Optakt: Leicester - Arsenal

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Locked
MichaelBo
Normal Bruger

Optakt: Leicester - Arsenal

Post by MichaelBo » 9. Nov. 2019 8:44

Leicester - Arsenal
09.11.2019 | 18:30 | English Premier League

Så er der igen kamp i Premier League, hvor vi skal et smut til Leicester, der er kommet fantastisk i gang i denne sæson. Ud fra vores træners oplysninger har vi kun Ceballos skadet og Xhaka på Anger Management kursus :wink:
Det betyder, at vores træner for første gang i meget lang tid har alle muligheder åbne. Om det så er en positiv ting, er svært at vurdere..

Jeg håber, vi starter med følgende hold:

Leno
Chambers Sokratis Luiz Tierney
Guendouzi Torreira
Pepe Özil Auba Lacazette

Regner med at holdet bliver
Leno
Chambers Sokratis Luiz Kolasinac
Guendouzi Torreira Saka
Pepe Lacazette Auba

Det, jeg mest håber på er, at spillere, trænere og alle andre omkring klubben viser, at de vil den her klub.. Det har været frustrerende at se de sidste mange kampe, hvor vi trods føring kun får uafgjort og hvor der ikke er nogen rød tråd i den måde, vi gerne vil spille på.. Mest af alt håber jeg på en sejr, der viser at vi stadig kan spille bold og holde en føring..

levinas
Arsenal Danmark medlem

Re: Leicester - Arsenal

Post by levinas » 9. Nov. 2019 12:45

Dejligt med en optakt!!

Selvfølgelig er det positivt med en fuld spilleklar trup. Vi er ved at nå ud på et skråplan med Emery. Savner både kontekst fra spillere, men også fra fan gruppen. Jeg ser selv Emery fyret. Men synes beslutningerne omkring Xhaka har været spot on. Og en leder værdig. Håber inderligt at han får vendt stemningen med en sejr idag. Kokser han stadig rundt med opstillingen, så er det desværre alt for mange gange pilen har peget på ham selv. Har dog aldrig tvivlet på, at vi kommer i top 4. Dertil er kvaliteten i klubben simpelthen for høj. Min kritik ift. Emery skal fyres går i den grad mere på at vi ikke spiller med om mesterskabet.

Chambers på backen? Forstår simpelthen ikke den disposition. Han sejler jo rundt på den back. Han er alt andet end back. Kan ikke slå indlæg og kan ikke forsvare indenom. Hvor lang tid skal Bellerin bruge på at komme i form? Generelt spiller Emery spillerne mere ude af position end Wenger gjorde. Og det siger alt.

COYG.
Image

MichaelBo
Normal Bruger

Post by MichaelBo » 9. Nov. 2019 13:22

Mange tak

Den første holdopstilling indeholdt lige den fejl, at Chambers blev nævnt på højrebacken. Jeg ment selvfølgelig Bellering selvom, jeg ikke er helt enig med dig i, at Chambers har gjort det dårligt derude.

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 9. Nov. 2019 13:29

Bellerin skal starte, men jeg synes Chambers har gjort det godt. Jeg vil have Chambers ind i midterforsvaret. Der må jo komme en reaktion på det som leveres der, og ellers vil han vel aldrig få chancen. Spillede pladsen mod Newcastle, som er et af vores få clean sheets.

Ingen ungdomsspillere idag tak (udover Goundozi).
Kan frygte vi bliver for offensive, men det sker kun, hvis vores backs hovedløst angriber
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 9. Nov. 2019 13:38

Frankster wrote:
9. Nov. 2019 13:29
Bellerin skal starte, men jeg synes Chambers har gjort det godt. Jeg vil have Chambers ind i midterforsvaret. Der må jo komme en reaktion på det som leveres der, og ellers vil han vel aldrig få chancen. Spillede pladsen mod Newcastle, som er et af vores få clean sheets.

Ingen ungdomsspillere idag tak (udover Goundozi).
Kan frygte vi bliver for offensive, men det sker kun, hvis vores backs hovedløst angriber
Helt enig. Chambers skal ind på CB pladsen hvor han hører til. Synes også Guendouzi har underpræsteret de seneste par kampe, alt den hype er steget ham til hovedet. Han har godt af lidt tid på bænken. Men hvem skal så starte på midtbanen.

Lad os nu lige smadre Leicester for fanden!!
Image

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 9. Nov. 2019 17:36

Er temmelig meget oppe og køre efter at have set startopstillingen. Chambers blev årets spiller på def midt for Fulham. Endelig fatter man noget, og Holding (selvom han har underpræsteret) i midterforsvaret
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 9. Nov. 2019 17:47

Jeg kan ikke være utilfreds med starteren. Interessant hvilken taktik?
Lugter lidt af 3-4-1-2 med Bellerin og Kola på yderste midt. Den frække ville være 4-3-1-2 med Chambers som defensiv midt.
Det ville være et nyt setup, men Chambers gjorde det godt på den plads i Fulham. Men alt kan jo ske når Emery stiller hold.
Med denne opstilling tror jeg faktisk vi har en chance for minimum uafgjort. Det kræver dog, at vi laver en fejlfri forsvarspræstation. Men jeg tror på det i dag.

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 9. Nov. 2019 17:49

Synes det er ret spændende selvom godt nok er spændt på hvor meget smæk vi får.
Det er win - win. Hvis vi får smæk ryger Emery nok og hvis vi vinder er det jo bare fedt..

Arsenal XI: Leno; Bellerin, Chambers, Luiz, Holding, Kolasinac; Guendouzi, Torreira; Ozil; Aubameyang, Lacazette.

Arsenal subs: Martinez, Sokratis, Tierney, Willock, Saka, Pepe, Martinelli.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 9. Nov. 2019 18:18

Er han nu sur på Pepe :o
Image

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 9. Nov. 2019 18:27

Spændende om spillerne vil kæmpe for Emery..?

Link til kampen:

http://f1livegp.net/soccer/live.php

KOM SÅ, GUTTER!!

https://www.arsenaldebat.dk/viewtopic.php?f=10&t=8491
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 10. Nov. 2019 10:05

Det eneste håb for week-enden er, at City slår Liverpool. Så er Arsenal stadig de eneste Unvincibles.
Kampen i går overstået. Vi bliver slået af et bedre hold. Det er en af vore bedre kampe i sæsonen. Det var så det positive.
Arsenal: Ingen struktur, plan, modstandskraft, ideer, selvtillid, afslutninger. Heldige med ikke at komme bagud tidligere.
Lige så snart vi kommer bagud, føles kampen tabt. Vi falder simpelthen fra hinanden.
Vil det hjælpe at fyre Emery? Ikke nødvendigvis, men jeg ser ikke anden mulighed. Problemet er, at man ikke ved hvad man får/kan få. Og kan en ny træner ændre spillernes holdning/indstilling/mentalitet??
PS Jeg ikke give problemer med at finde en MOM
PPS Hvordan kan vi stadig ligge nr. 6 i PL?
PPPS THFC bliver nedspillet af Sheffield. Men får alligevel heldigt 1point. De viser i det mindste lidt (ærgerligt) fighting spirit.

Locked