Optakt: Arsenal - Brighton (PL)

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Locked
Gabe
Site Moderator

Optakt: Arsenal - Brighton (PL)

Post by Gabe » 5. May. 2019 10:05

Det er altid en trist fornemmelse når vores sidste hjemmebane kamp skal spilles, det betyder nemlig at der går flere måneder før vi kommer igang igen. :roll:
Dertil er vi ude i nærheden af et PL trofæ som ville gøre det sjovt med en afslutning på sæsonen, men en 4 plads er dog stadig mulig.

Håber han stiller stærkt og Cech for din sidste kamp i kassen på en hjemmebane i England.
Hvad tænker i om kampen og vores startopstilling? :)

MichaelBo
Normal Bruger

Re: Optakt: Arsenal - Brighton (PL)

Post by MichaelBo » 5. May. 2019 10:28

Det er jo endnu en must-win kamp i en lang række. Jeg håber, vi får et hold at se, der kan dominere kampen og forhåbentlig hurtigt punktere al spænding. Jeg synes, vi har haft rigeligt med spænding i denne sæson, så en sikker 3-0 sejr over et hold, der lige har sikret sig endnu en sæson i bedste række, vil være at foretrække.

Jeg tror, vi får et hold at se, som det der er beskrevet i optakten på forsiden. Jeg håber dog lidt på, at Jenko får muligheden i stedet for Mustafi selvom han faktisk spillede fornuftigt i torsdags..

I front tror jeg, at Auba starter, så vores sæsonens spiller kan være helt klar og skarp til torsdag..

COYG

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 5. May. 2019 16:47

Av en formation.
Leno
Lichsteiner - Mustafi - papa - monreal
Lucas - xhaka
Mhiki - Ozil
Lacazette - Aubameyang

Jeg tror ikke vi holder nullet med den formation. Men forhåbentlig kan vi dominere bolden nok til at lichsteiner ikke bliver udstillet

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 5. May. 2019 17:04

Kors i hytten for er forsvar! Nogen der har en gennemsnitslader for de 4 forsvarere?
Og hvorfor ikke give Cech en afskedskamp på Emirates, nu når vi er i gang med at stiller et “rollator”-forsvar.
For at have en chance for 3-4. pladsen skal vi have de 3 point. ManU smed sine chancer for CL væk med en uafgjort i Huddersfield. Chelsea vandt 3-0 i Watford. Så hvis alt flasker sig i 4 “vigtige” kampe, så kan Spuds ende på 5. pladsen.
Men med vores indsats og indstilling i de sidste PL-kampe vi har deltager i kan vi sagtens ende på 6. som 3. plads i PL. Intet er umuligt (og slet ikke med dagens forsvar). Ingen forventninger, kun forhåbninger

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 5. May. 2019 17:11

Enig. Det er slet ikke noget imponerende forsvar.
Lichtsteiner (35 år), Sokratis (30 år), Mustafi (27 år), Monreal (33 år). Dvs. en gennemsnitsalder på 31.25 år.
Brighton er et hold, som blot har scoret 1 mål i deres seneste 8 kampe. Så vi får nok næppe bedre lejligheder til at stille med et så uimponerende forsvar.
Det ville naturligvis alligevel ikke undre mig, hvis vi lukker to mål ind i dag.
Da vi mødte Huddersfield var de inde i en lang måltørke, og der var vi så venlige at lave et selvmål, så de kom på tavlen igen.
Resten af vores hold er ganske offensivt, så det bliver spændende at se, hvordan det kommer til at gå.
Det var surt, at Watford ikke kunne tage point fra Chelsea. De var ellers rigtig godt med i første halvleg.

Locked