskompetencer som Bellerin.
DRbackup: Niles (muligvis udlån når Hector er tilbage).

DC: Ny klar 1'er. Leder. Må gerne være under 27.
DC: Sokratis.
DC: Kos
DC: Holding
DC: Mavropanos (muligvis udlån).
DCbackup: Monreal.

DL: Ny. Vi sættes i forbindelse med Grimaldo... Frækt!
DL: Kola.
DLbackup: Monreal.

MC: Torreria
MC: Guendouzi
MC: Xhaka
MC: Ny. Gerne boldvindende. 

AMR: Mikitarian
AMR: Ny. Gerne ung. Ville være så fedt hvis Denis Suarez viste han kunne være manden.
AMR backup: Nelson. En fremragende preseason og han kunne måske være løsningen? 

AML: Ny. Kantspiller der kan sætte sin direkte modstander og har et end product. Kan Pepe være løsningen? Drømmen : Sancho (Arsenal-fan).
AML: Smith Rowe. Håber så meget han viser takter i Bundesligaen i det her forår. Hvis han gør - så er han klar.

ST: Auba.
ST: Laca. 
STbackup. Evt en 1-årig forlængelse med Danny. 
STudlån: Nketiah. Med mulighed for recall.

Ind: 
- DL. Grimaldo. 30 mio pund. 
- DC. Leder. 50 mio pund. 
- DR. backup. Ung fransk talent - 15 mio pund.
- MC. Torrerias halbror. 15-20 mio pund.
- AML. Pepe. 50 millioner pund.

I alt 150 millioner pund.

Ud:
- Mustafi. 15 millioner pund. 
- Ospina. 5 millioner pund.
- Chambers. 15 millioner pund. 
- Asano. 5 millioner pund.
- Iwobi. 20 millioner pund. 
- Elneny. 10 millioner pund.
- Ozil 10 millioner pund. 
- Jenkinson. 3 millioner pund. 
- Lichtsteiner. Free. 
- Cech. Free.

83 millioner pund. Og en masse sparede lønkroner. Jeg drømmer - igen.... og tak for det.
Jeg er nogenlunde enig på dine punkter af fremtidig hold. dog har jeg nogle andre ønsker:

enig i GK og DR. Vedr. DC ønsker jeg også ny leder, dog så jeg man beholder Mavrepanos(vi mangler åbenbart altid DC ved jule/januar tid) og med den debut han lavede imod United, ser jeg ham ind og ud af vores hold, så han får lidt kampe og lidt smag på PL og det at være med i topstriden.

Omkring DL, enig, og MC - her ser jeg også en boldvindende type, men med lidt flere tekniske færdigheder end Torreria.

AMR - enig. Håber med Miki. omkring AMC - her ser jeg man finder en løsning med øzil, enten at han forsvinde, eller man finder en løsning, ham og Emery som alle kan være tilfredse med. Om det er løn man kigger på, eller man finder en anden plads til ham. Han er sublim når han spiller, men mangler lidt power.

AML, der har vi en gut i Tyskland lige nu der gør det fint, ham ser jeg man satser på næste år, med en Prowen gut vi henter udefra. En Pepe fra lille, eller en Leon Bailey fra leverkusen.

ST - godt besat!

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 14. Feb. 2019 18:28

Jeg må ærligt indrømme jeg har svært ved at finde entusiasmen. Jeg har svært ved at sætte mig op til vores kampe for tiden. Synes Emery er en blandet landhandel, og kan ikke se os vinde titlen med ham ved roret. Han er simpelthen ikke dygtig nok. Hvordan kan man overtage en trup, som man ikke mener er god nok? Tænker specielt på Özil og Ramsey. En ting er at man ikke mener de er gode nok, men når man så går ud og melder ud at vi ikke har råd til at hente andre spillere i samme kaliber, så sejler man for alvor. Du skal da ikke ansættes i en klub hvor du ikke tror på holdets bedst betalte stjerne kan være et udgangspunkt. Det er simpelthen for useriøs. Derudover giver jeg ikke noget for de fans som på baggrund af at Özil mangler selvtillid vurderer hans præstationer som katastrofale. De to ting hænger selvfølgelig sammen. Selvtillid og præstationer. I det mindste så må træneren have cojones nok til at melde ud hvad planen er, istedet for at sige han er syg osv. Bevares, så er det sværere at sælge spilleren, men er faktum ikke at Özil burde være solgt for længe siden hvis ikke han var en del af planen???? Altså til den løn. Vi kan i forvejen ikke følge med City og Chelsea rent økonomisk, hvad er chancerne for at Emery finder små billige spillere som viser sig at være et scoop? Jeg køber den simpelthen ikke. Wenger kunne tiltrække store navne, det kan Emery bare ikke. Befriende at han skifter ud konstant, men ærligt. Hvad fører det til? Det er jo 50/50 om det ændrer kampen. Og lately, når vi har været bagud, så åbner han jo bare en motorvej ved at satse alt. Den går altså ikke imod store hold og det var netop Wengers store problem. Vi vil fortsat få klask imod de store hold. Tror bare ikke på projektet. Sorry to say.
Image

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 16. Feb. 2019 13:50

Dejligt at høre at så mange har genfundet entusiasmen omkring klubben.
Jeg var selv stor fan af Emery i starten og selvfølgelig var jeg det, han tabte ikke i 21 kampe. Men desværre er den godt nok forsvundet. Jeg synes Emery skøjter rundt i skøre beslutninger.

Så spiller vi med 3 mand så spiller vi næste kamp med 2 i bagkæden, det skifter som vinden blæser. Jeg har efterhånden ingen idé om hvem der skal starte. Nogle gange Lacazette alene, nogle gange Aubameyang alene og nogle begge to. Det her skifteri ser man altså ikke i stabile klubber som Liverpool og City.

Dertil forstår jeg slet ikke, at vi kan være så elendige i forsvaret, hvad får Steve sin løn for? Det kunne klares da vi scorede en masse kasser. Nu når vi slet ikke kan ramme målet, er vi på røven og taber til BATE som virkelig er grinagtigt og møg pinligt.
Dertil læg hele Özil sagaen, hvor kan går fra at være ude af truppen til at være kaptajn og så igen ude af truppen. Det er ærlig talt møg useriøst. Har svært ved at se hvad Emery helt præcis bidrager med og vigtigst af alt, vil med det her hold? :?:

Synes han træffer nogle meget underlige beslutninger som desværre ikke giver noget positivt afkast. :|

Salledreng
Normal Bruger

Post by Salledreng » 21. Feb. 2019 12:35

Jeg deler også synspunktet i at man ikke kan vurdere Emery på nuværende tidspunkt. Og det er muligt at der foretages nogle underlige valg hen ad vejen. Og det er også muligt at spillet ikke er prangende for tiden. Men hvis skal vurdere om der er grobund for entusiasme skal vi lige sammenligne denne sæson med de foregående 2.
Efter at have tabt de første 2 kampe mod 2 tophold taber vi ikke i 14 kampe efterfølgende og er kun bagud på point fordi vi har spillet 3-4 kampe for meget uafgjort. Så lang en ubesejret stime havde vi ikke i de foregående 2 sæsoner.
Vi ligger på nuværende tidspunkt kun 1 point efter en CL plads og med en god mulighed for at få 4-pladsen.
Vi har en ny midtbane i Torreira og Guendouzi som ganske forståeligt måske har lidt et lille formdyk i den hårde Premier League.
Vi har en angriber der længe lå side om side på topscorerlisten med Kane, Salah og Aguero.
Vi har en ny træner som også skal vænne sig til det hårde program.
Alene det synes jeg er positivt og giver anledning til entusiasme. Men der er selvfølgelig også nogle fakta der trækker ned. Man kan ikke være en seriøs titelbejler når bestyrelsen beslutter at man kun kan leje spillere når der er åbenlyse mangler. Og det er lige så uambitiøst kun at sætte 45 millioner pund til rådighed til sommer. Det er en klassespiller og så er de penge væk. Og en klassespiller er ikke nok for os. Vi halter på så mange områder og hvordan kan man tiltrække store spillere når ledelsen udviser så små ambitioner. At køre Ajax modellen med lavt budget og store talenter kan ikke lade sig gøre i Premier League. De andre hold er simpelthen for gode. Så inden man skyder med skarpt på Emery skal man måske lige tage et kig på bestyrelsen og de redskaber de tilbyder manageren.
Jeg er meget enig i de nævnte betragtninger om de spillere der hører til og dem som skal ud. Som jeg ser det er der ganske få spillere fra Wengers tid som kan bruges. Resten skal ud over de næste 2 sæsoner og en ny æra skal opbygges. Der er for meget taber mentalitet i de spillere fra Wengers tid og al for lidt kontinuitet. Om de skyldes manglende motivation eller de simpethen er for dårlige/dårligt trænede ved jeg ikke. Men nye unge talenter til fremtiden samt 2-3 klassespillere til at vejlede dem er vejen frem i mine øjne.
Og så skal Emery selvfølgelig forbedre resultaterne i de efterfølgende sæsoner. Sammenlignet med Guardiola og Klopp var de heller ikke prangende i deres første sæson men de har kunnet købe de spillere som de havde brug for. De gælder om at opbygge et hold omkring den filosofi man har og det skal Emery bevise at han kan. Indtil modsatte er bevist er jeg entusiastisk omkring klubben og trænerskiftet.

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 21. Feb. 2019 17:59

Gabe wrote:
16. Feb. 2019 13:50
Dejligt at høre at så mange har genfundet entusiasmen omkring klubben.
Jeg var selv stor fan af Emery i starten og selvfølgelig var jeg det, han tabte ikke i 21 kampe. Men desværre er den godt nok forsvundet. Jeg synes Emery skøjter rundt i skøre beslutninger.

Så spiller vi med 3 mand så spiller vi næste kamp med 2 i bagkæden, det skifter som vinden blæser. Jeg har efterhånden ingen idé om hvem der skal starte. Nogle gange Lacazette alene, nogle gange Aubameyang alene og nogle begge to. Det her skifteri ser man altså ikke i stabile klubber som Liverpool og City.

Dertil forstår jeg slet ikke, at vi kan være så elendige i forsvaret, hvad får Steve sin løn for? Det kunne klares da vi scorede en masse kasser. Nu når vi slet ikke kan ramme målet, er vi på røven og taber til BATE som virkelig er grinagtigt og møg pinligt.
Dertil læg hele Özil sagaen, hvor kan går fra at være ude af truppen til at være kaptajn og så igen ude af truppen. Det er ærlig talt møg useriøst. Har svært ved at se hvad Emery helt præcis bidrager med og vigtigst af alt, vil med det her hold? :?:

Synes han træffer nogle meget underlige beslutninger som desværre ikke giver noget positivt afkast. :|
Jeg er meget uenig her. Virker meget nemt at være tilfreds, når man er ubesejret i 21 kampe og utilfreds, når det hakker resultatmæssigt. Faktum er at han også skiftede formation i den periode, Laca/Auba roterede mere end hvad tilfældet er nu og hvis du mener City ikke roterer, så har du altså ikke fingeren på pulsen. Gæt deres start 11'er til weekendens kamp og jeg giver en virtuel high five.

Elendige i forsvaret - helt enig. Lige så gennemordinært som de sidste to år under Wenger. Dog skal det siges, at vi har et hav af skader og når Sokratis og Holding har spillet har det set mere solidt ud. Bellerins skade har også medført at vi naturligt spiller mere med en 3/5-back, fordi Lichsteiner har vist ikke at have niveauet.

Ja det er øv at vi taber til Bate. Men det skal vurderes over 180 minutter. Jeg er også klar med den verbale sabel, hvis vi ryger ud i aften. Tranisition sæson eller ej. Men fyret?! Aldrig - selv uden sejr i de resterende 12 pl kampe. Det handler om signalværdi. Man fyrer ikke en manager i første sæson medmindre den er HELT gal. Selvom vi har mange dramaqueens i fanbasen, så vil den forhåbentligt allerstørste kritiker ikke påstå den er helt gal.

Ozil håndteringen er mærkelig. Agree. Dog skal det siges, at han ikke var manden der forlængede hans kontrakt. Emery står med resultatet - ikke skylden. Hvis Ozil ikke menes, at være løsningen fremadrettet, hvad er så pointen i at spille ham fast hver uge? Dog synes jeg stadig han har en rolle i nogle kampe særligt med fokus på videresalg. En ozil uden kamptræning i 2019, og vi står i en meget skidt situation til sommer rent transfermæssigt. Fint han starter i dag.

Grundlæggende synes jeg Emery tager nogle anderledes (og i min verden forfriskende) beslutninger. Resultatet skal dog aldrig nogensinde vurderes nu her. Det er alt alt for tidligt. Gary Neville er super skarp i hans analyser, og har ofte fingeren på pulsen. Emery skal vurderes over en fire årig periode.

1. sæson: Lærer sit hold at kende. Hvem skal det bygges op omkring.
2. sæson: CL kval challenge..
3. sæson: CL.
4. sæson: Title challenge.

Vi er foran prognosen, og det synes jeg er meget positivt. Get in Emery.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

phra
Normal Bruger

Post by phra » 22. Feb. 2019 19:56

@fantastic fab.

Tak for endnu et saglig og (fodbold) intelligent indslag.

Jeg er på linje, Emery skal aldrig fyres i år, synes egentlig han har præsteret en smule bedre end forventet.
Der er nogle klare defensive mangler, mest af alt savner jeg beskyttelse af bagkæden.
Er sikker på, at vi næste sæson tager et skridt op ad ifht. Performance!

Get in !

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 11. Mar. 2019 16:18

Ja, man må sige at Emery med sejren over Manchester United, har gjort sit for at genfinde entusiasmen, hvor vi pt. kun er 1 point fra en 3. plads i ligaen.

Javist. Vi var heldige i nogle situationer, men til slut var der 3 point til os.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Post Reply